علاوه بر آن كه ائمه- عليهم السلام- مكررا تصريح كردهاند كه نام امير المؤمنين در قرآن به صراحت نيامده است. و علت آن را هم ذكر كردهاند و ما نيز اين مطلب را در مباحث قبل پيش كشيدهايم. و خوانندگان محترم مىتوانند در صورت لزوم مجددا مراجعه نمايند.
الولد للفراش
درباره اين حديث نبوى: «الولد للفراش و للعاهر الحجر» گفتهاند كه آيه است[1]. در حالى كه بدون شك روايتى است منقول از پيامبر- ص- اين روايت را ابو هريره، حسن، و ابو سلمه نقل مىكنند- البته با ترديدى ميان ابو سلمه و ابو هريره كه اين روايت از پيامبر اكرم- ص- است[2]. و اين مطلب مرتكز در اذهان تمام مسلمانان است. ظاهرا، اين افراد ميان سخنان پيامبر- ص- و آيات قرآن خلط كردهاند و بعضى از كلمات آن حضرت را آيه پنداشتهاند. و احتمالا اين اشتباه در جاهاى ديگر هم تكرار شده است. و اللّه العالم.
با توجه به مطالب بالا و نقد ادعاهاى نادرست روشن مىگردد كه هيچ نوع ادعاى نقص يا تحريف قرآن كريم، پايه و مبناى درست و علمى ندارد.
و تمام اين گونه ادعاها صرفا افترائى به ساحت قرآن كريم مىباشد. و هدف اين دعاوى، مخدوش كردن چهره نورانى كتاب خداوند متعال است. و چون تكرار دعاوى آنها و رد آنان جز ملال خاطر خوانندگان حاصلى ندارد. لذا به همين مقدار اكتفا مىكنيم و تحقيق بيشتر مطلب را به دقت و تعمق خوانندگان محترم واگذار مىكنيم چرا كه ما در اين مورد قضاوت خوانندگان را اصيل و دقيق مىشناسيم.
امام بلاغى: بحثانگيز و نقاد
هنگامى كه مشغول چاپ اين كتاب بودم كتاب: «آلاء الرحمن» را به دست آوردم. اثرى بزرگ از شخصيتى والا؛ مرحوم حجة الاسلام علامه شيخ محمد جواد بلاغى.
مرحوم بلاغى در اين كتاب (صفحه 19- 25) ادعاهاى نسخ تلاوت و مانند آن را با