responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 734

و بلافاصله پس از فرا رسيدنِ وقت نماز، خطبه را تمام مى‌كنم.

خداوند را سپاس مى‌گوييم كه بر ما منت گذاشت و امدادهاى غيبىِ خود را بر ما نازل فرمود و با وجود همه خواسته‌هاى زورمندان، موضع‌گيرى جهانخواران و فتنه و فساد مفسدان، انقلاب اسلامى را با دستِ قدرتمندِ خود صادر نمود و صداى حق طلبِ اسلام را به همه نقاط مسلمان‌نشينِ دنيا رسانْد.

خداى را سپاس كه ابرهاى تيره را كنار زد.

قدرت‌هاى جهنمى را كه بشر از مقابله با آنها ابراز ناتوانى مى‌كرد، به ديار عدم فرستاد و خطّ بطلان بر آنها كشيد. مسلمانان را بيدار كرد و اسلام خواهى را جهانى نمود.

برادران و خواهران گرامى! مسلمانان غيور! امروز خداوند فرصت‌هاى طلايى را كه ما در خواب هم نمى‌ديديم، در اختيار شما گذاشته است. افغانستان به فضل پروردگار از ظلم و ستم و اسارتْ آزاد شد و ان‌شاءالله تصميم‌گيرى و تقديرشان به دستِ خودشان مى‌افتد.

در جمهورى‌هاى مسلمان‌نشينِ شوروى سابق، ده‌ها ميليون مسلمان زندگى مى‌كنند.

ما هرگز احتمال آزادىِ آنها را نمى‌داديم.

اما الحمد للّه آنها هم با اين وضعِ خوب آزاد شدند.

مناطق مسلمان‌نشينِ دنيا، قدرت و قوه بالقوه اسلام هستند. اگر پاكستان، ايران، تركيه، افغانستان و جمهورى‌هاى مسلمان‌نشينِ شوروى سابق، استقلال سياسى و اقتصادى داشته باشند و با هم متحد شوند و يك اتحاديه اسلامى را پى‌ريزى كنند، در برابر اروپاى متحد و آمريكاى متحد، قدرتِ بسيار بزرگى را تشكيل خواهند داد. (تكبير نمازگزاران)

اين سرزمين‌هاى اسلامى را كه نام بردم، فقط كشورهاى غير عربى بودند؛ اما كشورهاى عربى مانند الجزاير، سودان، و مصر هم بيدار شده‌اند. اگر آنها را هم به حساب بياوريم، بيشتر به عظمتِ كشورهاى اسلامى پى خواهيم بُرد. اگر ان‌شاءالله ما مسلمانان متحد شويم، قدرت و شوكتِ فراوانى به دست خواهيم آورد.

البته دشمن هم خواب نيست و در حال توطئه‌چينى است. آمريكا مشغول نقشه‌چينى است كه افغانستان را كه تازه از چاله در آمده، به چاه بيندازد. در ديگر كشورهاى اسلامى هم آمريكا و مزدورانش در حال توطئه‌چينى هستند.

در جمهورى آذربايجان هفت ميليون شيعه مظلوم، شيعه خالص امير المؤمنين عليه السلام زندگى مى‌كنند كه هفتاد سال در زير اسارتِ حكومت شوروى بوده‌اند. وقتى من به آذربايجان، ازبكستان و ديگر جمهورى‌هاى مسلمان‌نشينِ شوروى سابق سفر كردم، در شهرهاى مختلفِ آنها مانند بخارا و سمرقند و تاشكند، به حدى مراسم و آثار مختلف اسلامى را ديدم كه قبلًا حتى تصورش را هم نمى‌كردم.

اما اكنون آمريكا در جمهورى‌هاى مسلمان‌نشينِ شوروى سابق هم در حالِ توطئه كردن است. تركيه هم در اين كشورها مشغول فعاليت عليه اسلام و نظام جمهورى اسلامى ايران است.

من نمى‌دانم آيا دولت تركيه گوشِ شنوا دارد يا ندارد؟ آيا آنها نمى‌فهمند كه اين راهى را كه امروز طى مى‌كنند و اين نوكرى را كه امروز براى آمريكا انجام مى‌دهند، نتيجه مثبت برايشان نخواهد داشت. رژيم شاه از اقدامات غير اسلامىِ خود چه نتيجه‌اى گرفت كه تركيه هم به دنبالِ آن است؟!

دولت تركيه به طور مرتب مشغول دروغ‌پراكنى عليه كشور ايران است. در جريان كشتىِ ما، آن جنجال و سر و صدا را راه انداختند. بعد گفتند: ايران به كُردها كمك مى‌كند. سپس از طريقِ عواملشان در

اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 734
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست