اسم الکتاب : عجايب و مطالب المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف الجزء : 1 صفحة : 126
ثبات اين اصل و ساير اصول خود صحبت كنيد و به
تعبير ديگر اگر اين اصل متغير باشد كه مذهب ديالكتيك فرو مى پاشد، و اگر اين اصل
ثبات داشته باشد بازهم مدلول خود (عموميت تغيير هرچيز) را باطل مى سازد. عجب
رسوايى و نادانى[1]
3-
همه عقلا مى گويند كه در تمام جهان مادى و حتى جهان امكانى قانون عليت نافذ است، و
هر موجود مادى و يا هر ممكن الوجود از خودعلت مى خواهد، وسلسله عليت و معلوليت
ادامه دارند ولى كمونيستها آمدند و تثليث ديگرى را از خود اختراع كردند: تز، آنتى
تز و سنتز. مثلا سرمايه دارى تز، سوسياليزم آنتى تز، كمونيزم سنتز، و به اين فلسفه
مترقى و متعالى و به همين سادگى ثابت مى كنند!! آخرين معراج بشريت در روى زمين
كمونيزم است كه حكم ابدى و لايتغير است!!!
جواب
دندان شكن: اين متفكران عزيز ماركسيزم! لحظه اى مجال اين تدبر را پيدا نكردند كه
اگر هر چيز آنتى تز و سنتز بخواهد، آنتى تز و سنتز خودكمونيزم چيست؟
[1] . ماترياليستها كه احكام عقلى
را قبول ندارند و تنها به حسيات ايمان دارند حق ندارند در هيچ مورد حكم كلى و
عمومى( هرچيز) را صادر كنند چون حس و تجربه افراد لايتناهى را درك نمى تواند و اين
عقل است كه صلاحيت اصدار احكام كلى را دارد و اين غلط كارى از اشتباه بين مرزهاى
علم و فلسفه است كه در موارد متعدد، ماديين به آن مبتلاء شده اند.
در واقع ما مى دانيم كه احكام
عقلى و احكام رياضى و حتى قوانين فيزيكى هميشه ثبات داشته و خواهند داشت. ولى بعضى
از ماترياليستهاى دو آتشه ادعا دارند ممكن دو جمع يا ضرب دو هميشه چهار نباشد. پس
احكام رياضى هميشه ثبات ندارد!!! چشم همه ماترياليستها و حسيون به اين فرمايش
روشن!
اسم الکتاب : عجايب و مطالب المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف الجزء : 1 صفحة : 126