تأخير بيندازد ولى اقوى آن است كه جز در صورت معذور بودن، آمدن به مكّه را از آخر ايّام تشريق به تأخير نيندازد و اگر به تأخير انداخت، بايد تا پيش از پايان ماه ذىحجّه هرچه زودتر اعمال مكّه را بجا آورد.
مسأله 955) كيفيّت انجام دادن طواف حجّ و نماز آن و سعى و طواف نساء و نماز آن به همان گونهاى است كه در مورد طواف عمره و نماز آن و سعى گذشت، با اين تفاوت كه در اين جا بايد اين اعمال را به نيّت بخشى از واجبات حجّ انجام دهد.
مسأله 956) چنانكه گذشت پس از حلق يا تقصير تمام محرّمات احرام جز شكار كردن، مسايل جنسى و بوى خوش بر حاجى حلال مىشود و صيد در خارج از حرم نيز بنابر احتياط جايز نيست. پس از آن كه حاجى به مكّه بازگشت و طواف زيارت و نماز آن و سعى بين صفا و مروه را انجام داد، بوى خوش هم بر او حلال مىشود، ولى مسايل جنسى همچنان بر او حرام است و بنابر احتياط واجب بايد از صيد در خارج از حرم نيز اجتناب كند. پس از بجا آوردن طواف نساء و نماز آن، مسايل جنسى و شكار كردن در خارج از حرم بر او حلال مىشود، ولى شكار كردن در حرم بر هر مكلّفى حرام است، خواه مُحرم باشد يا مُحلّ.
مسأله 957) اگر كسى به علّت ندانستن مسأله، طواف زيارت را