responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش2030 ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان المؤلف : ---    الجزء : 1  صفحة : 174

ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش 2030

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮاي رﻓﻊ ﭼﺎﻟﺶ ﺑﯿﮑﺎري دﺧﺘﺮان ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻞ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﺘﻮﻟﯿﺎن اﺷﺘﻐﺎل در ﮐﺸﻮر ﻧﻈﯿﺮ ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ اﺷﺘﻐﺎل و وزارت ﺗﻌﺎون ؛ ﮐﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع اﺷﺘﻐﺎل زﻧﺎن ﺗﺤﺼﯿﻠﮑﺮده راﻫﮑﺎرﻫﺎﯾﯽ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻬﻢ اﺷﺘﻐﺎل اﯾﻦ ﮔﺮوه از زﻧﺎن ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه و ﺿﻤﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ زﻧﺎن ﺳﻬﻢ ﻣﺸﺎرﮐﺖ زﻧﺎن در ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎي اﻗﺘﺼﺎدي را ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺒﺨﺸﻨﺪ.

-      ﻃﺮاﺣﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و زﯾﺮ ﺑﻨﺎ ﻫﺎ در ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي رﺳﻤﯽ و ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ : ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ در ﺑﯿﺎن ﭼﺎﻟﺸﻬﺎ ﻣﻄﺮح ﺷﺪ ﯾﮑﯽ از ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﮐﻪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﻪ ﮔﯿﺮ ﺷﺪن آﻣﻮزش دﺧﺘﺮان وﺟﻮد دارد وﺟﻮد ﺑﺮﺧﯽ ﺑﺎورﻫﺎي ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ در ﺧﺼﻮص ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ از آﻣﻮزش آﻧﻬﺎﺳﺖ. اﯾﻦ ﻧﮕﺎه ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﻨﺎﻃﻖ دوراﻓﺘﺎده و ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺮﺧﻮردار ﺣﺎﮐﻢ اﺳﺖ ﻣﺘﺎﺛﺮ از ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻮاﻣﻞ اﻗﺘﺼﺎدي و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﯾﮏ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ در روﯾﮑﺮد اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﻮﻣﯽ اﺻﻼح ﮔﺮدد. ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﻻزم اﺳﺖ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻮم ﮔﺮاﯾﺎﻧﻪ و ﻣﻨﻄﻘﻪ اي و ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻧﻘﺎط ﺑﺤﺮاﻧﯽ ﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﻗﺪاﻣﺎت ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و اﻗﺘﺼﺎدي ﺑﻪ ﻣﺮﺗﻔﻊ ﻧﻤﻮدن ﻣﺸﮑﻞ ﯾﺎد ﺷﺪه ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﻮد. از اﯾﻦ ﺣﯿﺚ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎي ﻣﺮزي ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﺑﻘﯿﻪ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ در ﻣﻌﺮض اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ و در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ اﻋﻢ از اﺳﺘﺎﻧﺪاري ﻫﺎ و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪاري ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎي ﻫﻤﮑﺎر ﺑﺎ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﻪ ﻫﻢ راﺳﺘﺎ ﻧﻤﻮدن ﻇﺮﻓﯿﺘﻬﺎي ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ اﻫﺘﻤﺎم ورزﻧﺪ و ﺗﻤﺎﻣﯽ دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎي ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ را در ﺳﻄﺢ اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻐﯿﯿﺮ اﯾﻦ روﯾﮑﺮد ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮﻧﺪ.

ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي : ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان اﮔﺮﭼﻪ در ﻋﺮﺻﻪ آﻣﻮزش ﺑﻪ وﯾـﮋه آﻣـﻮزش زﻧـﺎن در دﻫـﻪ ﻫـﺎي اﺧﯿـﺮ داراي رﺷـﺪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﯽ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺳﻮاد آﻣﻮزي ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن ، دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺑﺮﻗﺮاري ﻋﺪاﻟﺖ ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﻪ ﺻﺪ در ﺻﺪ در ﻣﻘﻄﻊ اﺑﺘﺪاﯾﯽ و رﺷﺪ ﮐﻤّﯽ در ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺳﻄﻮح آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ اﻣﺎ در اﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺸﻬﺎﯾﯽ ﻧﯿﺰ ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﻮده ﮐﻪ اﻫﻢ اﯾﻦ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ را ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ راﻫﺒﺮدﻫﺎﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﮕﺮﺷﻬﺎي ﺳـﻨﺘﯽ ﻧﺴـﺒﺖ ﺑـﻪ آﻣﻮزش زﻧﺎن ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻋﻨﺼﺮ آﻣﻮزش در ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزي زﻧﺎن و ﺣﺮﮐﺖ در ﻣﺴـﯿﺮ ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﭘﺎﯾـﺪار ؛ ﻫﻤﭽﻨـﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰيﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﯿﺎز ﺑﺎزار ﺑﻪ ﻧﯿﺮوي ﮐﺎر زﻧﺎن و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻮان و ﻇﺮﻓﯿﺖ زﻧﺎن آﻣﻮزش دﯾﺪه ﻣﺮﺗﻔﻊ ﻧﻤـﻮد. ﺑﯽ ﺷﮏ ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺨﺶ آﻣﻮزش زﻧﺎن ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ اﺗﺨﺎذ ﯾﮏ روﯾﮑﺮد ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳـﺎﯾﺮ ﺑﺨﺸـﻬﺎي ﻣﻬـﻢ ﻧﻈﯿـﺮ ﺑﺨـﺶ اﻗﺘﺼﺎد ، ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺳﯿﺎﺳﺖ اﻣﮑﺎﻧﭙﺬﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي ﻫﺎي ﺑﯿﻦ ﺑﺨﺸﯽ ﯾﮑﯽ از اﺻﻠﯽ ﺗﺮﯾﻦ اﻟﺰاﻣـﺎت ﺗﻮﺳـﻌﻪ و ﺑﻬﺒـﻮد ﺑﺨﺶ آﻣﻮزش ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺟﻤﻌﯿﺖ زﻧﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﮐﺎرﮔﺮوه ﺑﺮاﺑﺮﺳﺎزي ﻓﺮﺻﺖﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮاي زﻧﺎن و دﺧﺘﺮان

ﺧﺎﻧﻢ دﮐﺘﺮ ﺷﻬﯿﻨﺪﺧﺖ ﻣﻼوردي (رﺋﯿﺲ ﮐﺎرﮔﺮوه) ، دﮐﺘﺮ ﺳﻮﺳﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ، دﮐﺘﺮ اﻟﻬﻪ ﺣﺠﺎزي، دﮐﺘﺮ ﻣﻬﻨﺎز اﺣﻤﺪي، زﻫﺮه ﻧﻈﺮي، اﺗﻮﺳﺎ ﻣﻬﺮدوﺳﺖ و اﻟﻬﺎم ﺳﺎواﻻﻧﭙﻮر

١٧٤

اسم الکتاب : ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش2030 ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان المؤلف : ---    الجزء : 1  صفحة : 174
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست