است استحاضه مىباشد، و بايد عبادتهايى را كه در
روزهاى قبل و بعد از عادت بجا نياورده است قضاء نمايد.
786-
زنى كه عادت وقتيه و عدديه دارد، اگر تعدادى از روزهاى عادت را با چند روز پيش از
آن خون ببيند، و روى هم از ده روز بيشتر نشود، همه آنها حيض است؛ و اگر از ده روز
بيشتر شود، بايد روزهايى را كه در عادت خون ديده با چند روز پيش از آن كه روى هم
به تعداد عادت او شود حيض، و روزهاى اول را استحاضه قرار دهد؛ و اگر تعدادى از
روزهاى عادت را با چند روز بعد از آن خون ببيند، و روى هم بيش از ده روز نشود، همه
آنها حيض است؛ و اگر بيشتر شود، بايد روزهايى كه در عادت خون ديده است را با چند
روز بعد از آن كه روى هم به مقدار عادت او شود حيض، و بقيّه را استحاضه قرار دهد.
787-
صاحب عادت وقتيه و عدديه اگر در وقت عادت خون نبيند، و در غير آن وقت به تعداد
روزهاى حيضش خون ببيند، بايد همان را حيض قرار دهد، چه پيش از وقت عادت خون ديده
باشد يا بعد از آن.
788-
صاحب عادت وقتيه و عدديه اگر در وقت عادت به تعداد كمتر يا بيشتر از روزهاى عادت
خون ببيند، و بعد از پاك شدن دوباره به تعداد روزهاى عادتش خون ببيند، چنانچه بين
دو خون ده روز فاصله شده و خون دوم به صفات حيض است، بايد هر دو را حيض قرار دهد؛
و اگر ده روز فاصله نشده و هر دو خون با پاكى وسط بيش از ده روز است، بايد خون اول
را حيض و خون دوم را استحاضه قرار دهد؛ و اگر بيش از ده روز نيست، تمام خونها و
روزهايى كه در وسط پاك بوده است حيض مىباشد.
789-
صاحب عادت وقتيه اگر در وقت عادت خون ببيند و از ده روز تجاوز نكند همه آنها حيض
است، اگرچه تعداد روزها زيادتر از ماههاى قبل باشد، و خون هم نشانه حيض نداشته
باشد.
790-
چنانچه صاحب عادت عدديه بيش از روزهاى عادتش خونى ببيند كه نشانههاى حيض داشته و
از ده روز هم تجاوز نكند، بايد همه آنها را حيض قرار دهد.