- من ابتداء نحوه نشسته نماز خواندن را دقيق نمىدانستم، يعنى فكر مىكردم نحوه نشستن موقع خواندن قرائت با نحوه نشستن تشهد فرق دارد و با مقايسه با نماز ايستاده موقع تشهد خواندن قدرى خم مىشدم (از حالت نشسته) و موقع قيام براى خواندن حمد و سوره، كامل مىنشستم و مدتى نمازها را به اين نحو مىخواندم تا بعدها فهميدم. آيا در مدتى كه اينگونه نماز مىخواندهام نمازم ايراد دارد يا خير؟
ج
- نماز صحيح است.
قرائت و ذكر
س 102
- خواندن بعضى از آيه، بعد از تكبيرة الاحرام و قبل از سوره «حمد» چه صورتى دارد؟
ج
- قرائت قرآن به قصد قرآنيّت نه ورود، مانع ندارد.
س 103
- حمد و سوره و آيهاى كه در نماز خوانده مىشود آيا به قصد انشاء بايد خوانده شود يا به قصد حكايت؟
ج
- بايد به قصد حمد و سوره قرآن بخواند.
س 104
- ما هو حكم المصلّى بالنسبة للقراءة فهل يقصد حين القراءة، المخاطبة مع اللّه: اياك نعبد و اياك نستعين ... او يقصد القرآنية و ليس و لا يجوز له ان يقصد الدعاء؟ نرجو توضيح المسألة!
ج
- يقصد القراءة الواجبة فى الصلاة.
س 105
- اگر در شدت درگيرى جنگ، رزمندهاى نمىتواند حمد بخواند يا نمىتواند به ركوع و سجود رود، چگونه بايد نماز را برپا دارد؟