ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش 2030
ﺗﻌﺪاد ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺨﺶ دوﻟﺘﯽ وﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ
801596
162160
337028
1300784
ﺷﺎﺧﺺ ﻧﺴﺒﺖ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺪارس ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﻞ داﻧﺶ آﻣﻮزان
0.11
0.08
0.10
راﻫﮑﺎرﻫﺎي رﻓﻊ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ د ر ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش
• آﻣﻮزش ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﻮﺟﻮد
• اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺨﺸﯽ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﺑﻪ آﻣﺎرﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش.
• ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻣﺮﮐﺰ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻔﺎد ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ در ﺧﻮر ﻋﻨﻮان »ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻠﯽ ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش وﭘﺮورش « ﺑﻌﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺳﻨﺠﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش وﭘﺮورش.
• ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﺗﻔﮑﺮ ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻫﻤﮑﺎري و ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ در اﺳﺘﻘﺮار ﻧﻈﺎم ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ وﭘﺮورﺷﯽ
• ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﻣﺎﻟﯽ و ﺗﺨﺼﺼﯽ از ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎي ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزﺷﯽ در آﻣﻮزش وﭘﺮورش
ﻧﻘﺸﻪ راه آﯾﻨﺪه ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ " ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ د ر ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ "
• ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺟﺬب ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﺎر آﻣﺪ و اﺻﻼح ﺷﯿﻮه ﻫﺎي ﺟﺬب ﻧﯿﺮو
• ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷﯽ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎي ﮐﺸﻮر از ﻧﻈﺮ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ، ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻓﻀﺎ
• ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺟﺎﻣﻊ و ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﮐﯿﻔﯽ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش در دوره ﻫﺎي زﻣﺎﻧﯽ ﻣﻌﯿﻦ ودر اﺑﻌﺎد اﺳﺘﺎﻧﯽ ، ﻣﻠﯽ و ﻣﻨﻄﻘﻪ اي .
• ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﺎز وﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮاي ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش.
• اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه ﺑﺮاي ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺸﮑﯿﻼﺗﯽ وزارت آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﺑﻪ ﻫﻤﮑﺎري و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري اﺻﻮﻟﯽ از ﻧﺘﺎﯾﺞ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻫﺎي ﺑﻌﻤﻞ آﻣﺪه از ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي آﻣﻮزش و ﭘﺮورش
• ﺗﻌﺮﯾﻒ و ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ اﻋﺘﺒﺎرات ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺑﺮﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش.
ﮐﺎر ﮔﺮوه ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش اﺑﺘﺪاﺋﯽ و ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ اﯾﺮان دﮐﺘﺮ ﻋﺒﺪاﻟﺮﺳﻮل ﻋﻤﺎدي ، دﮐﺘﺮ ﺷﺎﭘﻮر ﻣﺮادي
١٦٠