و به بيت المعمور تكيه داده است و بيت المعمور نيز دو در دارد كه
هر روز هفتاد هزار فرشته از يك در وارد و از در ديگر خارج مىشوند و
هيچگاه بدان خانه باز نمىگردند. و نظير و مشابه بيت المعمور در انسان- از
جهت بعضى از صفاتش- قلب مخروطى شكل اوست، و فرشتگان براى عبوديت و پرستش
قلب حقيقى و ترويح و آرامش بخشيدن مظهر آن- كه قلب مخروطى شكل است- داخل
مىشوند و به صفتى ديگر خارج مىشوند و او [: فرشته] در هنگام داخل شدنش
سرد است و وقت بيرون شدنش گرم، و دو باره بدان باز نمىگردد.
21/ 7 و پيغمبر صلى الله عليه و آله در [حديث و يا كتاب] صحيح
چندين جا نيز به آن چه كه خردمند دانا بدان استدلال مىكند اشاره فرموده كه
حضرت [: مقام] اسم «رب» آسمان هفتم است. از آن جمله در حديث قيامت
فرموده:
آسمانها [در قيامت] در نور ديده مىشود و هر آسمانى كه در نور ديده
شد فرشتگانش فرود مىآيند و يك صف مىكشند. خلايق نزد آنان آمده و
مىپرسند:
آيا پروردگار ما در ميان شماست؟ مىگويند: نه! خواهد آمد. و چون
آسمان هفتم در نور ديده شود و فرشتگانش- كه هم بزرگتر و هم از حيث شمار از
فرشتگان ديگر آسمانهاى در نور ديده شده بيشترند- فرود آيند، خلايق نزد آنان
آمده و مىپرسند: آيا پروردگار ما در ميان شماست؟ مىگويند: آرى! منزه است
پروردگار ما. گفتار آنان كه «منزه است پروردگار ما»، همان چيزى است كه پيش
از اين برايت گفتيم: اسم از جهتى عين مسمى است و از جهتى غير مسمى.
22/ 7 پس بيت المعمور محل نظر حق تعالى و مسماى رب است، همچنان كه
عرش محل استواى اسم رحمان است و كرسى محل استواى اسم رحيم و آسمان ششم محل
استواى اسم عليم و آسمان پنجم محل استواى اسم قهار و آسمان چهارم محل
استواى اسم محيى و آسمان سوم محل استواى اسم مصور و آسمان دوم محل استواى
اسم بارى و آسمان اول محل استواى اسم خالق.