responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى    الجزء : 1  صفحة : 369

در فصل سوم، پيامدهاى الحاق به كنوانسيون و نظرات علما در خصوص الحاق به كنوانسيون را، به طور مختصر بررسى كرده است.

در اين پايان‌نامه، تحقيق به صورت كتاب‌خانه‌اى و به روش استنباطى- اجتهادى بوده، و در بررسى آيات از روش قرآن به قرآن استفاده نموده است.

438. نقد و تحليل ترجمه‌هاى فارسى هشتاد خطبه اوّل «نهج البلاغه»

، اسماعيل دخيلى كهنموئى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: دكتر احمد عابدى، استاد مشاور: دكتر ولى اللَّه نقى‌پورفر، 1379، 401 ص.

بيان ضرورت دقت در ترجمه متون حديثى (خصوصاً نهج البلاغه)، مرورى بر مبانى ترجمه و مبانى نقد ترجمه، معرفى ترجمه‌هاى چاپى نهج البلاغه به زبان فارسى، و شناسايى لغزشگاه‌هاى مترجمان نهج البلاغه در هشتاد خطبه اوّل، از جمله اهداف اين تحقيق است.

نگارنده، در سه فصل به اين موارد پرداخته است: در نخستين فصل، به بررسى مبانى ترجمه پرداخته، و با استفاده از رهيافت‌هاى زبان‌شناختى وبررسى ساختارهاى متفاوت زبان‌ها، الگوها و ويژگى‌هاى ترجمه مطلوب را نمايانده است.

از ديگر مباحث اين فصل، نياز ترجمه‌ها و مترجمان به نقد، نقش نقدهاى سازنده در تكامل ترجمه، و مبانى نقد وانواع آن است.

در دومين فصل، به معرفى ترجمه‌هاى فارسى نهج البلاغه پرداخته و سير تاريخى آن را نمايانده است در اين فصل، 31 ترجمه فارسى نهج البلاغه را مورد بررسى اجمالى قرار داده است. لغزشگاه‌هاى مترجمان، در حيطه هشتاد خطبه اوّل نهج البلاغه، برجسته شده، و با بررسى‌هاى لغوى، بلاغى، تاريخى و حديثى، درصدد ارائه ترجمه‌اى مطلوب از اين بخش‌ها بر آمده است.

439. نقد و تحليل ديدگاه‌هاى متصوفه به حديث‌

، ابراهيم دهقان‌زاده، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: حجة الاسلام دكتر احمد عابدى، استاد مشاور: حجة الاسلام دكتر فتح‌اللَّه نجارزادگان، 1380، 169 ص.

هدف اصلى اين تحقيق، آشنايى با ديدگاه‌هاى صوفيان در باره احاديث معصومان عليهم السلام است تا روشن شود كه آنان تا چه اندازه، پايبند به احاديث منقول از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و ائمه اطهار بوده و تا چه مقدار از اين احاديث را كنار گذاشته، و نيز چه مقدار از احاديث را

اسم الکتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى المؤلف : هوشمند، مهدى    الجزء : 1  صفحة : 369
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست