فرشتگان از آن گوساله خوردند و صحيح همانست كه قرآن گويد چون فرشتگان از طعام
دنيا نمى خورند و حكايات قرآن اگر از تورات گرفته بود مانند تورات بود اما
وحى الهى است از جانب پروردگار كه ميداند فرشته غذا نميخورد و آنكه درس
نخوانده و از رموز حكمت آگاه نيست و از عالم مجردات خبر ندارد اينگونه امور
را نميداند مگر مؤيد باشد از جانب خداى تعالى .
در روايت مسائل عبدالله بن سلام كه ابن الوردى در خريدة العجائب و فريدة
الغرائب نقل كرده است ( ص 170 ) و نيز در جلد چهارم بحار چاپ كمپانى هم با
فى الجمله اختلافى روايت شده است آمده است كه عبدالله ابن سلام از رسول الله مى
پرسد :
فأخبرنى عن جبريل فى زى الذكران هوام فى زى الاناث ؟ قال فى زى الذكران . قال
: صدقت يا محمد .
فأخبرنى ما طعامه و شرابه ؟ قال : يا ابن سلام طعامه التسبيح و شرابه التهليل
. قال صدقت يا محمد .
فأخبرنى ما طوله و ما عرضه و ما صفته و ما لباسه ؟ قال : يا ابن سلام الملائكة
لاتوصف بالطول و العرض لانهم ارواح نورانية لااجسام جثمانية الخ .
تا اينكه ابن سلام گويد فأخبرنى عن حملة العرش كه رسول الله در جواب فرمود :
طعامهم التسبيح و شرابهم التهليل .
اين همان عبدالله بن سلام بن حارث است كه هنگام ورود پيغمبر اكرم صلى الله
عليه و آله وسلم به مدينه اسلام آورده است .
و امام زين العابدين عليه السلام در دعاى سوم صحيفه سجاديه ( و كان من دعائه
عليه السلام فى الصلوة على حملة العرش و كل ملك مقرب ) گويد : و قبائل
الملائكة الذين اختصصتهم لنفسك و اغنيتهم عن الطعام والشراب بتقديسك .
عالم جليل سيد عليخان مدنى قدس سره الشريف در شرح صحيفه در اين مقام گويد :
و فى الخبر ان الله تعالى خلق الملائكه صمدا ليس لهم اجواف ( ص 90 چاپ سنگى )
.