- يكى از برادران روحانى مىفرمود: «قبل از غسل بايد بدن از نجاست پاك شده باشد و پاك كردن نجاست (از جمله منى) در بين غسل، موجب بطلان غسل است» در صورت صحت مسأله، آيا نمازهاى ما باطل بودهاند و بايد قضا شوند؟ (با توجه به اين كه ما قبلا اين مسأله را نمىدانستيم!)
ج
- اگر يقين داريد كه هنگام غسل، بدن نجس بوده و پيش از تطهير بدن غسل نموديد، غسل باطل است و نمازها قضاء دارد.
س 130
- شخصى به نيت غسل جنابت به حمام مىرود و بدن خود را با صابون مىشويد ولى در موقع غسل كردن آب قطع مىشود، آيا بازهم بدن (با توجه به اين كه هنوز غسل نكرده) نجس است؟
ج
- اگر آب به جاهاى نجس بدن جارى شده، پاك شده است.
س 131
- آب قليلى كه براى غسل به كار مىرود بعد از جدا شدن از بدن آيا نجس است؟
ج
- نجس نيست.
س 132
- در ادارات دولتى جهت نظافت كاركنان حمامى داير نمودهاند غسل كردن در آن محل جايز است يا خير؟
ج
- اگر خلاف مقررات اداره مربوطه نباشد با اجازه مسئولين غسل صحيح است.