بود فرمود: اى مردم نزديك است كه به سرعت قبض روح بشوم و عذر خود را
(در پيش خداوند) براى شما بيان مىكنم آگاه باشيد كه من در بين شما كتاب خدا و اهل
بيت خود را جانشين مىگذارم سپس دست على را گرفته بلند كرد و فرمود اين على است كه
با قرآن است و قرآن با على است. جدا نمىشوند تا كه بر من بر حوض وارد شوند پس از
آنان سؤال مىكنم كه شما چگونه درباره آنان جانشينى مرا كرديد (و با آنان چگونه
معامله نموديد).
6-
در ص 148 صواعق پس از نقل حديث ثقلين از طبرانى تتمه حديث را چنين نقل مىكند:
من
اين مقام را براى آن دو (قرآن و عترت) طلبيدم پس بر اين دو مقدم نشويد كه هلاك
مىشويد و در حق آن دو كوتاهى نكنيد كه هلاك مىشويد و اهل بيت مرا تعليم ندهيد كه
آنان داناتر از شما هستند.
ابن
حجر مىگويد: از مجموع روايات دانسته مىشود كه قرآن و سنت و علماى به آن از اهل
بيت تا روز قيامت باقى خواهند بود (بنابراين اين روايات يكى از دلائل وجود امام
دوازدهم مىشود) او اضافه مىكند كه اين حديث اسناد زيادى دارد و از بيست و چند
نفر صحابى نقل شده است و آن حضرت اين مضمون را