-4 ﺗﺼﺤﯿﺢ ﺧﻄﺎﻫﺎ و اﺷﺘﺒﺎﻫﺎت
ﻣﻮﺟﻮد در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎي آﻣﺎري
ﺟﺎﯾﮕﺎه
ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزش در ﻧﻈﺎم
آﻣﻮزﺷﯽ اﯾﺮان
ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ آﻣﻮزش و
ﭘﺮورش ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺟﻊ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ
اﺑﺰار ارزﯾﺎﺑﯽ
ﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزش در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ اﯾﺮان، ﻣﺼﻮﺑﻪ ﻫﺸﺘﺼﺪ و ﻫﺸﺘﺎد
و ﺷﺸﻤﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ
ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ آﻣﻮزش و
ﭘﺮورش را ﺑﺎ ﻋﻨﻮان » ﻧﺸﺎﻧﮕﺮﻫﺎي ارزﺷﯿﺎﺑﯽ
ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش و اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي آن «
را ﺑﺮاي اﺟﺮا
ﺑﻪ وزارت آﻣﻮزش وﭘﺮورش اﺑﻼغ
ﮐﺮده اﺳﺖ
در ﻣﺼﻮﺑﻪ
ﻫﺸﺘﺼﺪ و ﻫﺸﺘﺎدو ﺷﺸﻤﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش آﻣﺪه
اﺳﺖ
ﻣﺎده واﺣﺪه: ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ و
ﺿﺮورت ارزﺷﯿﺎﺑﯽ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش وﭘﺮورش و ﻧﻘﺶ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار آن در ارﺗﻘﺎ و
ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﻌﻠﯿﻢ و
ﺗﺮﺑﯿﺖ، وزارت آﻣﻮزش و
ﭘﺮورش ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ:
اﻟﻒ
) ﺑﺮاﺳﺎس ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي
ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و
ﭘﺮورش، ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ 760 ﺗﺎرﯾﺦ86
/11/23 ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ آﻣﻮزش وﭘﺮورش، ﺑﺎ اوﻟﻮﯾﺖ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎ و اﺳﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﭼﻬﻞ و ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ ﭘﯿﻮﺳﺖ، ﻧﻈﺎم
آﻣﻮزش و ﭘﺮورش را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﻧﻈﺎم
ﻣﻨﺪ، ﺑﺎ ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ و
ﺳﺎز و ﮐﺎرﻫﺎي ﻻزم و
رﻋﺎﯾﺖ ﻣﻮارد ذﯾﻞ
ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﮐﻨﺪ اﺳﺘــﺎﻧﺪارد ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي
ﻣﺼﻮب ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮي
از ﻣﻔﺎد
اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻻدﺳﺘﯽ، ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎي
ﻋﻠﻤﯽ- ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت
ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ، ﺑﺮاي دوره
ﻫﺎي زﻣﺎﻧﯽ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ، ﺗﺪوﯾﻦ و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺑﺎ اﻣﻀﺎي وزﯾﺮ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺮاي اﺟﺮا
اﺑﻼغ ﺷﺪه اﺳﺖ.
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي
ﮐﺎرآﻣﺪ و اﺛﺮﺑﺨﺶ
را ﺑﺮاي آﻣﻮزش ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، اﺻﻼح
ﻓﺮﻫﻨﮓ و رﻓﺘﺎرﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و
اﺷﺎﻋﻪ ﻧﻈﺎم ﻣﻨﺪ اﺳﺘــﺎﻧﺪاردﻫﺎي ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺑﺎ ﺑﻬﺮه
ﮔﯿﺮي از ﻓﻨﺎوري ﻫﺎي ﻧﻮﯾﻦ ﺗﺪوﯾﻦ و اﺟﺮا
ﻧﻤﻮده و ﺑﺮاي دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﺳﺘــﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﻣﺼﻮب در دوره زﻣﺎﻧﯽ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ، ﺗﺪاﺑﯿﺮ ﻻزم را
اﺗﺨﺎذ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﯽ و
اﻧﺴﺎﻧﯽ و ﻧﯿﺰ ﺗﺴﻬﯿﻼت
و اﻣﮑﺎﻧﺎت
ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز را ﺑﺮاي اﺟﺮاي ﺑﺎﯾﺴﺘﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎ و اﺳﺘــﺎﻧﺪاردﻫﺎ، ﺗﺄﻣﯿﻦ و
در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ
ﻫﺎي ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺧﻮد ﻣﻨﻈﻮرﻣﯽ
ﻧﻤﺎﯾﺪ.
١٤٦
اسم الکتاب : ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش2030 ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان المؤلف : --- الجزء : 1 صفحة : 146