responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى    الجزء : 1  صفحة : 371

زندگى اجتماعى و سازمان مديريتى نظريه روابط انسانى و جوانب مهم آن، و تأثير آن بر مديريت آموزشى را تبيين نموده است. وى، در ادامه بحث با عنوان نظريه همكارى، اصول اساسى در ارتباطات سازمانى، از ديدگاه اسلام را بررسى وآن را به عنوان گلوگاه مديريت معرفى مى‌كند. در ادامه، انواع ارتباط از ديدگاه كتاب و سنّت و انواع ارتباط از منظرهاى ديگر را با ويژگى‌هاى ارتباط انسانى از اين ديدگاه بيان مى‌كند، و ضمن ارائه جدولى مقايسه‌اى بين الگوهاى ارتباطى، جلوه‌هايى از ارتباطات مؤثر حضرت امير عليه السلام در اجتماع را، از نهج البلاغه بازگو مى‌كند.

در فصل سوم (فصل پايانى اين رساله)، ضمن بيان نتايج بحث، پيشنهادهايى را ارائه مى‌دهد.

441. نقش امام رضا عليه السلام در حديث شيعه‌

، صغرى محبى پور، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين تهران، استاد راهنما: دكتر مجيد معارف، استاد مشاور: دكتر ولى اللَّه نقى‌پورفر، 1384، 184 ص.

نگارنده، در اين پژوهش اشاره كوتاهى به زندگى نامه امام عليه السلام دارد. سپس به سيره اخلاقى- علمى امام عليه السلام- كه يگانه عصر خويش در علم و تقوا بود پرداخته، و نظر برخى بزرگان اهل سنّت را در اين زمينه ذكر نموده است.

پس از آن، به مبارزه امام عليه السلام با واقفيه، به عنوان منكران امامت پرداخته است. علاوه بر آن، به زندگى سياسى- فرهنگى امام عليه السلام اشاره دارد، كه نمايانگر اين است كه امام عليه السلام با قبول ولايت عهدى و سفر تاريخى خويش به ايران، در بارور سازى فرهنگ تشيع، نقش مهمى را ايفا نموده است.

همچنين، به محافل علمى امام عليه السلام اشاره دارد كه در مكان‌هاى مختلف مانند مسجد و منزل شخصى، به تعليم و تربيت شاگردان بزرگ مى‌پرداخت و با سفر به مناطق علمى به نشر حديث مى‌پرداخت. در اين جهت، به نقش و جايگاه امام رضا عليه السلام در توسعه حديث شيعه پرداخته است، و ديدگاه‌هاى علم الحديثى ايشان در زمينه‌هايى مانند تدوين، تصحيح، تأييد و رد مجموعه‌هاى حديثى را بيان كرده است.

سپس، به گونه‌هاى مختلف احاديث امام عليه السلام مانند مناظرات، مكاتبات و مسائل مى‌پردازد، و در انتها، نمونه‌هايى از احاديث امام عليه السلام را ذكر كرده، گزارشى از انواع و تعداد احاديث صادره از امام عليه السلام در كتب مختلف را ارائه مى‌نمايد.

اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى    الجزء : 1  صفحة : 371
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست