اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى الجزء : 1 صفحة : 378
صلاحيتهاى معلم، وظايف معلم بر اساس اهداف تربيتى در اسلام، وظايف معلم بر اساس تعليم و تربيت در اسلام، و وظايف معلم بر اساس روشهاى تربيتى در اسلام.
فصل چهارم، در مورد نقش اوليا و مربيان در تعليم و تربيت دينى، دو بخش دارد: بخش اوّل، ويژگىها و شرايط مربى، و بخش دوم، وظايف اوليا و مربياندر تعليم وتربيت دينى.
450. نقش و جايگاه حديث در حوزه درسى قم تا پايان قرن چهارم ه. ق
، اكرم همتيان، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشگاه آزاد اسلامى (تهران شمال)، 1381، 97 ص.
در اين رساله، هدف محقق بررسى جايگاه حديث و محدّثان، تا پايان قرن چهارم هجرى قمرى، در شهر قم است. وى، در اين پژوهش به بررسى اجمالى وضعيت تاريخى قم، رجال نامآور آن، سبك و سيره آنها، و تأليفات آنها مىپردازد.
حوزه درسى اين شهر، با حوزههاى درسى شهرهاى مجاور تبادل افكار و آرا داشته، و نتيجه اين مباحث رونق و نشر حديث و پرورش محدّثان نامآور بوده، كه اين محدّثان در جمعآورى احاديث، سيره نقادانه و نكتهسنجانه در پيش گرفته اند كه حاصل آن تأليف كتب فراوانى در حديثشناسى بوده است.
اين نوشتار مشتمل بر چهار فصل است:
فصل اوّل آن، سه بخش دارد كه در كلّياتى پيرامون سابقه تاريخى شهر قم را بيان كرده است.
در فصل دوم، با پنج بخش به معرفى خاندانهاى مهم شهر قم و زندگىنامه محدّثان قم مىپردازد.
در فصل سوم، سه بخش، به طور كلّى گزارشى از فعاليت محدّثان و سبك و سيره آنها تا پايان قرن چهارم ارائه مىدهد.
در فصل چهارم شامل يك بخش، به بررسى آثار و تأليفات موجود دانشمندان تا پايان قرن چهارم مىپردازد.
451. نگاه مولوى به گزارههاى مذهبى (قرآن و حديث) در مثنوى
، بهناز براتى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين تهران، استاد راهنما: دكتر مجيد معارف، استاد مشاور: دكتر مهدى دشتى، 1380، 185 ص.
اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى الجزء : 1 صفحة : 378