احرام حجّ يا احرام عمره وارد شود. بنابراين اگر وقت حجّ نيست يا نمىخواهد براى احرام حجّ محرم شود بايد با احرام عمره مفرده وارد مكّه شود. كسانى كه به دليل مسايل شغلى، زياد به مكّه رفت و آمد مىكنند يا در ماه قمرى عمره انجام دادهاند و قصد دارند در همان ماه دوباره وارد مكّه شوند، از اين حكم مستثنى مىباشند.
مسأله 107) محرّمات احرام- كه شرح آن خواهد آمد- در عمره تمتّع و عمره مفرده يكسان است. بنابراين تمام آنچه در احرام عمره تمتّع حرام مىشود، بر كسى كه به احرام عمره مفرده محرم شده نيز حرام است. در عمره تمتّع پس از تقصير، همه محرّمات، حلال مىشود، ولى در عمره مفرده، مسايل جنسى پس از حلق يا تقصير حلال نمىشود، بلكه حليّت آن متوقّف بر انجام طواف نساء و نماز آن است.
مسأله 108) تكرار عمره مانند تكرار حجّ، مستحبّ است. ولى احوط آن است كه در يك ماه قمرى براى يك نفر بيش از يك عمره مفرده انجام نشود. اگر دو عمره مفرده در دو ماه قمرى انجام شود هرچند يكى در پايان ماه وديگرى در اوّل ماه باشد، اشكال ندارد.
همچنين انجام عمره تمتّع و عمره مفرده در يك ماه اشكال ندارد.
مسأله 109) انجام دادن عمره مفرده در فاصله ميان عمره تمتّع و حجّ تمتّع جايز نيست.