حكومت و سلطنت آن همه جا را فرا گيرد و بلاء و سختى آن مخصوص
(پرهيزكاران و شيعيان) است، هر كسيكه در آن فتنه بينا باشد (با كارهاى زشت بنى
اميّه مخالفت نمايد) بلاء و سختى باو رو آورد، و كسيكه نابينا باشد (به كارهاى زشت
آنان ايراد نكرده اوامر و نواهى آنها را پيروى كند) بلاء از او دور (در رفاه و
آسايش) است، (6) سوگند بخدا بعد از من بنى اميّه براى شما زمامداران بدى خواهند
بود، مانند شتر پير لگد انداز بد خو كه (هنگام دوشيدن دوشنده را) به دهانش گاز
مىگيرد، و به دستش (بر سر او) كوبيده به پايش لگد زند و از دوشيدن شير جلوگيرى
نمايد (خلاصه نيكان را اذيّت و آزار رسانيده مىكشند و از بيت المال مسلمين چيزى
بمستحقّين نمىدهند) همواره بر شما تسلّط دارند تا از شما كسيرا (روى زمين) باقى
نگذارند مگر اينكه براى آنان سود داشته يا زيان بايشان وارد نياورد (از آنها پيروى
كند يا لا اقلّ بر خلاف مقاصدشان سخنى نگفته قدمى بر ندارد) و همواره بلاء و تسلّط
آنان (بر شما) برقرار است بطوريكه انتقام گرفتن يكى از شما از ايشان مانند انتقام
گرفتن غلام از آقاى خود و تابع از متبوعش مىباشد (زير دست و مانند بنده زر خريد
آنان هستيد كه نمىتوانيد از حقوق خويش دفاع كنيد) (7) فتنه و فساد ايشان بد منظر
و ترسناك و به رويّه مردم زمان جاهليّت (كه بجنگ و خونريزى و غارت و دزدى و بى
عفّتى عادت داشتند) بر شما وارد مىگردد، و نيست علامتى از هدايت و رستگارى در آن
فتنه و نه نشانهاى كه (راه حقّ بآن) ديده شود، ما اهل بيت از گناه آن فتنهها
خواهيم رست (از رويّه فتنه جويان بيزارى جسته طبق دستور خداوند متعال رفتار خواهيم
نمود) و در آن اوقات نمىتوانيم (كسيرا آشكار براه حقّ) دعوت نماييم، (8) سپس
خداوند آن فتنهها را از شما دور گرداند مانند جدا كردن پوست از گوشت بوسيله كسيكه
(بنى العبّاس) بايشان ذلّت و خوارى مىرساند و بجبر آنها را (به اطراف) سوق داده و
از جام پر (از بلاء و مصيبت) آب مىدهد، بجز زخم شمشير چيزى بآنها نبخشد و بجز خوف
و ترس چيزى نپوشاند، (9) پس در آن هنگام (كه دولت بنى اميّه منقرض گشت همه آنان
ضعيف و ناتوان و خوار شدند) قريش آرزو دارند كه دنيا و آنچه در آن است از دست داده
بجاى آن يك بار مرا