- بعد از محقق شدن قصد اقامه با رفتن به كمتر از چهار فرسخ حكم اقامه باقى است.
س 334
- كسانى كه بلاد كبيره وطن آنها نمىباشد، اگر بدانند كه حد اقل يك روز را در مدّت ده روز از محل سكونت خود به محل ديگرى مىروند، در اين صورت آيا مىتوانند قصد اقامت نمايند؟
ج
- نمىتوانند قصد كنند و حكم مسافر دارند.
س 335
- اگر بعد از 30 روز ترديد در مسافرت تمام بايد خواند حالا آيا اگر به جهت ديگر شكسته مىخوانده مثل اينكه بيش از يك ساعت و دو ساعت از حد ترخّص هر روز بيرون مىرفته آيا بعد از سى روز هم تمام بخواند؟
ج
- حكم مذكور در صورتى است كه در يك محل سى روز مترددا بماند.
س 336
- اگر كسى ده روز قصد اقامت نمود، مىتواند تا دو ساعت از حدّ ترخّص خارج شود و نماز او هم شكسته نمىشود، ولى اگر كسى سى روز مردد در مكانى بماند، بعد از سى روز بايد نماز را تمام بخواند و لو اين كه دو روز بماند؛ سؤال اين است: اگر در بين اين دو روز كه بايد نمازش را تمام بخواند براى دو ساعت از حدّ ترخّص خارج شود حكمش چيست؟
ج
- تا به حدّ مسافت شرعى با قصد مسافت خارج نشده، نمازش تمام است.