استفاده كنند؟ اگر نمىتواند، نمازهايى كه با آن لباس در موقع جهل به مسأله خوانده، چه صورتى دارد؟
ج
- تابع مقررات ارتش است اگر لباس عاريه به او داده شده كه خودش بپوشد نمىتواند به ديگران بدهد و تصرفات در حال جهل حكم غصب ندارد و نماز صحيح است.
س 47
- دخترى هستم كه به علّت فقر مالى، پدرم قادر نيست برايم لباس تهيه كند و درآمدى كه دارد جز به خوراك و بعضى از مخارج ضرورى ديگر نمىرسد؛ لذا لباسهايم را از ديگران مىگيرم؛ مثلا مقدارى از لباسهايم را از خواهرم مىگيرم كه او بدون اجازه شوهرش برايم مىآورد و ... آيا نماز خواندن با اين لباسها صحيح است؟
ج
- اگر پارچه يا لباس با رضايت صاحب آن به شما داده مىشود، مىتوانيد بپوشيد و نماز شما در آن صحيح است.
س 48
- لباسى كه پارچه آن با پشم مخلوط است در صورتى كه [آن] پارچه از ممالك غير اسلامى خريدارى شود نماز خواندن با آن جايز است يا خير؟
ج
- اشكال ندارد.
س 49
- شايع شده كه بعضى از اوركتهايى كه از كشورهاى غير اسلامى وارد مىشود در محل كمربند آنها مقدار كوچكى چرم مشكى رنگ مىباشد كه آن از حيوانات نجس مىباشد [و امكان] پاك شدن براى آنها نمىباشد و نماز خواندن با آن باطل است كه بعضىها چرم را به دور انداخته و نمازهاى خود را قضا مىكنند و عدهاى هم قبول نمىكنند نظر جنابعالى در اين باره چيست آيا