بسم اللَّه يا بگويد الحمد للَّه يا اللَّه اكبر يا لا اله الّا اللَّه، بلكه اكتفا به فارسى و غير آن از لغت ديگر كه معنى اينها را بدهد بعيد نيست.
مسأله 11 معتبر است كه حيوان بعد از آن كه سرش بريده شد حركتى از او سر زند و لو اين كه چشمش را باز كند و ببندد يا دمش را تكان دهد و يا اين كه خون به مقدار متعارف از او خارج شود، پس با وجود يكى از اين دو امر حرام نمىشود و گر نه حرام است.
مسأله 12 هم چنان كه مىتوان سر حيوان را به طرف مشرق گذاشت و سرش را بريد مىتوان سر او را به طرف مغرب گذاشت و كار را انجام داد، آن چه معتبر است روى به قبله بودن است، بهر طرف آن را بخوابانند مانع ندارد.
مسأله 13 آن چه كه معتبر است در كشتار كننده گاو و گوسفند، معتبر است در كشنده شتر و آن چه كه گذشت راجع به شرط از نامبردن خدا و اين كه كارد آهنين باشد، همه آنها در كشتن شتر نيز معتبر است و هم چنين است رو به قبله بودن شتر و زنده بودن آن.
مسأله 14 فرق است بين كيفيت كشتن شتر با گاو و گوسفند، آن چه كه گذشت راجع به گاو و گوسفند بود، ولى شتر را نحر مىكنند يعنى كارد يا سيخ آهنى را در گودى گردنش كه جاى معينى است فرو مىكنند تا خون آن برود و جان بدهد.
مسأله 15 هم چنان كه مىتوان شتر را نحر كرده در حال ايستاده، مىتوان اين كار را در حال خوابيده كرد با رعايت اين كه رو به قبله باشد بدن شتر.
مسأله 16 اگر چنانچه شتر يا گاو و گوسفند افتادند در چاه و نتوان آنها را بيرون آورد، در اين صورت كه در نتيجه اگر ذبح يا نحر نكنند و كشتار ننمايند مىميرند، لازم نيست مراعات چيزهايى كه ممكن نيست عمل به آنها مثل سر بريدن و يا نحر كردن و رو به قبله بودن، و امّا شرايط ديگر پس لازم است كه