responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 585

دلش راضى نمى‌شود و چون لقمه بزرگى است، نمى‌تواند آن را ببلعد، زيرا خفه‌اش مى‌كند.

در اين ميان، آمريكاى جهانخوار چه مى‌گويد؟ چرا اينچنين به رقص در آمده است؟ برنده بازىِ حمله صدام به كويت، آمريكا است. آمريكا لشكركشى بسيار بزرگى به خليج فارس كرده است.

لشكركشى آمريكا به خليج فارس، هيچ خرجى برايش نداشته است، زيرا پولِ اين لشكركشى از نفتِ عربستان و كويت پرداخته مى‌شود. آمريكا در اين لشكركشى نه تنها هيچ خرجى نكرده است، بلكه سود زيادى هم مى‌بَرَد.

استعمار انگليس، منطقه خليج [فارس‌] را لقمه لقمه كرده بود. هر وجب از زمين‌هاى نفت‌خيز را به يك كشور جداگانه تبديل كرده و چاه‌هاى نفت را بين اين كشورها تقسيم نموده بود. اكنون آمريكا همه اين كشورهاى كوچك را يك‌جا مى‌بلعد. آمريكا تا كنون ارباب بحرين بوده است، كافى نيست. اكنون مى‌خواهد، مالكِ همه اين كشورهاى كوچكِ نفت‌خيز شود.

آمريكا مى‌خواهد بر مناطق نفت‌خيز خليج [فارس‌] مسلط شود، تا بتواند مشكلاتش را با اروپا و كشورهاى صنعتى، حل كند و حرفش را به آنها تحميل نمايد. آمريكا از قبل، حساب‌هايش را كرده است. در اين بازىِ كثيف، بُرد با آمريكا است.

من اين را هم خدمتِ شما عرض مى‌كنم كه احتمالِ اين كه آمريكا مستقيماً وارد جنگ با صدام شود، تنها يك درصد است. آمريكا درگيرِ يك جنگ نظامى نخواهد شد. اگر هم درگير جنگ شود، مصرى‌ها و پاكستانى‌ها و سورى‌ها را براى كشته شدن جلو مى‌فرستد.

آمريكا مستقيماً وارد جنگ نمى‌شود زيرا اگر حتى 5000 نفر از نيروهايش را از دست بدهد، در مقابل ملتش هيچ پاسخى ندارد كه ارائه كند. آمريكا لاف‌زنى مى‌كند.

از فاصله دور، موشك پرتاب مى‌كند.

اين گونه كارها را انجام مى‌دهد، اما وارد جنگِ مستقيم نخواهد شد.

البته اگر آمريكا در خليج فارس جا خوش كرد، ديگر بيرون رفتنى نيست.

هر چند حمله صدام به كويت، يك تجاوز است، اما لشكركشى آمريكا به خليج فارس هم يك تجاوزِ آشكار است. تجاوز را با تجاوز نمى‌توان برطرف كرد. (تكبير نمازگزاران)

آمريكا خودش مشكلاتى دارد كه براى حلّ آنها به خليج فارس آمده است. يكى از مشكلات بسيار بزرگِ آمريكا، وحدت اروپا است. آلمان شرقى و غربى با هم متحد شدند.

انگليس و فرانسه هم براى متحد شدن با يكديگر در حال گفتگوهاى دوستانه هستند.

در اين شرايط جديد جهانى، آمريكا براى ادامه سلطه‌اش بر دنيا، بايد چاره‌اى بينديشد.

بهترين راه چاره آمريكا براى ادامه سلطه ستمگرانه‌اش بر دنيا، اين بود كه بيايد روى گنجِ دنيا يعنى «نفت»، بنشيند و پايش را روى خرخره جهانِ صنعت بگذارد. آمريكا در اين لشكركشى نه تنها هيچ خرجى نكرده است، بلكه مى‌خواهد هزينه زندگىِ خودش را هم از خليج فارس تأمين كند.

تأويل و حقيقتِ لشكركشى آمريكا به خليج فارس، همين است كه من خدمت شما عرض كردم. آمريكا با اين كار، مى‌خواهد مشكلِ رويارويى با اروپاى متحد را حل كند.

آمريكا مى‌خواهد سلطه‌اش را بر مخازن نفتِ دنيا گسترش دهد، تا بهتر بتواند با كشورهاى صنعتىِ اروپا و ژاپن مقابله كند.

صدام اكنون در حال دست و پا زدن است و راهى جز بازگشت از تجاوز ندارد. اگر صدام در آن حرف‌هايش اصرار بورزد و ادعاهاى تجاوزگرانه‌اش را تكرار كند، فردا

اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 585
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست