responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : الرد‌الوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ المؤلف : آل‌محسن، علی    الجزء : 1  صفحة : 14

«سیّد» را اطلاق می‌کند و شیخ محمّد حسین آل کاشف الغطاء و میرزا علی غروی و شیخ الطائفه شیخ طوسی و شیخ محمّد جواد مغنیه- قدّس اللّه اسرارهم- و شیخ لطف اللّه صافی و شیخ احمد وائلی رحمه الله همگی را به سیادت توصیف می‌کند.
همه این لغزشها گواه آن است که نویسنده از فضای تشیّع و شناخت علما به دور است و اطّلاعات او بیش از شنیده‌هایی درهم نیست.
2- او در صفحه 20 کتاب خود به پیامبر صلی الله علیه و آله با این جمله درود می‌فرستد: «صلّی اللّه علیه و سلّم و آله»، که این گونه درود فرستادن بر پیامبر صلی الله علیه و آله هرگز از یک شیعه صادر نمی‌شود و تنها بر زبان کسی گفته می‌آید که از چگونگی فرستادن درود صحیح به پیامبر صلی الله علیه و آله در میان شیعیان اطّلاعی ندارد. او در همین صفحه دو بار به پیامبر صلی الله علیه و آله این چنین درود ناقص می‌فرستد: «صلّی اللّه علیه و سلّم»، و در صفحه 23 به پیامبر صلی الله علیه و آله سلامِ بدون صلوات می‌فرستد. جمله او چنین است:
«اذ دخل علیها ای الزهراء علیها السلام- ابوها علیه السلام».
3- او در بیشتر کتابش به امامان اهل بیت علیهم السلام «رضی اللّه عنه» می‌گوید و در صفحات 10، 11، 12، 13، 14، 16، 18، 19، 20، 21، 22، 23، 25 و دیگر صفحات موارد بسیاری از آن یافت می‌شود، در حالی که همان گونه که مشهور است، شیعیان به امامان خود «رضی اللّه عنه» نمی‌گویند، بلکه بدیشان سلام و صلوات می‌فرستند.
در چاپهای بعد این کتاب «رضی اللّه عنه» به سلام و صلوات تبدیل شده است.
پوشیده نماند که نویسنده در گفتن «صلّی اللّه علیه و آله و سلّم» به
اسم الکتاب : الرد‌الوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ المؤلف : آل‌محسن، علی    الجزء : 1  صفحة : 14
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست