responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : سخنرانی المؤلف : سخنرانی    الجزء : 1  صفحة : 4

نقد و بررسی ریشه های انفجار و تخریب قبر پیامبر اسلام، انبیاء و اولیای الهی (2)

کد مطلب: ١٠٠٣١ تاریخ انتشار: ٢٠ تير ١٣٩٥ - ١٣:٠٠ تعداد بازدید: 893 سخنراني ها » شبکه ولايت نقد و بررسی ریشه های انفجار و تخریب قبر پیامبر اسلام، انبیاء و اولیای الهی (2)
حبل المتین 95/04/20

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ : 95/04/20

مجری:

بسم الله الرحمن الرحیم

حق داده به ما وعده خیر و حسنات

هم وعده جنات سراسر نعمات

خواهی که شود نصیب تو این برکات

بفرست مدام بر محمد صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام و درود و ارادت خدمت شما بینندگان. شما بینندگان عزیز و گرامی «شبکه جهانی ولایت» و همراهان خوب و دوست داشتنی برنامه زنده «حبل المتین». ان‌شاءالله که هرکجا هستید خوب و خوش و سلامت باشید.

بازهم یکشنبه شبی دیگر از راه رسید و ما با این برنامه مهمان خانه‌های شما شدیم تا این برنامه زنده را تقدیم حضور شما کنیم. از وجود نازنین آقا و مولایمان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) مدد می‌گیریم تا ان‌شاءالله بتوانیم باز هم برنامه خوبی را تقدیم حضور شما کنیم.

خیلی خوشحال می‌شویم که نظرات، پیشنهادات و حرف‌های دلتان را از طریق راه‌های ارتباطی که دوستان عزیزم زحمت کشیدند برای شما زیرنویس کردند، با ما در میان بگذارید. سامانه پیام کوتاه ما «30001203» در اختیار شما عزیزان قرار دارد.

همچنین از طریق شماره‌ای که زیرنویس شده است می‌توانید در فضای مجازی با استفاده از برنامه‌های واتس آپ، تلگرام و وایبر با ما ارتباط داشته باشید، به ما پیام بدهید و از عشق و ارادتتان به ساحت نازنین آقا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برای ما بگویید.

اگر در خصوص موضوع برنامه که چند لحظه دیگر به اطلاع شما عزیزان خواهم رساند، سؤال یا نکته‌ای دارید بفرمایید. ما مطالب شما را دریافت خواهیم کرد.

اگر در ذهن شریفتان باشد با توجه به اینکه در آستانه هشتم شوال المکرم سالروز تخریب قبور غریب و مظلوم ائمه بقیع (علیهم السلام) قرار داریم، بحثی را پیرامون همین موضوع آغاز کردیم.

بحث اصلی و محوری ما همین موضوع خواهد بود و شما عزیزان اگر مایل بودید می‌توانید در این خصوص برای ما پیام بدهید. قبل از آغاز بحث نکته‌ای وجود دارد که ان‌شاءالله از محضر استاد بزرگوارمان حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی خواهم پرسید.

قبل از طرح مسئله لازم می‌دانم جهت ادب و احترام خدمت استاد عرض سلام و خدا قوت داشته باشم.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته. بنده هم خدمت همه بینندگان عزیز، گرامی و دوست داشتنی که در هرکجای این گیتی پهناور بیننده این برنامه هستند، خالصانه‌ترین سلامم را همراه با آرزوی موفقیت بیش از پیش برای همه تقدیم می‌کنم.

خدا را به حق محمد و آل محمد سوگند می‌دهم فرج مولا، سرور، تاج سر و صاحب نعمت ما بقیة الله الأعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداه) را نزدیک نموده و همه ما و شما را از یاران مخلص و سربازان آن بزرگوار قرار بدهد.

خدا را به حق محمد و آل محمد سوگند می‌دهم حوائج همه ما و شما را برآورده کند، دغدغه‌های فکری ما را برطرف کند، دعاهای همه ما را به حق آقا حجة بن الحسن (ارواحنا فداه) به اجابت برساند، ان‌شاءالله.

مجری:

خیلی متشکرم. استاد خوشحالم که باز هم توفیق داریم در خدمت شما باشیم. قبل از اینکه به بحثی که از پنج شنبه شب شروع کرده بودیم، بپردازیم می‌خواهم نکته‌ای را از محضر شما بپرسم.

تلاش شیعه مزدور؛ برای تفرقه بین شیعه و سنی، این بار در «یوم العذاب»!

با توجه به اینکه اخیراً شنیده شده و شاید بعضی از دوستان «شبکه جهانی ولایت» هم مطلع شده باشند؛ امروزه شخصی به نام «یاسر الحبیب» یا بهتر بگویم «یاسر الخبیث» در تلاش است تا میان شیعه و سنی و به طور کلی مسلمانان اختلاف ایجاد کند.

این شخص اخیراً به فکر ساختن فیلمی به نام «یوم العذاب» افتاده است که در رابطه با بحث هجوم به منزل حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و همچنین بحث سب و شتم خلفا است.

شنیده شده است که این شخص برای ساختن این فیلم کمک‌های مردمی فراوانی را در این زمینه فراهم کرده است. قطعاً ساختن این فیلم باعث اختلاف جدی میان شیعیان و اهل سنت خواهد شد.

زمانی که این وقایع در قالب یک فیلم ساخته شود و بعضی از توهین‌ها و جسارت‌ها به مقدسات اهل سنت شود، فاجعه به بار خواهد آورد. از طرفی دیگر مراجع معظم تقلید نسبت به ساختن این فیلم موضع گرفتند و بعضی از آنان فتوا صادر کردند.

به ذهنم رسید برای شروع در این زمینه صحبت بفرمایید تا ان‌شاءالله مطالبی که حول محور مطالب هفته گذشته بود خدمت شما عرض خواهم کرد.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمد الله و الصلوة علی رسول الله و علی آله آل الله لا سیما علی مولانا بقیة الله و اللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله الی یوم لقاء الله افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر.

همان‌طوری که اشاره فرمودید مصیبت‌هایی که توسط بعضی از شیعیان جاهل و نادان بلکه به تعبیر مراجع معظم تقلید «مزدور» متضرر می‌شویم و ضربه به مکتب شیعه می‌خورد، از دشمنان نمی‌خورد.

یکی از نمونه این افراد، شخص یاوه‌سرایی است که در لس‌آنجلس نشسته و دارد یاوه‌سرایی و هتاکی می‌کند. ما باید نسبت به این افراد همان تعبیر حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را به کار ببریم که می‌فرمایند:

«إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم»

اگر دین ندارید و از معاد نمی ترسید، حداقل در دنیای خود آزاد مرد باشید.

بحار الأنوار؛ مجلسی، محمد باقر، ج 45، ص 51، باب 37

این شخص اهانت‌ها و افتراها و نسبت‌های رکیکی را حتی در حد مراجع به کار می‌برد که من گمان می‌کنم فاسق‌ترین فاسقان هم چنین تعبیری را به کار نبرده‌اند. اگر شخصی یک هفته حرف‌های او را گوش بدهد، متوجه خواهد شد که این شخص دین که هیچ، عقل هم ندارد!!

همان‌طوری که استادشان جناب آقای «سید مصطفی قزوینی» به خود من گفتند: "اللهیاری اصلاً دیوانه است. من از بعضی افراد تعجب می‌کنم که پول در اختیار او قرار می‌دهند." والله این عین عبارتی است که ایشان گفتند.

کسانی که به این شخص کمک می‌کنند، یقین داشته باشند که فردای قیامت نزد خداوند عالم و حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداه) مسئول هستند. ریال به ریال پولی که در اختیار او قرار می‌گیرد یا هر تشویقی که می‌شود، زخمی بر قلب مقدس امام زمان می‌زنند.

این شخص هتاکی‌ها و نسبت‌های ناروایی به کار می‌برد که تک تک این موارد حکم تعذیر دارد؛ مگر اینکه چهار نفر شاهد عادل داشته باشد. همچنین آقای «یاسر الحبیب» یا به قول شما «یاسر الخبیث» در لندن ایجاد فتنه می‌کند.

اگر کسی ماجرای شهادت «شحاته» را ریشه‌یابی کند، به هتاکی‌های ایشان می‌رسد. اگر فاجعه «اسپایکر» که داعش پلید در یک روز هزار و هفتصد نفر از جوانان ما را به شهادت رساند را ریشه یابی کنند، به فتنه‌افکنی‌های این آقایان می‌رسند.

همان‌طور که در فیلم فاجعه «اسپایکر» که آخر برنامه پخش خواهیم کرد مشاهده کنید، لحظه آخر که می‌خواهند به جوانان تیراندازی کنند، می‌گویند:"هذا انتقام عایشه فی النار!"هر جوانی را که می‌کشتند، به خاطر انتقام از حرف‌های «یاسر الحبیب» می‌کشند.

قطعاً دولت‌های بیگانه محرک این افراد هستند؛ حال اینکه این افراد از دولت‌های بیگانه پول دریافت می‌کنند یانه، الله اعلم! شکی نیست که این افراد خواسته دشمنان اسلام را برآورده می‌کنند.

شکی نیست که فردای قیامت تک تک شهدای «فاجعه اسپایکر» و امثال این فجایع جلوی افرادی امثال «یاسر الحبیب» و عموی دیوانه‌اش را می‌گیرند و از این اشخاص شکایت می‌کنند و این افراد را در آتش جهنم می‌اندازند.

والله حضرت زهرا (سلام الله علیها) از افرادی مانند «یاسر الحبیب» و امثال او متنفر است و اهلبیت (علیهم السلام) از قیافه این افراد زجر می‌کشند. این افراد خیال می‌کنند مراجع و بزرگان اصلاً متوجه این قضایا نیستند و تنها این اشخاص بلندگوی شیعه شده‌اند.

این افراد نه سواد درستی دارند، نه عقل درستی دارند و نه تدبیر درستی دارند و ادعا می‌کنند: "ما کاری به مراجع نداریم، مراجع اصلاً چیزی نمی‌فهمند و اصلاً بلند نیستند چیزی استنباط کنند!"

خیلی عجیب است؛ این افرادی که شاید حتی احکام طهارت خود را ندانند، برای مراجع تعیین تکلیف می‌کنند!! همان‌طوری که حضرتعالی فرمودید اگر این فیلم ساخته شود، قطعاً جوی خونی میان شیعه و اهل سنت به وجود می‌آید.

سازندگان این فیلم، وهابیت را در کشتن هرچه بیشتر شیعیان جری‌تر می‌کند و شاید تعدادی از همین جوانان اهل سنت که بسیار مبانی اعتقادی ثابتی ندارند را به طرف گروهک تروریستی داعش هل بدهد.

همین الان سایت‌های کشورهای مختلفی از جمله عربستان سعودی، مصر، اردن، سودان و غیره مرتباً خبر ساخت این فیلم را منتشر می‌کنند. متن خبرها به این نحو است:

«شیعه مقارب ینخرطون فی جمع مبلغ خمس ملایین جنی استرلینی لتصویر فیلم عداوة فاطمة (علیه السلام)»

در کنار آن هم این مطالب را گذاشتند و توضیحاتی داده‌اند. در سایت بعدی مشاهده کنید:

«مقاربة یعلنون التشیع و ینخرطون فی تصویر فاطمة»

الان شاید بالای صدها سایت در مصر، عربستان و دیگر کشورها در برابر این قضیه موضع گرفتند و شروع به تهدید علیه شیعیان کرده‌اند. این افراد از الان شیعه کشی را رواج می‌دهند و زمینه کشتن شیعه را فراهم می‌کنند.

از طرف دیگر مراجع بزرگوار حواسشان جمع است. واقعاً ما به وجود این مراجع افتخار می‌کنیم؛ مراجع بزرگوار تنها شهر و کشور خود را نمی‌بینند؛ بلکه مباحث بین الملل را رصد می‌کنند و در هر مناسبتی در صحنه حضور دارند.

واکنش صریح مراجع عظام، نسبت به ساخت فیلم «یوم العذاب»!

استفتائی از مراجع عظام تقلید انجام شد و تمام آنان جواب دادند. من یک مورد را می‌خوانم و سپس جواب‌ها را تلخیص می‌کنم.

متن استفتاء:

بسمه تعالی

همان‌طور که مستحضرید یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی که مقر آن در انگلستان است، اقدام به جمع‌آوری میلیون‌ها پوند از شیعیان جهان برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی به نام «یوم العذاب» یا «روز آزار و شکنجه» نموده است.

رئیس این شبکه که سابقه‌ای طولانی در اهانت به مقدسات برادران اهل سنت دارد، هدف از ساخت این فیلم را اینگونه بیان می‌کند که "این فیلم توسط برجسته‌ترین کارگردانان و هنرمندان غربی تهیه خواهد شد. ما می‌خواهیم به هالیوود برویم و آنجا این فیلم را بسازیم و سپس برای گرفتن جایزه اسکار شرکت کنیم.

این فیلم به تبیین زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ویژه دوران پس از رحلت پیغمبر اکرم خواهد پرداخت. مردم جهان برای نخستین بار در این فیلم خواهند دید که خلیفه اول و همراهانش به منزل امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) حمله کرده و حرمت شکنی می‌کنند.

این فیلم باعث تخریب شخصیت اسطوره‌ای خلفا و شیخین خواهد شد. این فیلم تفاوت میان اسلام واقعی و اسلام انحرافی یعنی اسلام سقیفه را نشان خواهد داد. ما قسم خورده‌ایم که انتقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را خواهیم گرفت."

ما یقین داریم با فتنه‌ای که درست می‌کنید، زمانی که حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیایند؛ انتقام شیعیان را از شما خبیث‌ها خواهند گرفت.

با توجه به تلاش‌های فراوانی که برای تبلیغ این فیلم و جذب کمک‌های مختلف برای تولید آن در جریان است، خواهشمند است حکم شرعی هرگونه حمایت، تبلیغ و تماشای چنین فیلمی را بیان نمایید.

پاسخ مراجع معظم به استفتاء مذکور:

بدون شک کسانی که کمک به تهیه و نشر این فیلم یا تماشای آن کنند، مرتکب گناه کبیره شده‌اند. مخصوصاً در شرایط فعلی که هرگونه اختلاف میان مسلمین سبب پیروزی دشمنان اسلام است.

این‌گونه کارها مسئولیت شرعی سنگینی دارد و به احتمال قوی دست دشمنان اسلام که این فیلم به دست آنان تهیه می‌شود از قبیل هالیوود و غیره در آن باز است و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

چنانچه خون‌هایی در این راه ریخته شود، تمام کسانی که به ساختن این فیلم کمک کرده‌اند؛ در آن شریک هستند. باید به همه اعلام کنید افرادی که به دنبال تهیه چنین برنامه تفرقه‌آمیزی هستند، از ما نیستند.

متأسفانه سازندگان این فیلم از ارادت جمعی از محبان اهلبیت (علیهم السلام) مخصوصاً محبان بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سوءاستفاده می‌کنند. پیام‌هایی که این فیلم‌ها دارد، پیام اسلام و شیعه اهلبیت (علیهم السلام) نیست.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ما نسبت به طرح این قضیه تعمد داشتیم؛ زیرا هم هفته گذشته در «شبکه عربی» به طور مفصل بیان کردم و هم در اینجا می‌گوییم: "ان‌شاءالله دوستان ما این قسمت‌ها را به صورت کلیپ دربیاورند و در طول هفته مرتباً پخش کنند."

دنیا باید بداند که این فیلم ارتباطی به مذهب ندارد، ارتباطی به شیعه ندارد. کسی که می‌تواند نظرش، نظر مذهب باشد نظر مراجع عظام تقلید است. این افراد رکن رکین مذهب هستند.

من از عزیزان اهل سنت تقاضا دارم کار این افراد را به حساب مذهب شیعه نگذارند! همچنین حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی هم نوشتند:

"اینجانب بارها و بارها تذکر دادم که همیشه شیعیان و دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت (سلام الله علیهم اجمعین) باید مراقب باشند که اعمال آنان موجب تقویت دین مبین اسلام و نشر معارف نورانی قرآن و عترت گردد و مقتضیات زمان و مکان را رعایت نمایند.

از کارهایی که نتیجه آن توهین و بی‌احترامی به اسلام و مذهب گردد و تعدادی از شیعیان مظلوم به وسیله ایادی دشمنان اسلام مجروح و یا شهید گشته و عده‌ای از اوطان خود آواره گردند؛ اجتناب نمایند.

علی هذا مؤمنین باید کمال مراقبت را داشته و از هرگونه فعالیت همانند ساخت فیلم و غیره که چنین نتایج سوئی دارد برحذر باشند."

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

لطف الله صافی

همچنین آیت الله العظمی نوری همدانی در جواب استفتاء نوشتند:

ما با فعالیت‌هایی از این قبیل مخالف هستیم و هرگز آن را به صلاح اسلام نمی‌دانیم. هرگونه مساعدت نسبت به این فیلم، توجه به آن و تماشای آن را حرام و خلاف شرع می‌دانیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حسین نوری همدانی

حضرت آیت الله العظمی سبحانی (حفظه الله تعالی) در واکنش نسبت به ساخت این فیلم نوشتند:

"امروزه فتنه عظیمی به وسیله اجانب برپا شده که در نتیجه مسلمان به دست مسلمان کشته می‌شود و میلیون‌ها نفر از مردم عراق و سوریه از خانه و کاشانه خود آواره و به غرب پناهنده می‌شود و چه بسا پیش از رسیدن به مقصد در دریا غرق می‌گردند. در شرایط و اوضاع کنونی حاکم بر کشورهای اسلامی بسیار دور از عقل و تقواست که فیلمی ساخته شود که در باطن فقط خواسته دشمنان را تأمین می‌کند. بنابراین ساختن آن حرام است و کمک مالی به آن اعانت بر إثم است.

(وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوان)

و در گناه و دشمنی به یکدیگر کمک مکنید و از خدا پروا کنید.

سوره مائده (5): آیه 2

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قم – جعفر سبحانی

همچنین حضرت آیت الله العظمی حائری که از مراجع بزرگوار تقلید هستند و در عراق هم مقلدین زیادی دارند، در اینجا می‌نویسند:

(وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکم)

و فرمانبری کنید خدا و فرستاده‌اش را و نزاع مکنید که سست شوید، و در نتیجه نیرویتان تحلیل رود.

سوره انفال (8): آیه 46

خداوند عالم فرموده است: نزاع نکنید، زیرا ضعیف می‌شوید و قدرتتان از بین می‌رود. در این موقعیتی که دشمنان فتنه‌های مذهبی درست می‌کنند و کشت و کشتار در قسمت‌های مختلف کشورهای اسلامی انجام می‌دهند و موجب کشته شدن هزاران بی‌گناه و آواره شدن میلیون‌ها انسان مسلم و نابود شدن خانه‌ها و تخریب اراضی آنان می‌شود، هرگونه عملی که در این فتنه سهم داشته باشد حرام است.

در این زمان هرگونه اقدامی که به دشمن در تشدید این جنایت‌ها یا ادامه این جنایات کمک کند؛ اعم از کمک مالی، اطلاعاتی و اطلاع رسانی، سخنرانی یا فنی مانند ساختن فیلم که به رموز بعضی از مذاهب اسلامی اهانت کند، فتنه مذهبی ایجاد کند و باعث تقویت دشمنان اسلام شود، عملی است که خداوند و پیغمبر اکرم و ائمه هدی آنان را دشمن می‌دانند.

این اقدامات از جمله افعال منکری است که واجب است کسانی که قدرت دارند متصدیان این کار را منع کنند، از این کار جلوگیری کرده و خطر این کار را از بلاد اسلامی دور کنند.

بنابراین تحمل هرگونه کمک‌ها در این فتنه‌ای که به اسلام و اهل اسلام ضرر می‌رساند، موجب تقویت و تسلط دشمن بر کشورهای اسلامی می‌شود و به دنبال آن موجب ریختن خون و آواره شدن خانواده‌ها می‌شود، حرام است.«لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله»

کاظم حسینی حائری

این استفتائات مربوط به پنج تن از مراجع بزرگواری است که به دست ما رسیده است. ما تأکید داشتیم و حتی خود این بزرگواران هم تأکید داشتند که این قضایا اعلام شود و ما این استفتائات را در اختیار رسانه‌ها هم گذاشتیم.

این بیانات در روز آخر ماه مبارک رمضان از طریق سایت‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد؛ اما با توجه به اینکه «شبکه جهانی ولایت» برد تبلیغاتی بیشتری دارد و بینندگان بیشتری در اختیار دارد، تصمیم گرفتیم از این شبکه هم تبلیغ کنیم.

اندازه‌ای که این آقایان به حضرت زهرا (سلام الله علیها) ارادت دارند، یقین بدانید مراجع تقلید ما هزاران برابر بیشتر از این‌ها به حضرت زهرا (سلام الله علیها) ارادت دارند.

من شاید برای اولین بار بود در عمرم می‌دیدم که یک مرجع تقلید با میلیون‌ها مقلد روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر بالای منبر رفته است و همانند یک روضه‌خوان روضه می‌خواند!!

بنده حدود 47 سال در حوزه هستم؛ در طول این مدت خدمت مراجع زیادی رسیده‌ایم و افتخار دست‌بوسی آنان را داشتیم. در طول این مدت برای اولین بار بود می‌دیدم که یک مرجع تقلید بر بالای منبر برود و همانند یک روضه خوان روز شهادت حضرت زهرا روضه‌خوانی کند.

همچنین آیت الله العظمی صافی گلپایگانی روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با پای پیاده راهپیمایی می‌کردند. یقیناً ارادت این افراد به حضرت زهرا (سلام الله علیها) هزاران برابر بیش از این مزدور اجانب است.

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فاتح خیبر، فاتح بدر، فاتح احد و فاتح حنین بودند. آن بزرگوار اگر می‌خواستند در برابر مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) قیام کنند، احدی نمی‌توانست در برابر او مقاومت کند.

آن بزرگوار افزون بر قدرتی الهی که داشتند، می‌توانستند با یک اراده تمام این افراد را نابود کنند. اگر آن حضرت شمشیر برمی‌داشتند، هیچ کسی نمی‌توانست در برابر ایشان مقاومت کند.

ما در ماه مبارک رمضان روایات شجاعت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را بیان کردیم. ایشان هیچ موقع به یک نفر دو شمشیر نزده است. زمانی که از فرق به کسی شمشیر می‌زدند دو تکه می‌شد و زمانی که از کمر می‌زدند، دو قسمت می‌شد.

در آن زمان هیچکسی نمی‌توانست از چنگال حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) سالم بیرون برود. دشمنان امیرالمؤمنین در جنگ‌ها همیشه فرار می‌کردند و می‌گفتند: "عزرائیل همان طرفی است که حضرت علی آنجاست!"

در جنگ بدر افرادی که کشته شدند، عمدتاً با شمشیر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) بوده است. در جنگ احد اگر فداکاری امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نبود، معلوم نبود سرنوشت اسلام و رسول گرامی اسلام چه می‌شد.

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) علی رغم شجاعتی که داشتند، به خاطر تقویت اسلام مسائل بعد از شهادت رسول گرامی اسلام را تحمل کردند.

اینطور نیست که الان که من شبکه‌ای در اختیار دارم و قدرتی تبلیغی دارم، تقیه را کنار گذاشته و شروع به لعن و سب کنم و انتقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگیرم!! تو چه کاره هستی که می‌گویی: "من می‌خواهم انتقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگیرم."

مراجع، علما و شخصیت‌ها همگی در صحنه هستند. اگر چنانچه بنای انتقام گرفتن باشد یقین بدانید آن مرجع تقلیدی که حاضر می‌شود با پای برهنه از منزل بیرون بیاید و در هوای گرم و سوزان روز شهادت حضرت زهرا در راهپیمایی شرکت کند؛ او از تو اولی است.

تو به اندازه انگشت کوچک این مرجع تقلید هم نمی‌توانی فکر کنی. این آقایان با این کارهای جاهلانه خودشان تنها کاری که می‌کنند این است که آمار شهدای شیعه را بیشتر می‌کنند، اهل سنت را به طرف داعش بیشتر هول بدهند.

بحمدالله امروزه اهل سنت روشن هستند و با توجه به فتاوی مراجع عظام تقلید امیدوارم اهل سنت اعمال این آقایان را به حساب مذهب نگذارند. عزیزان شیعه هم بدانند در این زمینه هرگونه کمک از جمله تماشا کردن این فیلم هم خلاف شرع است.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم

تو خواه از سخنم پند گیر، خواه ملال!

من در «شبکه ولایت عربی» نظر یکی از مراجع را نسبت به «یاسر الحبیب» گفتم. یکی از ارادتمندشان از کویت مرتب زنگ زده بود که می‌خواهم با فلانی صحبت کنم. خودم به ایشان زنگ زدم و گفتم من دکتر قزوینی هستم.

ایشان خیلی خوشحال شدند و در ادامه گفت: شما چرا اینطور کردید؟! ما باید لعن کنیم. من گفتم: برادر بزرگوار یک سؤال از شما دارم! شما که الان در کویت هستید، حاضرید در حسینیه خودتان به خلفا سب و لعن کنید؟!

گفتند: نه! گفتم: چرا؟! گفت: به جهت اینکه پدر مرا درمی‌آورند. گفتم: برادر بزرگوارم وقتی شما در حسینیه‌ات در کویت می‌گویی من اگر بخواهم همچنین کاری کنم، پدر مرا درمی‌آورند، شما چطور برای پدر خودت احترام قائل هستی و نمی‌خواهی او دربیاید، اما پدر میلیون‌ها شیعه را در گوشه و کنار می‌خواهی با این کار دربیاوری؟!

به‌عنوان سؤال دوم پرسیدم: اگر سب و لعن باعث شود در آن‌طرف دنیا ازجمله آمریکا، استرالیا و اروپا از بینی یک شیعه خون بیاید؛ تو را به حضرت زهرا قسم می‌دهم آیا حضرت زهرا از دیدگاه شما به این کار راضی است؟! او گفت: نه! گفتم: برادر بزرگوارم تو که همان عقیده ما و مراجع را داری چرا بال بال می‌زنی؟! او گفت: «یاسر الحبیب» شخص خوبی است و نباید به او توهین شود!

من گفتم: ما با او پدر کشتگی نداریم، تقسیم ارث و موروثی با او نداریم. ما بارها از علمای وهابی درخواست کردیم که برای مناظره تشریف بیاورند.

بنده بارها اعلام کردم که کارشناسان وهابی در «شبکه فدک» و «شبکه الولایة» و در همین موضوعی که ایشان اصرار می‌کند با هم مناظره کنیم. این افراد چرا برای مناظره حضور پیدا نمی‌کنند؟! چرا از مناظره فرار می‌کنند؟!

اگر واقعاً راست می‌گویند، ما واقعاً گفتیم این مسائل و هتاکی‌ها کاملاً مردود است و باید برای مناظره تشریف بیاورند.

من در خدمت شما هستم.

مجری:

استاد خیلی متشکرم. ما به سراغ مباحثی که هفته گذشته آغاز کردیم و با توجه به اینکه در آستانه هشتم شوال المکرم قرار داریم و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) فرا می‌رسد، روز پنجشنبه در خصوص فتوای تخریب حرم حضرت رسول اکرم و ائمه طاهرین مطالبی را نقل کردید.

اگر صلاح می‌دانید خلاصه‌ای از بحث گذشته بفرمایید تا ذهنیت دوستان آماده شود، سپس مطالب جدید را عرض کنم.

دیدگاه وهابیت، در خصوص نابودی حرم پیغمبر اکرم، ائمه اطهار(علیهم السلام)و دیگر بزرگان اسلام

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین

ما در جلسه گذشته در رابطه با هتاکی‌های آقای «عقیل بی‌عقل» صحبت کردیم. ایشان کلیپی پخش کرده بود مبنی بر اینکه در آینده‌ای بسیار نزدیک تکلیف دولت عربستان روشن می‌شود.

بنابراین این شخص مخبر اطلاعات از این انفجار خبر داشت و معلوم شد انفجاری که در کنار حرم مطهر رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) انجام گرفت، برنامه‌ریزی‌های این آقایان است.

ایشان برای این قضیه این همه داد و بیداد راه انداختند و چند نفر هم اعتراض کردند و گفتند: "بدن حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ائمه (علیهم السلام) در بقیع لرزید!"

ما نمی‌دانیم چطور شد که بدن این بزرگواران تنها برای کشتن چند وهابی لرزیده است؛ اما در هشتم شوال سال 1344 که حرم مطهر امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر، امام صادق (علیهم السلام) را ویران کردند اصلاً نلرزید؟!

آیا زمانی که مردم مدینه را در مسجد چندین شبانه روز در محاصره قرار دادند و رفت و آمد مردم به بیرون را ممنوع کردند و این افراد را در محاصره اقتصادی قرار دادند بدن پیغمبر اکرم و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ائمه طاهرین (علیهم السلام) نلرزید؟!

شما که می‌گویید این بزرگواران که از دنیا رفته‌اند نه صدای ما را می‌شنوند و نه ارتباطی با این دنیا دارند، چطور صدای انفجار را شنیدند و بدنشان لرزید؟! آیا صدای انفجار را شنیدند یا نشنیدند؟!

اگر آن بزرگواران صدای انفجار را شنیدند خوب حرف شیعه ثابت می‌شود و شما مشرک هستید؛ اما اگر صدای انفجار را نشنیدند دیگر چطور بدن مطهر آنان لرزیده است؟!

الان که ما در اینجا هستیم قضیه‌ای در آن‌طرف دنیا اتفاق می‌افتد، اما عین خیال ما هم نیست چون صدای آن را نشنیدیم و هیچ عکس العملی هم نشان نمی‌دهیم. ما گفتیم زمینه‌سازی این جنایات توسط وهابیت صورت گرفته است.

ما فتاوای بزرگان وهابیت را آوردیم، عبارت «ابن تیمیه» را از کتاب «منهاج السنة» جلد 2 صفحه 437 آوردیم که می‌گوید: "تمام این حرم‌ها از بدعت‌های محرم است."

همچنین عبارتی از «ابن قیم جوزیه» آوردیم که ایشان می‌گوید: "اگر کسی قدرت داشته باشد نباید هیچ اثری از حرم‌ پیغمبر اکرم و ائمه طاهرین نباید در کره زمین باشد!"

آقای «البانی» که مورد ارادت وهابیت است، در کتاب «تحذیر الساجد» صفحه 91 به صراحت می‌گوید: "قبه و گنبد خضرای نبی مکرم اسلام و ضریح مطهری که وجود دارد، نمایش‌های بت‌پرستی و بت‌کده است. دولت تدبیر آل سعود باید تمام این بناها را نابود کنند."

همچنین فتوای "لجنه دائمه افتاء" را آوردیم که در جلد 6 صفحه 255 و 256 می‌گوید: "تمام قبوری که در مساجد آمده است باید ویران شود. اگر از جنازه‌ها استخوانی یا گردی مانده است باید بیرون بیاورند و ببرند در قبرستان عمومی دفن کنند."

در این فتوا حتی قبر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، قبور ائمه طاهرین (علیهم السلام)، قبور خلفا، قبر مؤمنین و قبر صالحین استثناء هم نشده است. اولین چیزی که در این فتوا مطرح شده این است که قبر پیغمبر اکرم و قبر شیخین در مدینه را باید ویران کنند.

همچنین از «عبد المنعم ابراهیم» مطالبی آوردیم که ایشان به صراحت می‌گوید: "باید حجره نبوی را آتش بزنند و نابود کنند."

همچنین روایتی از «مقبل بن هادی» در «تحفة المجیب» آوردیم که ایشان به صراحت می‌گوید: "ان‌شاءالله یا فردا یا پس فردا ما تمام این حرم‌ها و قبه‌ها مخصوصاً حرم رسول اکرم و گنبد خضرای ایشان را نابود خواهیم کرد."

در ادامه با تمام وقاحت می‌گوید: "ضرر شراب خوردن و زنا کردن به مراتب کمتر از حرم ساختن و رفتن به حرم و دست زدن به تربت بزرگان است"

همچنین روایاتی از «بن جبرین» و «عبدالرحمن براگ» نقل کردیم که تمام این افراد فتوا می‌دهند بر اینکه باید حرم‌ها ویران شود و با خاک یکسان شود، گنبدها خراب شود. او حتی نام حرم‌های ائمه طاهرین را می‌برد و می‌گوید:

"قبر امام حسین در کربلا، قبر امام کاظم در کاظمین، قبر سیده زینب در سوریه و دیگر قبور تماماً از بدعت‌های شیعیان است و اهل سنت هم گرفتار این بدعت‌ها شدند و تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفتند. ما باید این قبور را نابود کنیم."

من در اینجا تنها یک نکته برای بینندگان عزیز عرض می‌کنم و آن این است که فتوای لجنه دائمه افتاء را ببینید که می‌گوید: "تمامی این حرم‌ها باید نابود شود."

«عبدالرحمن براگ» که از مفتیان بزرگ عربستان سعودی است می‌گوید: "مسجد و ضریح‌هایی که بر روی قبور صالحین وجود دارد، در حقیقت بدعت است و به هیچ وجه نباید باقی بماند."

او در پایان می‌گوید: "این افراد تصور می‌کنند که این حرم‌ها آثار باستانی است، اما اشتباه می‌کنند. این حرم‌ها آثار باستانی نیست؛ بلکه مرکز شرک و مقدمات بت‌پرستی و شرک و کفر است و ما باید تمام این حرم‌ها را از بین ببریم."

این آقایان می‌گویند: حرم پیغمبر اکرم آثار باستانی است، حرم امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) آثار باستانی است، حرم امام حسین (علیه السلام) آثار باستانی است و دیگر آثار باید همه ویران شود.

تقاضا دارم عزیزان به این تصویر دقت کنند. این تصویر متعلق به «قلعه کعب الاشراف یهودی» است که به عنوان آثار باستانی نگهداری شده است.

وهابیت معتقدند حرم پیغمبر اکرم آثار باستانی است و باید ویران شود و حتی طبق فتوای آقایان باید استخوان مردگان هم از آنجا بیرون بیاید و به بیرون منتقل شود؛ اما «کعب الاشراف یهودی» باید به عنوان آثار باستانی باقی بماند.

این تصویر متعلق به «قلعه مرحب خیبر یهودی» است که به عنوان آثار باستانی نگهداری شده است که اطراف آن را حفاظ کشیده‌اند تا کسی این مکان را تخریب نکند. همچنین اطراف آن نوشته شده است:

"هرکسی قصد تخریب و تجاوز این مکان را داشته باشد تحت پیگرد است و مجازات‌های شدیدی برای او قرار خواهد گرفت. آثار صادره مرسوم ملکی شماره 26 تاریخ 23/06/1392" در ادامه متن آن را به صورت انگلیسی هم ترجمه کرده‌اند.

پادشاه عربستان سعودی دستور داده است که آثار باستانی «خیبر یهودی» باقی بماند. آن‌ها نوشته‌اند: "هرکسی به این مکان تجاوز کند، شدیدترین مجازات‌ها برای او در نظر گرفته می‌شود."

پادشاه عربستان آثار یهود را اینطور محافظت می‌کند اما آثار نبی گرامی اسلام را بت پرستی خطاب می‌کند و سعی دارند آن را از بین ببرند!! این افراد قبور ائمه طاهرین بقیع را ویران کردند، منزل حضرت خدیجه (سلام الله علیها) را ویران کردند و به توالت مبدل کردند.

وهابیت محل ولادت رسول گرامی اسلام را ویران کردند، محل زندگی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را ویران کردند، حتی خانه‌ای که متعلق به ابوبکر و عمر بود را به طور کلی ویران کردند؛ اما معتقدند: "آثار «یهود خیبر» باید به عنوان آثار باستانی باقی بماند!"

وهابیت به این دلیل آثار «یهود خیبر» را به عنوان آثار باستانی محافظت می‌کنند، زیرا معتقدند: که جدشان به او برمی‌گردد و از نسل او هستند. اگر چنانچه آثار جد ما آل سعود خراب شود وای بر ما!!

این تصویر متعلق به کلیسای بزرگی در اسکله جده است. این مکان تقریباً ویران شده است، اما آن را به عنوان آثار باستانی نگهداری کرده‌اند. حرم ائمه بقیع (علیهم السلام) را ویران کردند، حرم حمزه سیدالشهدا را ویران کردند. حرم امام مالک در بقیع را ویران کردند.

وهابیت به خاطر عداوتی که با نبی مکرم اسلام و اهلبیت (علیهم السلام) داشتند، بر قبر آمنه مادر رسول گرامی اسلام بنزین ریختند و آنجا را به آتش کشیدند. مردم شما قضاوت کنید!!

آقایان وهابیت برای یک لحظه هم که شده پنبه را از گوشتان بیرون بیاورید. این مطالب گویاست و احتیاج به شرح ندارد. دوستان ما ویژه‌برنامه‌ای در شب هشتم شوال دارند و شاید ما فرصت کنیم و شب جمعه بیشتر در رابطه با قضیه بقیع صحبت کنیم.

من در خدمت شما هستم.

مجری:

استاد متشکرم. من چند روز پیش هم در اخبار می‌خواندم که وهابیت تهدید کرده بودند که کعبه هم باید خراب بشود و تا اینجا پیش رفته‌اند.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

بله، برای این افراد مهم نیست. این افراد به دنبال این هستد که آثار یهود احیا شود. اگر واقعاً آل سعود بتوانند در این شبکه‌های شیطانی مردم را به جای طواف کعبه فردا از «قلعه خیبر یهود» طواف بدهند و تبلیغ کنند که بیایید در اینجا طواف کنید. از این افراد هیچ بعید نیست!!

شاید این افراد بگویند: خدایی که پیغمبرش او را ترور کرده است، در همین «قلعه خیبر» دفن شده است و اگر کسی می‌خواهد طواف کند، بیاید دور قبر خدا طواف کند. این افراد گفتند: "می‌تواند" و زمانی که می‌تواند دیگر مسئله‌ای نیست.

مجری:

دوستان خوب بیننده برنامه زنده «حبل المتین» را از «شبکه جهانی ولایت» همراهی می‌فرمایید. خیلی خوشحال می‌شویم که نکات و مطالب شما را هم دریافت کنیم.

استاد شما درواقع فتوای بزرگان وهابیت را در خصوص قبوری که برای بزرگان و صالحین است. می‌خواهیم ببینیم فتواهای وهابیت تنها شامل حرم ائمه طاهرین (علیهم السلام) می‌شود، یا حرم‌های علمای اهل سنت را هم شامل می‌شود؟!

عکس العمل وهابیت نسبت به بارگاه امامان اهل سنت!

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

سؤال زیبایی است. این افراد حرم امامین عسکریین را در سامرا مورد هجمه قرار دادند و حتی برای دومین بار به همدیگر تبریک می‌گفتند. وهابیت در حرم حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) بمب گذاری کردند و روز شهادت حضرت انفجار به راه انداختند.

در فاصله حدود 300 یا 400 متری از حرم مطهر حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام)، حرم امام اعظم «ابوحنیفه» است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید حرم «ابوحنیفه» ابتدا به این شکل بوده و الان به این صورت درآمده است.

همان‌طور که مشاهده کردید حرم «ابوحنیفه» در بغداد با حرم حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) 350 متر فاصله دارد. مردم به این حرم آمده‌اند که دارای قبه و بارگاه است و حرم او چراغانی شده است.

کاملاً واضح و روشن است که اگر واقعاً این افراد به دنبال این مطلب بودند که حرم ساختن، ضریح ساختن و گنبد ساختن بت‌پرستی است دیگر فرقی نمی‌کرد که این حرم متعلق به رسول گرامی اسلام یا امیرالمؤمنین یا امام حسن عسکری یا ابوحنیفه در بغداد باشد!!

حال ما نمی‌گوییم تا به حال به قبور خلفای اهل سنت خمپاره نزدند و انفجار نکردند، اما چرا تا به حال حتی یک بیانیه صادر نشده است که بگویند: "آقایان اهل سنت و آقایان احناف که برای زیارت قبر «ابوحنیفه» می‌روید، این مکان شرک است!!"

وهابیت در سال گذشته روز میلاد رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) حرم «ابوحنیفه» را چراغانی کرده بودند و آنجا شادمانی می‌کردند. این اقدامات نمونه‌ای از کار اهل سنت و مشابه کاری است که ما در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) انجام می‌دهیم.

فیلمی که مشاهده می‌کنید مربوط به شب میلاد رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) است که اهل سنت در حرم «ابوحنیفه» جشن گرفتند، چراغاتی کردند، شادمانی می‌کنند و شیرینی پخش می‌کنند.

ما یک مرتبه مشاهده نکردیم که وهابیت پلید بگویند: اهل سنت که در حرم «ابوحنیفه» چراغانی می‌کنند، کاری شرک آلود انجام می‌دهند. ما رمز اقدامات آنان را متوجه نشدیم.

کلیپی که مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد که مردم در کنار قبر امام اعظم «ابوحنیفه» نماز جماعت و نماز جمعه می‌خوانند و آقای «کبیسی» هم برای مردم خطبه نماز جمعه می‌خواند. توده مردم هم خطبه نماز جمعه را در کنار قبر «ابوحنیفه» گوش می‌دهند.

اطراف حرم «ابوحنیفه» را مشاهده کنید که قبرستان کنار حرم را نشان می‌دهد. وهابیت به هیچ وجه من الوجوه نسبت به قبر «ابوحنیفه» اعتراض نمی‌کنند. این موارد نمونه‌هایی از کارهای زشتی است که وهابیت انجام می‌دهند.

تصویری که مشاهده می‌کنید متعلق به قبر «احمد بن حنبل» است که او هم در بغداد است. مزار ایشان دارای گنبد، ضریح و زیارتنامه است. در روی تابلویی شرح حال زندگی او را آورده است و مردم هم برای زیارت به این مکان می‌آیند.

در کتاب «ملتقی الحنابلة الفقهی» بیان شده است که امام «احمد بن حنبل» در مقبره «باب حق» در قریه بغداد بالاتر از «مقبره قریش» در «کاظمیه» دفن شده است.

در کتاب «وفیات الاعیان» اثر «ابن خلکان» جلد اول صفحه 64 آمده است که «احمد بن حنبل» در فلان روز از دنیا رفت و سپس می‌گوید:

«وقبر أحمد بن حنبل مشهور بها یزار رحمه الله تعالی»

قبر احمد بن حنبل در بغداد زیارتگاه مردم است.

وفیات الأعیان و انباء أبناء الزمان، اسم المؤلف: أبو العباس شمس الدین أحمد بن محمد بن أبی بکر بن خلکان، دار النشر: دار الثقافة - لبنان، تحقیق: احسان عباس، ج 1، ص 65

سپس می‌گوید در کتاب «طبقات» اثر «ابن حنابله» جلد 2 صفحه 186 از آقای «رزق الله» که از علمای بزرگ است نقل می‌کند: من مدتی قبر امام «احمد بن حنبل» را زیارت می‌کردم. مشاهده کردم که کسی قبر را می‌بوسد. گفتم: در اینجا روایت یا اثری وجود دارد؟!

او گفت: من مدتی اینجا می‌آمدم و با خود گفتم آمدن من چه فایده‌ای دارد و زیارت این قبر را ترک کردم. در خواب دیدم یک منادی ندا می‌دهد:

«لم ترکت زیارة قبر امام السنة»

چرا زیارت امام سنت النبی را ترک کردی؟

تاریخ بغداد، اسم المؤلف: أحمد بن علی أبو بکر الخطیب البغدادی، دار النشر: دار الکتب العلمیة - بیروت --، ج 4، ص 422، ح 2317

این روایات همگی نشانگر این مطلب است که وهابیت تنها با اهلبیت عصمت و طهارت (علهیم السلام) عداوت دارند؛ نه با ساختن قبر برای ائمه اهل سنت!!

تصویری که مشاهده می‌کنید گنبد و ضریح امام «شافعی» در قاهره است. بنابراین وهابیت با بزرگان اهل سنت هیچ مشکلی ندارند. اگر بنای گنبد نشانگر بت‌پرستی و شرک است، باید همه‌جا شرک باشد.

ممکن است این افراد بگویند: "ما شافعی نیستیم، ما حنبلی نیستیم، ما حنفی نیستیم!" مشاهده کنید این تصویر مربوط به گنبد و بارگاه امام «محمد بن اسماعیل بخاری» واقع در «روستای خرتنگ» در کشور ازبکستان است که مردم برای زیارت به آنجا می‌روند.

عزیزان تصور می‌کنید این قبر چه کسی است؟! این تصویر متعلق به قبر «خالد بن ولید» در شهر «حمص» واقع در سوریه است و این تصویر هم متعلق به ضریح او است. مردم و شخصیت‌ها کنار قبر او آمده‌اند و متوسل شده‌اند.

جالب است که پارسال خمپاره‌ای نزدیک حرم «خالد بن ولید» اصابت کرد و وهابیت غوغا به پا کردند. آن‌ها در سایت‌ها نوشتند:«اهتدام المواجهات فی حمص و تهدم مسجد تاریخی!»

وهابیت به طور مفصل نوشتند:

«اضرار بالغة فی جامع خالد بن ولید واصلت القوات النظامیة السوریة و مقاتلو المعارضة المعارک الشرسه فی حمص الیوم الثالث علی التوالی فی ظل محاولات حثیثة من القوات النظامیة لاقتحام الأحیاء آلتی تسیطر علیها المعارضة فی وسط المدینیة.»

وهابیت ادعا کردند: "نیروهای اسد و نیروهای معارض آمدند حرم صحابی پیغمبر اکرم را خمپاره زدند." با این مضمون یک سروصدا راه و غوغا به راه انداختند.

وهابیت در آنجا سنگر گرفته بودند و تصور می‌کردند که آنجا در امان است. نیروهای ارتش سوریه هم به سنگر آنان در کنار حرم «خالد بن ولید» خمپاره زدند و داد وهابیت درآمده بود!

وهابیت نگفتند که چرا به ما خمپاره زدند، بلکه گفتند: "حرمت صحابی پیغمبر اکرم را نگه نداشتند، و به حرم «خالد بن ولید» خمپاره زدند!"

زمانی که قبر مطهر «حجر بن عدی» را شکافتند و ویران کردند و بنا به نقلی جنازه ایشان را هم از آنجا درآوردند و با خود بردند، عمل عین عبادت بود!! اگر کسی بیاید سنگر وهابیت را در کنار «حرم خالد بن ولید» خمپاره بزنند، آنان بی‌احترامی به صحابه پیغمبر به حساب می‌آورند.

مجری:

این «خالد بن ولید» صحابی است که تکلیف او در تاریخ مشخص است.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

بله، «خالد بن ولید» قلب رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را به درد آورد. شما مشاهده کنید که این شخص قاتل «حمزه سیدالشهدا» و هفتاد و یک نفر از یاران رسول گرامی اسلام بود.

پس از اینکه او مسلمان شد، قلب رسول گرامی اسلام را به درد آورد و پیغمبر اکرم سه مرتبه در مورد ایشان فرمودند:

اللهم إني أَبْرَأُ إِلَيْكَ مِمَّا صَنَعَ خَالِدٌ »

خدایا به تو برائت می‌جویم از کاری که خالد کرده است.

الجامع الصحيح المختصر ، اسم المؤلف:محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا؛ ج3، ص 1157، ح 3001

حالا این شخص مقدس شده است و حجر بن عدی، امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و امام حسین و امام مجتبی (علیهم السلام سیدی شباب أهل الجنة) نامقدس شده‌اند، امامان بقیع (علیهم السلام) نامقدس شده‌اند!!

واقعاً خیلی عجیب است! من معتقدم اگر کسی به اندازه یک سر سوزن فکر داشته باشد یا عقل درست و حسابی داشته باشد می‌فهمد کار این‌ها چیست! به طور کلی شالوده فکری این افراد و اساس فکری وهابیت با محوریت عداوت و دشمنی اهلبیت استوار شده است.

ما نمونه‌هایی از این تفکر را هم برای شما آوردیم. این تصاویر احتیاج به توضیح ندارد و تمام این مطالب واضح و روشن است.

مجری:

خیلی متشکرم. اگر مقداری توجه و عنایت داشته باشیم همه چیز به دشمنی این افراد با امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برمی‌گردد. هرکسی محبت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را داشته باشد، این افراد با او دشمن هستند.

تکلیف کاملاً روشن است؛ مشاهده می‌کنید که «حجر بن عدی» از صحابه پیغمبر اکرم بوده و تنها جرم او عشق و ارادت و محبت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) بوده که در قلب او بوده است.

در آن زمان جرم «حجر بن عدی» همین بوده است و در این زمان هم جرم او همین بوده است که باید قبر او مورد هتک حرمت قرار بگیرد. از ابتدای تاریخ کسانی بودند که این غربت و مظلومیت را داشته‌اند.

وجود نازنین امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در جای خود آن غربت و مظلومیت را داشتند و محبان و عاشقان و ارادتمندان ایشان هم تا الآن همین‌طور درنهایت غربت و مظلومیت هستند.

همه عالم باید بدانند که ما عشق و ارادت و محبت به وجود نازنین آقا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را با هیچ چیزی در این عالم عوض نمی‌کنیم؛ حتی اگر بدن ما را هم تکه تکه کنند.

این عشق و ارادت و محبتی که به وجود نازنین آقا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) دارید ان‌شاءالله همیشه در قلبتان فوران کند. ان‌شاءالله تا لحظات آخر عمرمان در این مسیر باشیم و لحظه‌ای از مسیر اهلبیت عصمت و طهارت جدا نشویم.

تماس بینندگان برنامه:

برنامه زنده «حبل المتین» تقدیم حضور شما می‌شود. از این لحظه به بعد شاید کمتر از 20 دقیقه‌ای که فرصت باقی است می‌خواهیم در خدمت عزیزان بیننده باشیم، صدایشان را بشنویم.

بزرگواری بفرمایید مختصر و مفید مطالبتان را بگویید تا بتوانیم چند تلفن پخش کنیم. خیلی از دوستان مخاطب غالباً گله‌مند هستند که ما دوست داشتیم بیاییم روی خط و صحبت کنیم، اما نشد.

آقا میلاد از خوزستان اولین بیننده ما و از شیعیان مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) هستند. آقا میلاد سلام علیکم:

بیننده(آقا میلاد از خوزستان – شیعه):

«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنی‌ها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فی‌ها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ»عرض سلام دارم خدمت شما آقای اسماعیلی عزیز و همچنین حضرت آیت الله العظمی دکتر حسینی قزوینی. غرض از مزاحمت بحث من دفاع از شخص «یاسر الحبیب» نیست.

ما از محبین حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی هستیم. راه ایشان با راه «شبکه فدک» و «شیخ یاسر الحبیب» جداست. این مطالب را داشته باشید که یک موقع به ما وصله‌ای نچسبد که ما داریم از «یاسر الحبیب» دفاع می‌کنم.

سؤالی برای من پیش آمده است. چند وقت پیش فیلمی در مورد عاشورا ساخته بودند که تمامی ارکان عاشورا را زیر سؤال برده بودند. سؤالی برای من پیش آمد و آن این است که مراجع تقلیدی که الآن اظهارنظر کردند، کجا بودند؟

حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی فتوا و سؤال را مطرح نکردند که مثلاً از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی چه مطلبی را پرسیدند که ایشان همچین جوابی دادند.

مجری:

سؤال همه مراجع تقلید مشترک بود. حاج آقا اول سؤال را خواندند که از آقای مکارم شیرازی بود؛ اما به دلیل اینکه فرصت نبود در ادامه فقط پاسخ‌ها را خواندند.

بیننده:

ان‌شاءالله که خیر باشد؛ اما در مورد این مطلب هنوز «شبکه فدک» با تمام هزینه‌هایی که داده شده است، فیلم را نساخته است، ان‌شاءالله بگذارید فیلم ساخته شود.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

ان‌شاءالله نمی‌سازند، قسمتشان نمی‌شود که فیلم را بسازند. ان‌شاءالله حضرت زهرا (سلام الله علیها) نمی‌گذارند این فیلم ساخته شود.

بیننده:

چرا؟

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

آقا میلاد عزیز زمانی که پنج تن از مراجع عظام تقلید این چنین فتوا صادر می‌کنند، شما نباید از ایشان طرفداری کنید. ما در مقام اهانت نیستیم، اما شما ببینید چه طیفی از این آقایان حمایت می‌کنند!! آیا آمریکا و انگلیس حمایت می‌کنند یا شیعیان حمایت می‌کنند؟!

بیننده:

حضرت آیت الله قزوینی شما فرمودید پنج تن از مراجع عظام تقلید در این مورد فتوا صادر کرده است. یعنی شیعه در این سختی‌های امروزه تنها پنج مرجع تقلید دارد؟!

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

اگر 1500 مرجع تقلید هم داشته باشد جواب همین است.

مجری:

آقا میلاد شما چرا به این مطلب این‌قدر اصرار دارید؟! فعلاً گفتند این سؤال مطرح شده است و پنج تن از مراجع تقلید جواب دادند، مابقی مراجع تقلید هم پاسخ خواهند داد.

بیننده:

من چند سؤال دیگر هم داشتم، اما گفتم وقت را نگیرم. چشم به حرف شما احترام می‌گذاریم. به عنوان مثال چند وقت پیش دکتر حسینی قزوینی در همین شبکه اظهارنظر کردند که مراجع تقلید فتوا دادند که زیارت عاشورا که رکن رکین تشیع است، پخش نشود.

ما هیچ چیزی نگفتیم، اما اتفاقات دیگر افتاد و لعن در این شبکه نبود. به برنامه آیت الله العظمی مکارم شیرازی زنگ می‌زنند و می‌گویند: "من تا دیروز به شخص عمر بن خطاب لعن می‌کردم، اما با دیدن برنامه‌های شما نسبت به ایشان حب پیدا کرده‌ام!"

اگر این شبکه شیعه است، نباید چنین باشد. شخص دیگری زنگ می‌زند و می‌گوید: "من به آیت الله دکتر حسینی قزوینی گفتم: شما دیگر قسم به پهلوی شکسته فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نگویید و ایشان هم نمی‌گویند!"

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

آقا میلاد برادر بزرگوارم این مراجع بزرگواری که آوردیم مرجعیتشان محرز است، میلیون‌ها مقلد در داخل و خارج از کشور دارند. چه بسا مراجع عظام تقلید نجف هم فردا یا پس فردا همین فتوا را صادر کنند که اگر صادر کردند ما خواهیم خواند و نظر این بزرگواران محترم است.

یقین داشته باشید مراجع تقلید هم سوادشان از افرادی همانند «یاسر الحبیب» یا دیگرانی که نام بردید بیشتر است و هم دلسوزی‌شان برای اسلام بیشتر است. در رابطه با زیارت عاشورا من گفتم:

"اوایل پیروزی انقلاب امام راحل دستور داد صدا و سیما حق پخش زیارت عاشورا را ندارد."

آقای مکارم شیرازی هر روز زیارت عاشورا می‌خوانند. در شرح حال امام راحل هست که ایشان مداوم زیارت عاشورا می‌خواندند. بنده هم این افتخار را دارم و خوشحالم و با صدای بلند می‌گویم: الان حدود 40 و اندی سال است که یک روز هم زیارت عاشورا را ترک نکردم.

اینکه بیاییم زیارت عاشورا را در یک شبکه پخش کنیم، آن را خلاف شرع می‌دانیم. باید مقداری بیشتر به این مسائل دقت کنید. یا فرمایش آقای مکارم شیرازی که مطرح کردید، شخصی گفت: "من به آنان فحش می‌دادم، اما دیگر فحش نمی‌دهم."

حرف این شخص بر این مبنا نیست که عمر و ابوبکر را دوست دارد. حال اگر تعبیر ایشان اشتباه بوده است، من آن را اصلاح می‌کنم. ایشان گفتند: "من نسبت به اهل سنت محبت دارم." حرف ایشان به معنای این است که داریم با هم زندگی مسالمت‌آمیز می‌کنیم.

این شخص پرسید: آیا من گناه می‌کنم؟! آیت الله مکارم شیرازی در جواب گفتند: شما گناه نمی‌کنید! اگر دقت کنید در همانجا هم آقای مکارم شیرازی گفتند: ما نسبت به ائمه طاهرین و خلافت و ولایت امیرالمؤمنین تمام قد دفاع می‌کنیم.

برادر بزرگوارم فحش دادن کار مراجع نیست. شما به کتاب «اعتقادات» اثر «شیخ صدوق» صفحه 107 و همچنین کتاب «بحارالانوار» جلد 71 صفحه 217 مراجعه کنید. امام صادق (علیه السلام) کسانی که علناً ناسزا می‌گویند را لعن می‌کند.

به گمانم اگر امثال شما در زمان امام صادق هم بودند، قطعاً حکم کفر امام صادق (علیه السلام) را هم صادر می‌کردند. همان‌طوری که نسبت به مراجع ما رکیک‌ترین جسارت‌ها را انجام می‌دهند.

مرحوم آیت الله العظمی بهجت را شیعه، سنی، یهودی و حتی وهابی هم قبول دارند. ایشان زمانی که می‌گوید: "آیت الله بهجت زندیق است، ملحد است"؛ ما می‌توانیم ایشان را به عنوان یک مسلمان تلقی کنیم؟!

همچنین نسبت به آیت الله العظمی سیستانی می‌گویند: "آیت الله سیستانی قلب حضرت زهرا (سلام الله علیها) را آتش زده است!" تو چه کاره هستی؟! تو خر کدام گله هستی که بیایی نسبت به آیت الله العظمی سیستانی نظر بدهی یا تعیین تکلیف کنی؟!

ایشان نسبت به دیگر مراجع حرف‌هایی زده‌اند که اگر لازم شود من تمام صحبت‌ها و اهانت‌هایی که به مراجع دارد و لعنی که نسبت به مراجع در این «شبکه فدک» انجام می‌شود را پخش خواهم کرد.

مردم باید بدانند که این افراد در چه وادی هستند؟! والله ما به هیچ وجه پدر کشتگی با «یاسر الحبیب» و «اللهیاری» نداریم. ما امروز می‌بینیم اگر بخواهیم تندی کنیم و تعدادی از شیعیان کشته شود، ما در خون این افراد سهیم هستیم.

آن اندازه‌ای که آن شخص نسبت به دشمنان اهلبیت (علیهم السلام) عناد دارد، یقین داشته باشید بنده هزار برابر او از دشمنان اهلبیت (علیهم السلام) بیزار و متنفرم. من نمی‌خواهم بیش از این پرده را بالا بزنم. باید امروز ببینیم که باید چکار کنیم!

در این دنیای پرغوغایی که آمریکا می‌خواهد شیعه را نابود کند، اسرائیل می‌خواهد شیعه را نابود کند، وهابی می‌خواهد شیعه را نابود کند، سازمان‌های جاسوسی می‌خواهند شیعه را نابود کنند؛ ما نباید چند بشکه بنزین در آتشی که این افراد شعله‌ور کردند بریزیم.

مرجعی که با پای پیاده در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌رود، مرجعی که این‌قدر خود را پایین می‌آورد که در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با صدا روضه‌خوانی می‌کند ارادتشان به حضرت زهرا (سلام الله علیها) از این افراد بیشتر است!!

مجری:

آقا میلاد کم لطفی می‌کنند، اما در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فاطمیه اول تا دوم ما مفصل ویژه برنامه داریم و مفصل حقایق را مطرح می‌کنیم و مفصل تاریخ را بیان می‌کنیم. این مطالب خط قرمزهایی است که به راحتی از آن نمی‌گذریم!!

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

حرف‌هایی که ما می‌زنیم، اصلاً و ابداً به فکر و سواد این آقایان هم نمی‌رسد.

مجری:

ما از نظر علمی مطالب و تاریخ را بیان می‌کنیم؛ منتها در شرایط فعلی هرگونه توهین و جسارت به مقدسات اهل سنت باعث تفرقه می‌شود. آقا میلاد مقداری تجدیدنظر کنید؛ شما گفتید: "من مدافع این شخص نیستم!" اما نوع بیان حاکی از چیز دیگری است. ان‌شاءالله موفق باشید.

آقای اعظمیان از اصفهان بیننده بعدی برنامه ما هستند. آقای اعظمیان سلام به شما:

بیننده(آقای اعظمیان از اصفهان – شیعه):

عرض سلام و خسته نباشید خدمت حاج آقای اسماعیلی و همچنین خدمت حضرت استاد هم سلام و عرض ادب خالصانه دارم. حکایت ما شیعیانی پیرو مراجع تقلید هستند همانند حکایت جنگ احزاب شده است.

همگی بر علیه مذهب شیعه امامیه که بدون هیچ گرایش خاصی دنبال عدالت است، حمله کرده‌اند. خیلی معذرت می‌خواهم این تعبیر را به کار می‌برم، اما حکایت امثال آقا میلاد هم همانند خوارج است که از امام زمان خودشان جلو می‌افتند.

مراجع دارند می‌گویند: "این فیلم حرام است! این فیلم موجب تفرقه و ایجاد شکاف عظیم میان بلاد مسلمین می‌شود!" همین الان هم وهابیت برای این فیلم برنامه‌ریزی کرده است.

مجری:

ایشان همان‌طور که از ابتدای صحبت‌هایشان هم معلوم بود پیرو کسی دیگر هستند و اسم ایشان را هم آوردند. زمانی که پیرو ایشان باشند، قطعاً چنین تفکر و اندیشه‌ای هم دارند.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

نه ایشان گفتند مخالف او هستند.

مجری:

نه اسم شخص دیگری را آوردند و گفتند پیرو او هستند و تفکرات و اندیشه آن شخصیت هم مشخص است.

بیننده:

من خدای نکرده نمی‌خواهم اهانت و سوءتفاهمی به مراجع بزرگوار بشود، اما می‌خواهم بگویم گرایشی که این آقا دارد و پیرو آن شخص است، مطابق با گرایش اکثریت قریب به اتفاق مراجع عظام تقلید نیست و این مطلب را متفق القول خدمت شما عرض می‌کنم.

دو نکته بسیار مهم است که در این فرصت کم خدمت شما عرض می‌کنم. پنج شنبه شب من به آقای «عقیل هاشمی» که دعا هم کرد و فحش‌های بسیار بدی هم به من داد، زنگ زدم.

او فیلم‌های تبلیغاتی از حاج آقا گذاشته بود و می‌گفت: "این‌ها را در تلگرام پخش کنید و ببینید حاج آقا چه چیزهایی گفته است. حرم نبوی و بدن حضرت فاطمه زهرا لرزید!" همان‌طوری که داشت تبلیغ می‌کرد من روی خط ایشان رفتم و گفتم: چرا شما تبلیغ می‌کنید؟! شما با این فیلم مضحکانه خودتان ما را مسخره کردید. به خدا قسم فیلم‌ها موجود است و تقاضا دارم این فیلم‌ها را هم در «شبکه جهانی ولایت» پخش کنید تا «عقیل بی‌عقل» ببیند.

او نگذاشت من صحبت‌هایم را بیان کنم. وهابیت با انفجاری که در حرم نبوی اتفاق افتاد، هیاهویی به راه انداختند و سناریویی طراحی کردند که داعش با ایران دست دارد و همانند این حرف‌های مضحکانه. فکر داعش کجا و تفکر علوی کجا!

من می‌خواهم بگویم: این سناریوبندی‌ها نه تنها جنبه‌های سیاسی دارد؛ بلکه جنبه‌های تفرقه افکنانه دارد که آنان به شیوه یهودگونه عمل می‌کنند یعنی دست رژیم صهیونیستی را از پشت بسته‌اند.

من می‌خواهم بگویم که ببینید در فلسطین چه می‌گذرد اما این افراد چطور می‌روند با رژیم صهیونیستی دست می‌دهند و آشتی‌کنان راه می‌اندازند.

مجری:

آقای اعظمیان تلفنشان قطع شد که از ایشان خیلی تشکر می‌کنم، بزرگواری فرمودید. بیننده بعدی ما آقای کاظمی از دیار اصفهان هستند. آقای کاظمی سلام به شما:

بیننده(آقای کاظمی از اصفهان – شیعه)

سلام عرض می‌کنم خدمت آقای اسماعیلی عزیز و حضرت آیت الله دکتر قزوینی نور چشم ما مسلمانان جهان.

استاد بزرگوار ان‌شاءالله برادران عزیزمان همانند آقا میلاد این فکر را داشته باشند که امروزه کشورهای به اصطلاح مسلمان، اما کافر تنها منتظر تنها بهانه‌ای از کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران هستند تا دشمنان ما مخصوصاً وهابیت در بوق و کرنا کنند.

ان‌شاءالله ایشان هم سعی کند کارهایی را انجام بدهد که موافق این افراد نباشد. استاد من دیروز و پریروز با شبکه‌های وهابی تماس گرفتم و در غیاب حضرت آیت الله العظمی قزوینی وظیفه دانستم دفاعی کنم.

من از ساحت رسول گرامی اسلام معذرت می‌خواهم، اما این افراد جدیداً در تلاش‌اند تا خود را با پیغمبر اکرم مقایسه کنند. این افراد صحبت از هجرت کردند و گفتند: "حضرت آیت الله قزوینی به ما می‌گوید شما نامرد هستید. هجرت کار اشتباهی نیست!"

بنده خود را موظف دانستم و گفتم: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) برای هجرت با افرادی مانند داعش که قلب انسان‌ها را به دندان می‌گیرند، نرفتند؛ بلکه برای دفاع از اسلام رفتند!!

او سعی کرد حرف‌هایش را برگرداند. من دومرتبه سؤالی از ایشان پرسیدم که مجبور شد از داعش دفاع کند و تماس من را قطع کرد.

استاد بنده در غیاب شما از طرف تمام مردم اصفهان 14 میلیون تومان به نیت چهارده معصوم گذاشتم که اگر هر شخصی یا حتی خود این افراد جرئت این را داشته باشند که برای یک مناظره درباره شرک با استاد بزرگوار آیت الله قزوینی حاضر شوند این مبلغ را پرداخت کنم.

بنده تا یک ماه دیگر که در اصفهان هستم، روی حرف خودم می‌مانم. اگر این افراد این جرئت را پیدا کردند، حتماً بنده در خدمت شما هستم و با تمام وجود این کار را انجام خواهم داد.

من از شما عزیزان تشکر می‌کنم. شما واقعاً دارید زحمت می‌کشید. شما بلایی به سر این افراد آوردید که امروز می‌گفتند: "وهابیت بی مذهب نیست، بلکه یک فرقه است و فرقه یکی از چهار مذهب اهل سنت است."

من این سؤال را می‌پرسم: آیا اگر وهابیت از این چهار فرقه است که من مطمئنم اهل سنت عزیز این‌ها را قبول ندارند، چرا داعشی‌ها با فتاوی شخص جنایتکاری مثل «ابن تیمیه کذاب» مردم را به خاک و خون و به آتش می‌کشد؟! چرا اسامی تروریست‌ها ابوبکر و عمر است؟!

اگر به این سؤالات جواب بدهند ممنون هستم. من بیشتر از این وقت شما را نمی‌گیرم، ان‌شاءالله همیشه موفق و مؤید باشید. برای ما دعا کنید.

مجری:

خیلی متشکر و ممنونم، خدا نگهدارتان باشد آقای کاظمی. استاد اصلاً فرصت نداریم در حد یکی دو دقیقه، بعد هم دعا بفرمایید.

آیت الله دکتر حسینی قزوینی:

ما برای همه عزیزان بیننده حتی برای آقا میلاد آرزوی سلامتی و تحقیق و بررسی داریم. کاری نکنید که در دامی بیفتید که اولین لحظه انتقال به عالم آخرت، اولین لحظه پشیمانی شما باشد!!

ما در اینجا بنا نداریم نقد کنیم. اگر بنا شد نقد شود خواهیم اثبات کرد که شبکه‌هایی که وابسته به بعضی از بیوتات است که شما به آن‌ها ارادت دارید، ضربه‌ای به شیعه زده است که یقیناً از ضربه وهابیت بیشتر است.

اگر لازم شود من برای تک تک این ادعاها مدرک مستند دارم. اینکه این افراد از کجا تغذیه و حمایت می‌شوند، کاملاً مشخص است. ما الان 6 سال است به دنبال این هستیم که در «یاه ست» به ما فرکانس بدهند، اما نمی‌دهند؛ اما این آقایان با هم نوشابه می‌خورند.

خدایا تو را قسم می‌دهیم به آبروی محمد و آل محمد فرج مولای ما امام زمان نزدیک بگردان، ما را از یاران خاص آن بزرگوار قرار بده، رفع گرفتاری از گرفتاران بنما، حوائج حاجت‌مندان روا فرما.

خدایا به حق محمد و آل محمد حوائج ما و حوائج دست اندرکاران «شبکه جهانی ولایت»، حوائج بینندگان عزیز مخصوصاً عزیزان ولایت یاور بالأخص عزیزانی که امشب تماس گرفتند از جمله آقا میلاد همه را برآورده نما.

خدایا خیر دنیا و آخرت به ما ارزانی بدار، شر دنیا و آخرت از ما برطرف کن، خدایا به حق محمد و آل محمد دعاهای ما را به اجابت برسان.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مجری:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

از توجه و عنایت تک تک شما دوستان خوب بیننده ممنونم و طبق معمول همیشه از شما عزیزان عذرخواهی می‌کنیم تا بیشتر از این خدمت شما باشیم و صدای شما را بشنویم.

در پناه حضرت حق باشید و زیر سایه مرتضی علی، خدانگهدار



اسم الکتاب : سخنرانی المؤلف : سخنرانی    الجزء : 1  صفحة : 4
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست