اسم الکتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف الجزء : 1 صفحة : 229
4- و بر حيات ارواح انبيا (عليهم
السلام) آيات ديگرى هم دلالت دارد، مانند:
سلام
على المرسلين. سلام على نوح فى العالمين. سلام على ابراهيم. سلام على موسى و هرون.
سلام على الياسين (سوره صافات) مسلماً سلام بر ارواح آنان است و مراد سلامتى
روحانى است و در تشهد مىخوانيم: السلام عليك ايها النبى و رحمة الله و بركاته.
5-
و لقد اتينا موسى تسع آيات بينات فسئل بنى اسرائيل اذجاءهم فقال له فرعون انى
لاظنك يا موسى مسحورا (اسرى 101).
ما
به موسى نه آيت و معجزه داديم، از بنى اسرائيل، كه موسى به سوى آنان آمده سؤال كن.
البته فرزندان اسرائيل، كه موسى (ع) بسوى آنان مبعوث شده بود، همه آنان در عصر
پيامبر اسلام (ص) مرده بودند و طبعا سؤال آن حضرت (ص) متوجه ارواح آنان مىشود.
2-
آيا ارواح در برزخ هم بدن دارند؟
حتى
اگر سئوال و جواب در قبر را مادى دانسته و بگوئيم كه خداوند توانا روح را به بدن
برميگرداند و مرده دوباره زنده مىشود، مسلماً اين زندگى موقت خواهد بود، و شايد
اين حيات ساعتى بيشتر دوام نداشته و بدن دوباره مرده و آهسته آهسته پوسيده و
مىپاشد، و از اين رو اين سئوال پيش مىآيد كه ارواح در برزخ، بدن دارند يا مجرد
مىباشند؟
فى
صحيح ابى ولاد الحناط المروى فى الكافى عن ابى
اسم الکتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف الجزء : 1 صفحة : 229