responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : سخنرانی المؤلف : سخنرانی    الجزء : 1  صفحة : 591

توسل و شلاق خوردن یک ایرانی در مسجد النبی به خاطر یا علی گفتن

کد مطلب: ٧٦٣٥ تاریخ انتشار: ١٢ مرداد ١٣٩٣ - ١٧:٤٧ تعداد بازدید: 870 سخنراني ها » شبکه ولايت توسل و شلاق خوردن یک ایرانی در مسجد النبی به خاطر یا علی گفتن
حبل المتین 95/05/12



لينک دانلود

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ : 93/05/12

مجري:

بسم الله الرحمن الرحیم

بینندگان عزیز و ارجمند شبکه جهانی ولایت، سلام علیکم.

 ما در برنامه حبل المتین توفیق داریم در محضر استاد بزرگوار حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی باشیم. جناب استاد سلام عرض می‌کنم. یکی از حوادثی که چند روز پیش در مدینه الرسول در مسجد النبی اتفاق افتاد این بود که یکی از زائران ایرانی به جرم گفتن یا علی در آن مسجد از سوی حکومت وهابی به 50 ضربه شلاق  و حبس محکوم می‌شود! چراکه به عقیده وهابیها یا علی گفتن شرک است.

حالا اینها که ادعا می‌کنند سلفی هستند و پیرو سلف صالح هستند آیا واقعا سلف صالح وجود مقدس پیغمبر گرامی اسلام یا اهل بیت عصمت و طهارت، گفتن این ذکر یا محمد و یا علی را شرک می‌دانند یا نه؟ از خود جناب عبدالله بن عمر نقل شده و خودشان هم این را نقل می‌کنند که شخصی آمد یا محمد گفت و شفا گرفت. استاد! اگر صلاح بدانید در این باره صحبت بفرمایید.

استاد قروینی:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

فرا رسیدن هشتم شوال سالگرد تخریب حرم ائمه بقیع سلام الله علیهم اجمعین و تخریب حرم حمزه سیدالشهداء و دیگر صحابه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و به همه مسلمانان بویژه علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می‌گویم.

 وهابیت هر روز به یک بهانه‌ای تصمیم دارند امت اسلامی را از از قرآن و نبی مکرم و اهل بیت جدا کنند . متأسفانه تمام اینها  هم به نام اسلام هست، به نام قرآن هست، به نام دفاع از اهل بیت هست. یا می‌خواهند  مردم را از خدا جدا کنند می‌گویند  فقط بگو یا الله! آیا همین یا الله گفتن توحید است و یا رسول الله گفتن شرک است! فقط بگویید یا الله، بگویید لا اله الا الله فقط، محمد رسول الله نه! مشخص است که یک  شیطنتی دارند همان کار مشرکین مکه است که می‌گفتند یا الله

وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ سَخَّرَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ

سوره عنکبوت، آیه61

اگر از مشرکین مکه سوال کنی که آسمان و زمین را چه کسی آفریده است می‌گویند خدا. آنها خدا را قبول داشتند ولی در کنار خدا یک خدایانی هم داشتند ولی نمی‌گفتند محمد رسول‌الله. می‌گفتند الله بله، یا الله بله، ولی محمد رسول الله خیر. اهل بیت هم در کنار رسول الله هست؟ خیر. این همان وضعی هست که مشرکین داشتند و من به نظرم خدایی که مشرکین داشتند به مراتب قویتر و قدرتمندتر از خدایی است که امروز وهابیها معرفی می‌کنند که خدای الاغ سوار و خدای مو‌فرفری است! خدایی است که هنوز ریشش در نیامده و نه آلت مردانگی و نه آلت زنانگی دارد. ببینید اینها  این خرافات را امروز به نام توحید دارند به خورد مردم می‌دهند. آن وقت می‌گویند: کسی بگوید  یا رسول الله، یا علی، یا حسین مشرک هست. قتلش هم واجب هست!

بینندگان عزیز در کلیپ می‌بینند که این آقا بخاطر اینکه سه مرتبه یا علی گفته است آن فرد وهابی درباره‌اش می‌گوید مسجد النبی را با این کارش -نستجیر بالله نستجیر بالله- آلوده کرده است و پنجاه ضربه شلاق باید به او زده شود و یک سال و نیم هم برایش زندان بریده‌اند.

بخاطر گفتن یا علی! من نمی‌دانم اینها به کجا می‌روند؟! این روزها در جنگ غزه این همه مسلمان کشته می‌شود ولی این وهابیها برایشان اصلا مهم نیست ولی این مهم است که فلانی آمد و گفت یا علی!

از اسرائیل حمایت هم می‌کنند! در اخبار هم آمد که مفتی اعظم عربستان سعودی رسماً فتوا داد هرگونه تظاهرات به نفع غزه حرام هست خلاف شرع هست جالب این هست که یکی از آقایان وهابی می‌گوید این تظاهرات آدم را از یاد خدا غافل می‌کند!

اما مسئله‌ای که حضرتعالی فرمودید ابن تیمیه در کتاب الکلم الطیب می‌گوید: هیثم بن حنش می‌گوید: ما نزد عبدالله عمر بودیم

فخدرت رجله فقال له رجل: اذکر احب الناس الیک فقال: یا محمد! فکانما نشط من عقال.

الکلم الطیب، ص88

پای او گرفت –حالا یا سکته کرد پایش گرفت یا اصلا اعصابش  بطور کلی از حرکت افتاد- مردی به او گفت: آقای عبدالله عمر! تو که پایت گرفته و نمی‌توانی تکان بخوری محبوبترین انسانها را صدا کن تا شفایت بدهد. وقتی گفت یا محمد! گویا یک دفعه پایش باز شد و به حرکت افتاد.

پایی که از حرکت بازمانده بود و صاحبش نمی‌توانست آن را تکان بدهد و با آن راه برود با گفتن یک «یا محمد» حرکت کرد. البته آقایان وهابی اگر زمان عبدالله عمر بودند قطعاً هم شلاق می‌زدند نه پنجاه ضربه شلاق، شاید پانصد ضربه شلاق می‌زدند و به جای یک سال ونیم، حبس ابد برای عبدالله عمر صادر می‌کردند! چه پاسخی به این حدیث دارید؟

همچنین امام ابواسحاق حربی همین حدیث را نقل می‌کند که به عبدالله بن عمر گفتند محبوبترین انسانها را صدا کن. گفت:

یا محمد! فبسطها

غریب الحدیث، ج2، ص674

اگر واقعا یا محمد شرک هست آیا خدای عالم در شرک شفا قرار داده است؟! این هم که بعد از رحلت نبی مکرم هست زمان حیات نبی مکرم نیست و همچنین ابن سعد متوفای 230 در الطبقات الکبری همین را می‌آورد که عبدالله عمر گفت:

یا محمد! فبسطها

الطبقات الکبری، ج4، ص154

همین که گفت یا محمد! شفا پیدا کرد و دهها کتاب دیگر هم این قضیه را آورده‌اند و مهمتر اینکه ابن تیمیه این مسئله را می‌آورد بدون اینکه اصلا بگوید  این شرک هست یا کفر هست یا پنجاه ضربه شلاق دارد! یک سال و نیم زندان دارد!

من نمی‌دانم وهابیها اینها را از کجا دارند می‌آورند؟! آیا مگر قرآن نمی‌فرماید:  

وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

سوره مائده، آیه44

وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

سوره مائده، آیه45

وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الفَاسِقونَ  

سوره مائده، آیه47

آنهایی که حکم بما انزل الله نکنند فاسق، ظالم و کافر هستند. آیا این حکم به غیر ما انزل الله کفر هست یا نه ؟ این را به ما جواب بدهند. در ملأ عام حیثیت یک انسان را زیر سوال می‌برند و شلاقش می‌زنند. به فرض که از دیدگاه شما کار نادرستی انجام داده است. او را نصیحت کنید برایش دلیل بیاورید. شما این برخورد بدتان باعث می‌شوید که اولاً این شخص عداوت و بغض و کینه شما را تا ابد در دلش نگه ‌دارد. نه تنها این شخص بلکه هر کس امشب این فیلم را دیده است بغض و کینه وهابیت در دلش لبریز شده‌است. چه بسا خیلیها از صمیم دل نفرین شدید و لعن شدیدشان را بر این حیوانهای آدم‌نما نثار کردند. حتی من یقین دارم خیلی از سنی‌ها هم با دیدن این صحنه ناراحت شوند. چون عبدالله عمر که متوسل شده و یا محمّد گفته برای اهل سنت محترم هست.

حکم شلاق زدن باید یا مستند به قرآن باشد یا مستند به سنت باشد یا – به نظر شما- مستند به سیره صحابه باشد. وهابیها در میان سلف صالح و صحابه، تابعین و اتباع تابعین یک مورد بیاورند که یک کسی آمده است گفته است یا محمد! یا علی! صحابه به او شلاق زده‌ باشند و او را تعزیر کرده‌باشند. در اخبار بیش از 200 سایت آمد و داعش هم آن را انکار نکرد که  فتوا داده‌اند نیروهایی که در داعش جهاد می‌کنند این تروریستها نه لازم هست نماز بخوانند و نه روزه بگیرند! چرا؟ چون اینها اهل بهشت هستند‍! وقتی که اینها  اهل بهشت هستند دیگر احتیاجی به نماز و روزه ندارند! من باید بگوییم خاک بر سر آنهایی که داعش را اسلامی می‌دانند! وای بر حال آنهایی که می‌گویند دولت فراگیر در عراق تشکیل بشود و اینها هم که حقشان ضایع شده است جزئی از دولت باشند!

اینها که بسیاریشان از کشورهای مختلف به عراق آمده‌اند و اینچنین ضد دین هستند چه حقی در حکومت عراق دارند؟! رئیس جمهور سنی عراق رسماً اعلام کرده است داعش هیچ ارتباطی به اسلام ندارد. رئیس جمهور عراق و بزرگان کُرد عراق همه داعش را خارج از اسلام می‌دانند، آن وقت  بعضی از آخوندها یا مولویهای  وابسته به عربستان سعودی می‌گویند اینها  (داعش) حقشان ضایع شده است و دارند حقشان را می‌گیرند! باید بخاطر این حرفشان خجالت بکشند!

با این فتواهای ضدّ دین مثل جهاد نکاح! و یا اینکه فتوا دادند آن مردانی که توانایی جهاد ندارند در داعش یا آن پسرهایی که توانایی جهاد ندارند اینها  باید تن به جهاد لواط بدهند! این شبکه‌های وهابی هم با کمال وقاحت از داعش حمایت می‌کنند.

به نظر ما تمام مردم عراق به ویژه شیعیان باید از مرجعیت عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی پیروی کنند. اگر از خط مرجعیت تخطی کنند محکوم هستند بلکه یقینا با شکست مواجه می‌شوند  چون امروز نظر مراجع عظام تقلید مساوی است با نظر اهل بیت علیهم السلام که امام صادق فرمود:

من كان منكم ممن قد روى حديثنا و نظر في حلالنا وحرامنا وعرف أحكامنا فليرضوا به حكما فإني قد جعلته عليكم حاكما فإذا حكم بحكمنا فلم يقبله منه فإنما استخف بحكم الله و علينا ردّ و الراد علينا الراد على الله

کافی، ج1، ص67

کسی که فقها و مراجع را رد کند و جسارت کند و سخنان آنها را کنار بگذارد گویا به ما جسارت کرده و سخنان ما را رد کرده است و کسی که سخنان ما را رد کند سخن خدا را رد کرده است.

یکی از بزرگان می‌گفت که اگر در فلسطین در طول این بیست و شش روز هزار و چهارصد نفر را کشتند، در موصل فقط در روز اول -اعلام کردند- هزار و چهار صد نفر را اعدام کردند!

آقایان اهل سنت عزیز توجه کنند که داعش امام جماعت مسجد جامع موصل را در همان روز اول کشتند و بدنش را قطعه قطعه کردند آن هم فقط به خاطر اینکه با داعش بیعت نکرد! آیا این را شنیدند یا نشنیدند؟ نزدیک چهل نفر  از علمای اهل سنت موصل را کشتند. در موصل اکثریت مردم اهل سنت هستند.

مجري:

استاد! علاوه بر روایتی که توسل عبدالله بن عمر را مطرح کرد،در منابع اهل سنت آمده است که در جنگ یمامه تمامی صحابه شعارشان یا محمدا بوده است. اگر قرار باشد بحث شرک بشود این هم شرک هست دیگر!

استاد قروینی:

بله! نکته جالبی فرمودید. ببینید این تصویر کتاب البدایة و النهایة نوشته آقای ابن کثیر دمشقی سلفی با تحقیق دکتر عبدالله بن عبدالمحسن ترکی است که در عربستان سعودی هم چاپ شده است. می‌گوید در جنگ یمامه که همان جنگ ردّه هست برای مبارزه با مسیلمه کذاب وقتی که با دشمن مواجه شدند:

ثم نادی بشعائر المسلمین و کان شعارهم یومئد یا محمداه

البدایة و النهایة ، جلد 9،صفحه 468

شعار مسلمین را سر دادند و -بعد از رحلت پیغمبر- شعار مسلمین در جنگ یا محمدا بوده است. در این جنگ همه صحابه بودند در آنجا تابعین و اتباعشان هم نبوده‌اند. در رأسشان آقای خالد بن ولید هست. آیا این یا محمداه که شعار مسلمانها بوده آیا این مسلمانها شرک را نفهمیده بودند؟! شاید یک سال هم نشده بود که پیغمبر از دنیا رفته بودند.

در کتاب انساب الاشراف می‌گوید:

و ینادون: یا محمداه.

انساب الاشراف ج4، ص311

 در کتاب تاریخ طبری می‌گوید:

و کان شعارهم یومئذ یا محمداه.

تاریخ طبری ج 2، ص281

ابن اثیر جذری در الکامل می‌گوید:

و نادی بشعارهم و کان شعارهم یا محمداه.

الکامل فی التاریخ، ج2، ص364

در کتابهای حلیة الاولیاء، کتاب الشفاءو کتابهای متعدد دیگر به این مسئله تصریح شده است.

علاوه بر این موارد متعددی هست که صحابه بعد از رحلت پیغمبر، به پیغمبر متوسل شدند و یا رسول الله گفتند. چون در جلسات قبل مفصّل ذکر کرده بودیم الان بطور فشرده نقل می‌کنیم.

ابن کثیر در البدایه و النهایه می‌گوید: در زمان عمر بن خطاب یعنی چند سال پس از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله آقای بلال بن حارث می‌آید در کنار قبر پیغمبر و می‌گوید: یا رسول الله!

وقتی می‌آید و به خلیفه می‌گوید رفته‌ام اینطور متوسل شده‌ام آقای خلیفه هم کارش را تحسین می‌کند.

آیا آقای خلیفه دوم نمی‌دانست که این کار یعنی گفتن یا رسول‌الله شرک هست؟! اصلا چه فرقی بین یا علی و یا رسول الله است؟ چه تفاوتی دارد اگر واقعا میت نمی‌شنود قدرت بر قضای حوائج ندارد ندای میت شرک هست فرقی نمی‌کند چه یا رسول الله بگوییم چه یا علی بگوییم!

مجري:

طبق نظر وهابیها خلیفه دوم باید دستور می‌داد تا به بلال بن حارث پنجاه ضربه شلاق بزنند!

استاد قروینی:

ابن کثیر می‌گوید:  

و هذا اسناد صحیح

البدایة و النهایة، ج7، صفحه 205

سند صحیح هست

این روایت در کتابهای فتح الباری، خلاصة الوفاء، الجوهر المنظم،حاشیه ابن حجر عسقلانی بر شرح الایضاح ،الرّد المحکم المتین(با سند صحیح) ، دفع الشبهه من شبه و تمرد نقل شده است.

ابن تیمیه عالم بزرگ وهابیها در کتاب اقتضاء الصراط المستقیم می‌گوید :

و کذلک أیضا ما یروی أن رجلا جاء الی قبر النبی فشکا الیه الجذب عام الرمادة، فرآه و هو یأمره أن یأتی عمر، فیأمره آن یخرج یستسقی بالناس.... و أعرف من هذا وقائع

اقتضاء صراط مستیقم ج 2، ص735

نقل می‌کند  که یکی از صحابه آمد کنار قبر پیغمبر متوسل شد و بعد آمد پیش عمر و عمر او را تحسین کرد و من (ابن تیمیه) مثل این قضیه، قضایای متعددی را می‌دانم که افراد آمده‌اند و یا رسول الله گفته‌اند ومتوسل شده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند.

این وهابیها که این شیعه را بخاطر گفتن یا علی شلاق زدند، اگر حداقل به فتوای ابن تیمیه می‌خواستند عمل کنند چنین غلطی نباید می‌کردند.

در قضیه دیگری نابینایی آمد خدمت نبی مکرم و گفت چشمهایم نابینا هست چکار کنم؟ پیغمبر یک دعای توسلی به او آموزش داد و گفت که شما برو دو رکعت نماز بخوان و بگو

اللهم إني أسألك وأتوجه إليك بنبيك محمد نبي الرحمة ، يا رسول الله إني أتوسل بك إلى ربي في حاجتي ليقضيها ، اللهم فشفّعه فيّ

سنن ترمذی، ج5، ص569

-مانند همان که ما در دعای توسل می‌خوانیم که یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله-

من تو را واسطه بین خودم و خدا قرار می‌دهم 

بعد می‌گوید این کار را انجام بده اگر مشابه این هم برایت اتفاق افتاد همین دعای توسل را بخوان.

این روایت در کتابهای الإسعاد فی جواز التوسل نوشته آقای شیخ عبدالهادی و رفع المناره با تصحیح سند آمده است. جناب آقای البانی این روایت را می‌آورد و می‌گوید روایت صحیح هست.المستدرک علی الصحیحینروایت را می‌آورد و می‌گوید صحیح است و جالب این هست که این قضیه در زمان آقای عثمان بن عفان برای کسی اتفاق می افتد عثمان بن حنیف صحابی می‌گوید برو مسجد این دعای توسل را بخوان، دعای توسل را می‌خواند یا محمد انی توجهت بک الی ربی و حاجتش هم برآورده می‌شود . زمان بعد از رحلت پیامبر هم بود و یک نفر هم نگفت که این شرک هست.

کتاب دلایل النبوههم روایت را می‌آورد. آقای طبرانی هم روایت را می‌آورد   و می‌گوید:  

و الحدیث صحیح

معجم صغیر طبرانی، ج1، ص183،

لطفا بزرگان اهل سنت ملاحظه بفرمایند. جناب آقای ابن همام حنفی متوفای 861 هجری در کتاب شرح فتح القدیر می‌گوید کسی که می‌آید خدمت پیغمبر اکرم در مدینه کنار قبرش برود و

یسأل الله حاجته متوسلاً الی الله ... فيقول يا رسول الله أسألك الشفاعة ... و أتوسل بك إلى الله

شرح فتح القدیر، ج3، ص 181

به پیغمبر متوسل بشود به سوی خدا ... بعد بگوید یا رسول الله! از تو می‌خواهم که مرا شفاعت کنی.ای پیغمبر من متوسل می شوم به تو بر خدا.

ابوالبقاء حنفی در کتاب تاریخ مکة المشرّفه در زیارت قبر نبی مکرم می‌گوید:

یا رسول الله! و نحن وفدک یا رسول الله و اضیافک

تاریخ مکة المشرفه، ج1، ص343

ای پیغمبر ما مهمان تو هستیم

خطاب یا رسول الله دارد. آیا این شرک هست؟!

از آقایان حنبلیها امام نصیر الدین سامری حنبلی متوفای 616 از فقهای بزرگ حنبلی است که وهابیها برایش احترام قائل هستنددر کتابالمستوعبمی‌گوید زائر بیاید در کنار قبر پیغمبر پشت به قبله و رو به ضریح بایستد و بگوید: اللهم انی اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة یا رسول الله یا رسول الله انی اتوجه بک الی ربی لیغفر لی

المستوعب، ج1، ص525

مانند همان دعای توسل شیعه هست. آیا اینها شرک هست؟!

آقای ابن جوزی متوفای 597 که برای اینها خیلی مقدس هست از شخصی نقل می‌کند که در مریضی آخر عمرش می‌گوید: مرا به کنار قبر پیغمبر ببرید. در مرض موت او را کنار قبر پیغمبر می‌برند. در برابر قبر پیغمبر می‌ایستد و می‌گوید:

یا رسول الله! خدا در قرآن فرموده :

و لو انهم إذ ظلموا انفسهم جاءوک فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًاو قد جئت معترفا بذنوبی و جرائمی

المنتظم، ج9، ص93

یا رسول‌الله من آمده‌ام خدمت شما اعتراف دارم به گناهانم و جرمم، شفاعتتان را طلب مي‌کنم.

بعد هم شروع کرد به گریه کردن.

بسیاری از اهل سنت نسبت به رسول الله صلی‌الله علیه‌و‌آله معتقد نیستند که شهید شده است ولی نسبت به علی علیه السلام همه معتقدند شهید شده است لذا اگر وهابیها در رابطه با توسل به نبی مکرم اشکال بکنند در رابطه با علی نمی‌توانند اشکال کنند چون قرآن می‌فرماید:

وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ و لکن لا تشعرون

سوره بقره، آیه 154

و یا 

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ

سوره آل عمران، آیه169

می‌فرماید آنها زنده هستند ولی شما نمی‌فهمید.

خیلی جالب هست. به هر حال این همه علمای بزرگ اهل سنت همه در کتابهایشان آداب زیارت و توسل پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را ذکر کرده‌اند و گفته‌اند که بگو یا محمد انی توجهت الیک بحاجتی

ولی چهار تا جوجه وهابی پیدا شده‌اند می‌گویند همه علمای اهل سنت مشرک بوده‌اند!

ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم.

سوره بقره، آیه7

طبرانی از نبی مکرم نقل می‌کند می‌گوید:

اذا اضل احدکم شیئا او اراد احدکم عونافلیقل یا عبادالله اغیثونی یا عبادالله اغیثونی

المعجم الکبیر، ج17، ص117 و 118

اگر شما در بیابان چیزی را گم کردید یا دنبال کمکی می گردید و کسی نیست در آن بیابان بگویید ای بندگان خدا به داد من برسید! ای بندگان خدا به داد من برسید!

یا عبادالله! حال چه فرقی است کسی که می‌گوید یا علی یا محمد یا حسین، این هم می‌گوید  یا عبادالله اغیثونی. اگر دعای غیر الله شرک است آیا این یا عباد‌الله من دون الله نیست؟!  الله هست یا دون الله هست؟ بعد می‌گوید:

فان لله عبادا لا تراهم، و قد جرّب ذلک

خدا یک بنده‌هایی دارد که شما آنها را نمی‌بینید و این به تجربه رسیده است.

این را گفته‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند.

آقای ابن حجر عسقلانی هم روایتی را نقل می‌کند که اگر کسی در بیابانی گیر کرد

فلیناد: یا عبادالله اغیثوا

مجمع الزوائد، ج10، ص188

بگوید: ای بندگان خدا به داد من برسید.

ابی یعلی می‌گوید که بگویید:

یا عبادالله احبسوا یا عبادالله احبسوا فان لله حاضر فی الارض سیحبسه

مسند ابی یعلی، ج9، ص177

اگر کسی در بیابان شترش را گم کرد یا اسبش فرار کرد و در بیابان سرگردان شد بگوید ای بندگان خدا! اسب من را بگیرید! خدا در زمین بنده‌هایی دارد که حاجت این شخص را می‌دهند.

حالا اگر ما بگوییم اگر در بیابان گیر کردید بگویید یا اباصالح المهدی ادرکنی، شرک است! این باید پانصد ضربه شلاق بخورد! یا اصلا گردنش باید قطع بشود! در قضایای مختلفی آمده‌است که افرادی گرفتار شده‌اند در آخرین لحظات زندگیشان دیگر امیدشان از همه جا قطع شده متوسل به حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه شده‌اند و گفته‌اند یا اباصالح المهدی ادرکنی، بلا فاصله با امداد غیبی نجات پیدا کرده‌اند یا خود حضرت ولی عصر ارواحنا فداه یا یکی از اوتاد و اولیایی که در محضر حضرت هستند آنها را نجات داده‌اند. این عقیده شیعه هست.

بله ، بعد ایشان عجیبه ، نووی در کتاب الاذکار، جلد ا، صفحه 378 همین روایت (یا عبادالله احبسوا)را نقل می‌کند و می‌گوید بعضی از اساتید بزرگ ما نقل کرد که الاغش در بیابان گم شده بود این روایت به یادش آمد گفت یا عبادالله احبسوا ای بندگان خدا الاغ من را بگیرید. بلافاصله دید بدون اینکه کسی باشد الاغ گم شده در کنارش آمد. اگر وهابیها آنجا بودند قطعا قبل از اینکه آن الاغ به صاحبش برسد آن را می‌کشتند! و خود این استاد بزرگ نووی را هم به قتل می رساندند!

برادر عزیزی که تفکر سلفی پیدا کرده‌ای و تمام عقل و هوش و فکر و دین و دنیا و آخرتت را به این وهابیها اجاره داده‌ای ، والله العلی الاعلی این وهابیها و سلفیها خیرخواه دین و دنیای شما نیستند و در حق شما خیانت می‌کنند آن کسی که در توسل شبهه می‌کند اول گمراهیش هست و آخرش هم وارد آتش جهنم خواهد شد.

جالب اینکه ابن تیمیه که بزرگ وهابیهاست در کتاب الکلم الطیب می‌گوید  اگر حیوان یکی از شما در بیابان گم شد

فلیناد یا عبادالله احبسوا یا عبادالله احبسوا

الکلم الطیب، ص78

صدا کند یا عبادالله، حیوان مرا بگیرید!

وهابیها به ما جواب دهند آیا این عبادالله، الله هست یا دون الله؟! چرا نگفت یا الله، چرا نمی‌گوید خدایا! تو از رگ گردن به من نزدیکتری و خودت گفتی:

وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَ لْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ

سوره بقره، آیه 186

آقای ابن تیمیه هم تمام این آیات را کنار گذاشته است. حتما آقای ابن تیمیه به اندازه این وهابیها هم قران نخوانده است! نمی دانسته و خبر نداشته که این روایت خلاف قرآن است ! من معتقد هستم اگر این وهابیهای جدید قدرت داشته باشند ابن تیمیه را از قبر بیرون می‌آورند و یک دوره توحید برایش می‌گذارند!

جناب آقای خدمتی واقعا دل ما می‌سوزد که شما گرفتار آتش جهنم بشوید همان لحظه‌ای که مرگ آمد بگویی

رب ارجعون لعلی اعمل صالحاً فی ما ترکت

سوره مومنون، آیات 99 و 100

والله تالله، بالله به تمام مقدسات قسم آن روز در انتظار شماست. قبول نداری؟! ولی وقتی که دیدی صحبت من یادت می‌آید.

این یک مصیبت هست ولی مصیبت بالاتر گمراه کردن دیگران است:

من سنّ سنّة سيّئة فعمل بها كان عليه وزرها و وزر من عمل بها

سنن ابن ماجه، ج1، ص74

یعنی تمام کسانی که شما جناب آقای خدمتی ، دارید گمراه می‌کنید  فردای قیامت، هم آنها عذاب می‌شوند ، هم عذاب آنها بر پرونده شما اضافه می‌شود.

ما بارها به شما گفته‌ایم که حداقل بیاید به آیه قرآن عمل کنید که می‌فرماید:

وَإِنَّا أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلَى هُدًى أَوْ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ

سوره سبأ ، آیه 24

یا ما بر حقیم یا شما بر حق هستید،بیاید یک برنامه‌ای بگذارید! یک بحث علمی دوستانه ، با هم مناظره‌ای داشته باشیم. مگر شما نمی‌گویید ما مردم را به توحید دعوت می‌کنیم؟

پس تشریف بیاورید اینجا قدمتان روی چشم ما، در این شبکه مردم و بینندگان شبکه ولایت را به توحید دعوت بفرمایید شما صحبت کنید ما هم صحبت می‌کنیم  مردم قضاوت کنند. چرا حاضر نیستید آیا نه این است که به قول آقای عبدالله حیدری بعد از قرار مناظره، ما از مناظره با آقای قزوینی می‌ترسیم؟!

مجري:

شبکه‌های وهابی باید به ما منطقی جواب بدهند.

بحث ما در رابطه با شلاق خوردن یک ایرانی در مسجد النبی بخاطر گفتن یا علی بود. اگر اینها بچه‌های کوچک و نازنین ما را ببینند که هر بار به زمین می‌خورند دست به کمرشان می‌گیرند و یا علی می‌گویند و با یک انرژی از جا بلند می‌شوند از نظر آنها هر یک از این بچه‌ها باید پنجاه ضربه شلاق بخورند!

استاد قروینی:

آنها این را بدانند ما آن وقت که کودک بودیم اگر به زمین می‌خوردیم مادر ما قبل از هر چیزی می‌گفت یا علی، سرمان درد می‌گرفت، چشمهایمان درد می‌گرفت دستمان خراش بر می‌داشت مادر صدا می‌کرد یا علی، یا امام حسین، ما را به این شکل تربیت کرده‌اند . ما این را عین توحید می‌دانیم، چون علی هر چه دارد از خدا دارد یاد علی یاد خداست. راه علی راه خداست. ما می‌گوییم  یا علی! کدام علی؟ آن علی که تمام هست و نیستش مال خداست که می‌فرماید:  

و ما رأیت شیئا الا رأیت الله قبله و معه و فیه و بعده

عین الیقین، ج1، ص49

هر چه در جهان دیدم جز خدا چیزی ندیدم قبل از او خدا دیدم با او خدا دیدم بعد از او هم خدا دیدم .

ما این علی را صدا می‌زنیم که مظهر اتمّ صفات کمال و جمال خدای عالم است و هر چه دارد از خدا دارد و ما را به یاد خدا می‌اندازد. او را واسطه هم قرار می‌دهیم. واسطه ما نزد خدای عالم هست.

مجري:

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: یا رسول الله! اگر ماه و خورشید و ستاره و هر آنچه که در این عالم هست را در یک دست من قرار بدهند و بخواهند که دست از شما بردارم هرگز شما را رها نمی‌کنم.  و ما هم عرض می‌کنیم یا امیرالمومنین اگر همه عالم را به ما بدهند تا شما را از ما بگیرند حاضر نیستیم این معامله را انجام دهیم. پنجاه ضربه که هیچ! پانصد ضربه و پنجاه هزار ضربه شلاق هم بزنند ، حتی اگر گردن ما را هم بزنند، هرگز دست از علی علیه‌السلام برنمی‌داریم.

استاد قروینی:

آنهایی که عشق علی را ندارند و با گفتن نام علی صفا نمی‌کنند آیا در زندگی به چه دلخوش کرده‌اند؟! من معتقد هستم تمام لذتهای دنیا را در یک کفه بگذارند نام علی بردن را در یک کفه بگذارند باز نام علی ترجیح دارد. قضیه‌ای از آقای محمد تقی جعفری نقل می‌کنند که خیلی عجیب هست ایشان می‌گوید ما در نجف بودیم کسی مجله‌ای را آورده‌بود که در پشت آن عکس خانم زیبایی بود. این شخص در جمع به شوخی گفت: اگر به شما بگویند می‌توانی یک عمر با این خانم زندگی کنی ولی یک ساعت از علی دست برداری! آیا حاضرید؟

یکی گفت آیا در آخرت با علی هستم یا نه؟ گفت: فرض کنید در آخرت هم با حضرت علی باشید. گفت: حاضرم! بقیه هم پاسخی مثل او دادند. نوبت به من رسید مجله را گرفتم و گفتم: اگر از اول خلقت تا آخر خلقت من با این خانم باشم به شرط اینکه یک چشم به هم زدن، از علی رو بگردانم، هرگز این کار را نمی‌کنم! حتی اگر در آخرت هم با علی باشم!

جلسه تمام شد و من به حجره خود رفتم در حالتی که برایم پیش آمد آقا امیرالمومنین سلام الله علیه را زیارت کردم که وارد حجره ما شد. دیدم به من نگاه می‌کند گفت آقای جعفری مرا خواسته بودی من آمدم! من شروع کردم به گریه کردن، دوستان گفتند چه خبر شده؟ من هم ماجرا را تعریف کردم. بعد از آن رفقا آن بنده خدا که مجله را آورده بود و این سوال را مطرح کرده یود را توبیخ کردند و گفتند یک کاری کردی که ما پیش حضرت علی رفوزه شدیم ولی آقای محمد تقی جعفری قبول شد!

تماس بینندگان:

مجري:

فضای برنامه‌مان با نام امیرالمومنین علی علیه السلام مزیّن شد. انشاءالله  همیشه در پناه امیرالمومنین باشیم. آماده دریافت تماسهای شما هستیم. حسین آقا از مازنداران. سلام بر شما.

بیننده:

سلام علیکم خسته نباشید. بخاطر این فیلمی که از شلاق خوردن آقای مسلمان ایرانی با غیرت نشان دادید اگر اجازه بدهید من از زبان ایشان دو خط شعر بخوانم:

بی علی در جسم هستی روح نیست

بی علی شهر نبی را نور نیست

بی علی اصل عبادت باطل است

بی علی هر کس بمیرد جاهل است

بی علی تقوا گلی بی رنگ و بوست

بندگی همچو نمازی بی وضوست

من از استاد قزوینی و همه زحمت کشان در این شبکه که ولایت و اسلام را دارند معرفی می‌کنند واقعا تشکر می‌کنم چون در مقابل شبهه پراکنی این شبکه‌های کلمه، نور، وصال،ایستاده‌اند. مشکل وهابیها فقط یک چیز هست و آن اینکه کسی نبوده است که اسلام را به اینها  معرفی کند به نظر من اینها  نمی‌دانند اسلام چیست. توصیه من به اینها  این است که یک ماه بنشینند شبکه ولایت را نگاه کنند یک ماه وقتشان را بگیرند از این آدم کشی و بچه کشی و ناموس کشی دست بردارند.

مجري:

ممنون. آقا ابوالفضل از بوکان. سلام علیکم.

بیننده:

بسم الله. سلام علیکم . تشکر مي‌کنم ، من می خواستم اولا تبریک عید را بگویم به همه برادران شیعه عزیز و ثانیاً یک تشکر داشتم از حاج آقای قزوینی به خاطر این که توی یکی از شبهای رمضان که یکی از دوستان شیعه،  خیلی ما را به باد انتقاد گرفتند و به استاد انتقاد کردند که چرا شما می‌گویید ما نباید به مقدسات اهل سنت توهین کنیم، استاد توضیحات خیلی قشنگی دادند ولی متأسفانه در شبکه سه دیدم استاد پناهیان داشت به طلحه و زبیر که بین اهل سنت خیلی هم محبوب هستند توهین می‌کرد و می‌گفت ایشان در قعر جهنم هستند حالا قبل از اینکه قیامت برقرار بشود نمی‌دانم  ایشان از کجا می‌دانستند که طلحه و زبیر در قعر جهنم هست من فقط خواستم از حاج آقا تشکر کنم .

استاد قروینی:

وظیفه ما هست! عزیزم! ما منت بر سر شما نداریم این دستور ائمه ما هست که با اهل سنت برخورد توهین آمیز نداشته‌باشیم. ما بارها به عزیزان شیعه‌ای که یک مقدار مبنای تند دارند  و یا عزیزان اهل سنت به هر دو گروه توصیه کرده‌ایم که دقت کنید دشمنان دین کاری ندارند شیعه هستی یا سنی! اینها  می‌خواهند  مسلمان در کره زمین نباشد نخست وزیر اسرائیل همین هفته  گذشته گفت در عراق از هر طرف که کشته شود به نفع ما هست.

بیننده:

سوال من این است که آیه‌ای در قرآن هست که خداوند متعال می‌فرماید که پیامبران و اولیایی که شما به فریاد می‌خوانید خودشان دنبال وسیله هستند. در هیچ کجای تاریخ بیان نشده است پیامبر مکرم اسلام غیر خدا را صدا زده باشند پس این وسیله‌ای که پیامبر به عنوان تقرب به الله متعال دنبالش بوده‌اند چه بوده است؟

سوال بعد هم اینکه شبکه کلمه درباره شعار مسلمانان در جنگ یمامه که می‌گفتند یا محمدا گفت روایت ضعیف است. شما چه می‌فرمایید؟

استاد قروینی:

ببینید عزیز دل من! توسل منطق قرآن هست. خدا در سوره مائده آیه 35 سه تا چیز از ما خواسته است می‌فرماید:

اتقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله

تقوا پیشه کنید و بین خودتان و خدا واسطه قرار بدهید

حالا درباره وسیله، وهابیها می‌گویند باید عمل صالح باشد. ما از آنها سوال می‌کنیم آیا عمل صالح خدا هست یا غیر خداست؟

در سوره اسراء می‌فرماید:

أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ

سوره اسراء آیه 57

اینهایی که دارید عبادت می‌کنید عزیر و عیسی و ملائکه، بین خودشان و خدا دنبال واسطه می‌گردند که کدام یکی از این واسطه‌ها به خدا نزدیکتر هست تا به او متوسل بشوند.

این منطق قرآن هست.

در ایه 97 سوره  مائده  فرزندان حضرت یعقوبِ پیغمبر به او می‌گویند:

یا ابانا استغفر لنا

اگر واقعا خواندن غیر خدا شرک هست دیگر زنده و مرده که ندارد اگر شرک بود حضرت یعقوب می‌گفت فرزندانم از من نخواهید بلکه از خدا بخواهید. خدا می‌گوید:

ادعونی استجب لکم.

سوره غافر، آیه 60

آقا ابوالفضل بزرگوار! ما نزدیک سی- چهل مورد از فتاوای فقهای بزرگ اهل سنت شافعیها، مالکیها، حنفیها و حنبلیها، خواندیم که می‌گویند کنار قبر پیغمبر به پیغمبر متوسل بشوید و بگویید یا رسول الله! اسألک الشفاعه یا رسول الله انّی اتوجه بک فی حاجتی و آیه 64 سوره ی نساء را هم می‌خوانند وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيما.

در مورد سند آن روایت یا محمداهم باید بگویم: آقای ابن کثیر این روایت را  به عنوان یک امر مقطوع آورده است. ولی در سریال عمر اینها  به جای یا محمدا ، شعار می‌دادند وا محمدا، کلمه یا را تبدیل کرده بودند به «وا» خوب اگر واقعا دروغ هست چرا (در سریال بر اساس کتب اهل سنت) آورده‌بودند؟

اهل سنت در مسایل تاریخی معتقد هستند که به روایت ضعیف ، عمل می‌شود. ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ سلفی هست این قضیه  را نقل می‌کند  و می‌گوید صحیح است. علاوه بر این مشابه این مسئله را از ابن تیمیه در روایت یا عبادالله اغیثونی آوردیم. وهابیها نسبت به این چه پاسخی دارند؟! عبدالله عمر می‌گوید یا محمد! ابن تیمیه هم که این را به عنوان امر مقطوع آورده است این هم که سندش صحیح هست. اگر ضعیف هم باشد وقتی ده - بیست مطلب کنار هم قرار بگیرد مطلب ثابت هست خود ابن تیمیه حرانی هم دارد اگر طرق متعدد شد علم آور هست.

و لو کان الناقلون فجارا فسّاقا

حتی اگر راویانش فساق و فجار باشند

مجموع فتاوای ابن تیمیه ج18، ص26

مجري:

متشکرم. آقای آقایی از قزوین. سلام بر شما .

بیننده:

سلام علیکم. استاد قزوینی در این یک ماه رمضان خیلی زحمت کشیدند خصوصا در زمینه توسل، خیلی از مشکلات و شبهات رفع شد و تمام شبهات پاسخ داده شد و فکر نمي‌کنم که جای بهانه‌ای باشد.

یک فرد وهابی چه در تفکر و ایدئولوژی‌اش و چه در عملکردش و چه از نظر سیاسی و عقیدتی فرقی با آن خوارج 1400 سال پیش ندارد.

مجري:

آقای زینی‌وند از همدان بیننده بعدی ما هستند سلام علیکم.

بیننده:

سلام خدمت فرزند رسول خدا استاد قروینی بزرگوار .به کوری چشم وهابیت هم یا علی مدد!

مجري:

یا علی

بیننده:

می‌خواستم اگر اجازه بدهید اساتید محترم یک چند تا آیه از سوره مبارکه  بقره بخوانم که می‌شود  بخاطر توسل به آن استناد کرد:

در آیه 37 سوره  بقرهدر داستان توبه کردن حضرت آدم آمده است که حضرت آدم از کرده خویش پشیمان شد و خواست توبه کند خداوند به او کلماتی الهام کرد و پس از گفتن این کلمات خداوند توبه او را پذیرفت. در کتاب درالمنثور ج1، ص323در تفسیر این آیه شریفه آمده است که حضرت آدم خدا را به پیامبر اسلام و اهل بیتش قسم داد و خداوند توبه ایشان را پذیرفت.

در آیه 60 سوره بقره آمده است که وقتی قوم موسی در صحرای سینا بر اثر تشنگی زیاد در حال هلاک شدن بودند از حضرت موسی درخواست کردند که از خدا آب بخواهد و خدا به حضرت موسی گفت عصایت را بر سنگ بزن دوازده چشمه جاری شد پس چرا خداوند غضب نکرده بود که چرا از غیر خدا کمک گرفتید؟! چرا خدا نفرمود من به شما آب نمی‌دهم! باید از خدا می‌گرفتید نه از موسی!

در آیه 154 سوره  بقره آمده است که به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند  مرده نگویید بلکه آنها زنده‌اند و شما درک نمی‌کنید  در سوره آل عمران هم این آمده است.

در آیه 159 یهودیانی که اوصاف پیامبر را تکذیب و کتمان می‌کردند خداوند می‌فرمایند آنان این حقیقت روشن را کتمان می‌کنند و مجازات آنها این است که خداوند و همه لعنت کنندگان آنها را لعنت می‌کنند یعنی خداوند آل یهود و آل سعود و این وهابیتی که اوصاف پیامبر را تکذیب می‌کنند را لعنت کرده است.

در 190بقره آمده است که ای مسلمانان در راه خدا بجنگید و حتی در میدان جنگ با کفار تجاوزگر و ستمکار نباشید که خداوند تجاوزکاران و ستمکاران را دوست ندارد پس چرا این جماعت تکفیری وهابی انسانها را تکه تکه می‌کنند و کودکان را هم سر می‌برند؟!

در آیه 248 سوره بقره آمده است تابوت عهد برای یهودیها مقدس بود ولی آمده است که خداوند تابوت را به نشانه پادشاهی طالوت به فرمان فرشتگان برای یهود برگرداندند یعنی قبر پیامبر اسلام از تابوت موسی برای مسلمانها مقدستر نیست ؟! در صورتی که بعد از مرگ حضرت موسی بوده است.

مجري:

تشکر مي‌کنم. بیننده بعدی آقای ایرانپور هستند از شیراز، سلام عرض می‌کنم.

بیننده:

سلام علیکم. من از استاد قزوینی تشکر می‌کنم. من واقعا یک شیعه  شناسنامه‌ای بودم ولی از روزی که با این شبکه آشنا شدم  به شیعه بودن خودم افتخار مي‌کنم و نود و نه درصد اعتقاداتم قوی شده است

استاد قروینی:

من از عزیزان بیننده تقاضا دارم این بحثها را به گوش دیگران هم برسانند. زکاة العلم نشره

زکاة العلم ان تعلمه عبادالله

کافی، ج1، ص41

 همانگونه که ما تکلیف داریم مطالب را به گوش شریف شما عزیزان برسانیم شما هم وظیفه دارید مطالب را به گوش دیگران برسانید. عزیزمان و عزیزان دیگر بزرگواری می‌کنند و می‌گویند  ما شیعه شناسنامه‌ای بودیم و با این برنامه‌ها داریم به شیعه بودنمان افتخار می‌کنیم. افتخار خوب هست ولی افتخار بالاتر این هست که شما بتوانید هر کدام به ده نفر، بیست نفر، پنجاه نفر، یا در محیط خانه‌تان به بچه‌هایتان، به همسرتان، به خواهرتان، برادرتان هم این شیعه بودن استدلالی را منتقل کنید. این خواهش من از شما هست.

در بعضی مهمانیها به جای اینکه بعضیها  شروع ‌کنند از داستانها و غیبت صحبت کنند شما همین بحثهای ولایت را دقیق فرابگیرید و آنجا مطرح کنید. همه مطالبی هم که ما عرض می‌کنیم  در سایت حضرت ولی عصر متن پیاده شده‌اش هست می‌توانید اینها را در یک کاغذ یا دفتری بنویسید دسته‌بندی کنید و این فرهنگ اهل بیت را به دیگران منتقل بکنید. اگر یک انسانی توسط شما آن عقیده شناسنامه‌ای و تقلیدی‌اش به عقیده استدلالی تبدیل بشود طبق فرمایش رسول اکرم از تمام هست و نیست دنیا ارزشش بالاتر هست پیغمبر فرمود یا علی اگر یک نفر به دست شما هدایت بشود از تمام آنچه که زیر آسمان کبود هست و آفتاب بر آن می‌تابد ارزشش بالاتر هست. هدایت هم فقط این نیست که یک کافر را هدایت کنی یک مشرک را هدایت کنی بلکه اگر یک شیعه‌ای که اعتقادات ضعیف ، تقلیدی یا شناسنامه‌ای دارد را به یک مرحله بالا برسانید، او را هدایتت کرده‌اید.

مجري:

از توجه و همراهی شما ممنون هستم. خداحافظ. یا علی مدد.



اسم الکتاب : سخنرانی المؤلف : سخنرانی    الجزء : 1  صفحة : 591
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست