ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش 2030
ﺳﺎز و ﮐﺎرﻣﻮﺛﺮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ،ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ،ﻧﻈﺎرت و ارزﯾﺎﺑﯽ:
اﺳﺘﻘﺮار ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ در ﺳﻪ ﺑﺨﺶ - 1 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ -2 ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﻤﯽ -3 ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﯿﻔﯽ
ازﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻬﻢ در دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ وﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ، ﻧﻈﺎرت ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ و ﭘﺎﯾﺶ وارزﯾﺎﺑﯽ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي در دﺳﺖ اﻧﺠﺎم اﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪه در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي 2030 ، ﺗﻬﯿﻪ "ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي دوره ي ﭘﯿﺶ از دﺑﺴﺘﺎن " ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺿﺮوري اﺳﺖ . ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه دراﯾﻦ ﺧﺼﻮص ﻓﺮاﯾﻨﺪي اﺳﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﻈﺎرت وارزﯾﺎﺑﯽ از اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ درﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﻤﯽ وﮐﯿﻔﯽ آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﭘﯿﺶ از دﺑﺴﺘﺎن ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد . در دوره ي ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻬﺎدﻫﺎ ﻫﻢ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ اراﯾﻪ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻧﻈﺎرت وارزﯾﺎﺑﯽ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﭼﺎﻟﺸﻬﺎي ﺟﺪي ﻣﻮاﺟﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﯿﭙﺎرﭼﻪ اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻧﻈﺎرت درﻫﻤﻪ اﺑﻌﺎد ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ارزﯾﺎﺑﯽ دﻗﯿﻖ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﻣﻠﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد .
ﻃﺮاﺣﯽ زﯾﺮﺑﻨﺎﻫﺎ وﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ در ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي رﺳﻤﯽ وﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ:
زﯾﺮﺑﻨﺎﻫﺎي ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ در دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻫﺪاف :
-1اﯾﺠﺎد ﻋﺰم ﻣﻠﯽ در ﻣﻘﻮﻟﻪ اﻫﻤﯿﺖ وﺿﺮورت آﻣﻮزش ﻫﺎي اوان ﮐﻮدﮐﯽ در ﮐﺸﻮر.
-2ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻣﻮزش ﻫﺎي ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم،ﻋﺸﺎﯾﺮي وﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ در راﺳﺘﺎي دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷﯽ
-3 اراﯾﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﻣﻨﻌﻄﻒ آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻣﺎﯾﺶ ﺳﺮزﻣﯿﻦ
ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ و ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﻣﻨﻄﻘﻪ اي ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﯿﺎل و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي ،اﺟﺮا و ارزﺷﯿﺎﺑﯽ اﺳﺖ.
ﮐﺎرﮔﺮوه آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎن و اﺑﺘﺪاﺋﯽ
ﻣﻬﻨﺪس ﻣﺤﻤﺪ دﯾﻤﻪ ور (رﺋﯿﺲ ﮐﺎر ﮔﺮوه)، ﺻﺎدق ﺻﺎدق ﭘﻮر، ﻋﻠﯽ ﻧﻘﯽ ﯾﺰدان ﭘﻨﺎه ، رﺧﺴﺎره ﻓﻀﻠﯽ ، زﻫﺮه ﻃﺎﻫﺎ ، ﻓﺮوز ﻋﻄﺎﯾﯽ و ﺣﺴﯿﻦ ﺷﻌﺒﺎﻧﯽ
١١٩