يخلف (اى الحسن العسكرى) غير ولده ابى القاسم محمد الحجة و عمره عند
وفاة ابيه خمس سنين، لكن اتاه الله فيها الحكمة ويسمى ابا القاسم المنتظر، قيل
لانه ستر بالمدينة و غاب فلم يعرف أين ذهب و مرقول الرافضة فيه انه المهدى.
يعنى
عسكرى جز پسرش ابوالقاسم محمد حجت از خود اولادى نگذاشت و عمر محمد حجت در موقع
وفات پدرش 5 سال بود ولى خداوند در همين سن به او حكمت را عطاء فرموده بود و به
ابوالقاسم منتظر ناميده مىشد، گفته شده به علت اين كه در مدينه پنهان شد و فهميده
نشد كجا رفته است (منتظر ناميده شده) و رافضه (يعنى شيعه) او را مهدى مىدانند[1].
من
فكر مىكنم كه اين كلام ابن حجر مانند سنگى به دهان خطيب و ساير منكرين امام
دوازدهم خورده و آنان را خاموش مىسازد.
در
ص 68 مىنويسد كه امام زمان در سرداب مخفى و غايب است.
جواب:
اى كاش اگر خطيب و امثال او از نويسندگان كه از نعمت تدين محروم هستند، عقل
مىداشتند كه در دروغگويى افراط نمىكردند، كدام شيعه گفته است كه امام زمانشان
در سرداب مخفى و غايب
[1] . منتظر به صيغه اسم فاعل است
يعنى انتظار برنده ظهور خود باذن خداوند نه به صيغه اسم مفعول كه نزديكان( اقارب
او) در انتظار او باشند و ابن حجر در اين مورد به اشتباه رفته است.