responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 556

دوستى كردم، به فلان جاها رفت و آمد كردم، تا سرانجام در تله افتادم و به اين روز مبتلا شدم.

همچنان كه براى موضوعات مختلف علمى، اجتماعى و ورزشى با اهلِ همان موضوعْ مصاحبه مى‌كنيد، با مبتلايان به منكرات مختلف نيز مصاحبه كنيد تا مردم سرانجام و نتيجه انجام دادنِ منكرات را ببينند و عبرت بگيرند.

در دوره طاغوت، پنجاه سال زحمت كشيدند تا منكرات را در جامعه ما ترويج كردند. ما نيز بايد زحمت بكشيم و كار فكرى و فرهنگى بكنيم تا منكرات را از كشورمان ريشه‌كن كنيم. من از آن بيم دارم كه اگر با منكرات، مبارزه فرهنگى نكنيم، هرگز به نتيجه مطلوب نرسيم.

موضوع بسيار مهمّ ديگرى كه اين روزها در كشور ما مطرح است، مبارزه با اعتياد است.

ديروز مسئولان مبارزه با اعتياد در باره نتايجِ كارشان صحبت مى‌كردند و مى‌گفتند:

الحمد للّه نتيجه كارشان بسيار خوب است.

وقتى ستاد مبارزه با اعتياد، كار خود را شروع كرد، ما گمان مى‌كرديم كه ريشه‌كن كردنِ اعتياد خيلى زودتر از اين، به نتيجه مى‌رسد. هنوز موفق نشده‌اند كه كار را به پايان برسانند؛ اما الحمد للّه به نتايج خوبى رسيده‌اند.

ان‌شاءالله برادران مسئول مبارزه با اعتياد و مبارزه با منكرات، كارشان را به خوبى دنبال كنند تا هنگامى كه كشور ما از اين دو بلاى خانمان‌سوز نجات يابد.

به من گفته‌اند كه شما در خطبه‌هاى نماز جمعه‌تان از خانواده‌هاى شهدا، رزمندگان و ايثارگران غفلت مى‌كنيد و كمتر در باره آنها صحبت مى‌كنيد. اگر چنين چيزى بوده، واقعاً دليل آن، غفلت و فراموشى بوده و من به طور جدّى معذرت مى‌خواهم.

خانواده‌هاى شهدا و رزمندگان، يادگاران امام رحمه الله و شهداى عاليقدر ما هستند. همه ما به آنان ارج مى‌نهيم و براى آنان احترام قائليم.

همه ما بايد قدرِ زحمات رزمندگان، جبهه‌روها، دانشجويان و كارگران را بدانيم.

بايد براى آنان احترام قائل باشيم، به حرف‌هايشان گوش دهيم و خواسته‌هاى آنها را تا آنجا كه ممكن است، برآورده كنيم.

آنها پاسداران انقلاب ما هستند. اگر آنها نبودند، شايد ما هرگز نمى‌توانستيم اين انقلاب را حفظ كنيم.

در نماز جمعه قبل، من به شما عرض كردم: مسلمانان قفقاز به قرآن نياز دارند و دعوت كردم كه برادران و خواهران گرامى قرآن بياورند تا ستاد نماز جمعه قرآن‌ها را جمع‌آورى كند و براى مسلمانان قفقاز بفرستد.

از اين دعوت، استقبالِ نسبتاً خوبى صورت گرفت. قرآن‌هاى بسيار زيادى به ستاد نماز جمعه تحويل داده شد. ستاد هم آنها را ارسال كرد؛ اما هنوز ائمه جمعه قفقاز با ما تماس مى‌گيرند و مى‌گويند: ما از نظر كمبود قرآن در فشار هستيم و تقاضا مى‌كنند كه هنوز قرآن براى آنها ارسال شود.

هديه كردن، بهترين احسان‌ها است. من از همه شما عزيزان دعوت مى‌كنم كه در اين كار شركت كنيد. البته توجه بفرماييد كه ارسالِ قرآنى كه فرسوده شده و جلد يا صفحاتش پاره شده، مشكل است و شايد اين كار درست نباشد. افرادى كه مى‌خواهند در اين كار شركت كنند، قرآن‌هاى نو هديه كنند.

تقاضاى ديگرِ مسلمانانِ آذرى زبانِ قفقاز اين بود كه از ما قرآن با ترجمه به زبان آذرى مى‌خواستند. من سه- چهار قرآن با ترجمه به زبان آذرى را به دست آوردم و مطالعه كردم.

ديدم همه آن ترجمه‌ها مغلوط هستند و به درد نمى‌خورند.

اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 556
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست