- مقصود ابتداى تقليد است و اگر به مجتهدى كه جامع شرايط است عدول كرده، مورد تبعيض نيست.
س 15
- اگر كسى در زمان طاغوت از مجتهدى به ظاهر مجتهد، بدون داشتن رساله، مقلد وى بوده است، آيا مىتواند از او به مجتهد ديگر عدول كند يا خير؟
ج
- بايد از مجتهدى كه تمام شرايط را واجد است، تقليد نمايد.
س 16
- اين جانب در رابطه با عدول از مرجع تقليدى به مرجع تقليد ديگر، كه به اعلميت او پى بردهام، سؤالى دارم: شرايط عدول به چه صورت بايد باشد، آيا همينكه به اعلميت مرجع جديد پى بردم، مىتوانم تقليدم را عوض كنم يا اينكه بايد از مرجع قديمى خودم در رابطه با اين موضوع سؤال نمايم؟
ج
- اگر اعلم را تشخيص دادهايد، عدول به او لازم است على الأحوط و سؤال از مرجع قديمى لازم نيست.
س 17
- در چه شرايطى مقلّد مىتواند از مقلّد خود به مقلّد ديگر رجوع كند؟
ج
- در صورت احتمال يا احراز اعلميت مجتهد دوم، عدول لازم است على الأحوط و همچنين در صورت سلب بعض شرايط تقليد، لازم است عدول.
س 18
- كيف هى اعمالى السابقة التى كنت اعمل بها على فتاوى