responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : سکولارها چه مي گويند؟ المؤلف : قطب، محمد    الجزء : 1  صفحة : 43

اما مسلمانان‌ بازگشتند! علي‌رغم‌ همه‌ اين‌ نقشه‌ها بازگشتند، با تقدير الهي‌برگشتند و خداوند بر كار خويش‌، چيره‌ و تواناست‌. اوست‌ كه‌ تدبير مي‌كند نه‌بشر. اوست‌ كه‌ حوادث‌ را پديد مي‌آورد، نه‌ بندگان‌.

بازگشتند، يا دست‌ كم‌ در راه‌ بازگشت‌اند.

سكولاريست‌ها غافلگير شدند و از اين‌ غافلگيري‌ به‌ وحشت‌ افتادند.موضعگيري‌ آنان‌ بر ضدّ بيداري‌ اسلامي‌ و ضديت‌ با خواستار اجراي‌ دين‌ خداشدن‌، «طبيعي‌» بود! سكولاريست‌ها محصول‌ نيرنگ‌ صليبي‌ بودند كه‌ از بيش‌از يك‌ قرن‌، بر ضد اسلام‌ جهت‌ داده‌ شده‌ بود. گاهي‌ شايد خودشان‌ هم‌ اين‌را درك‌ نكنند و آگاه‌ نباشند كه‌ چه‌ مقدار دگرگوني‌ و تغيير در درونشان‌ پديدآورده‌اند. در كارگاههاي‌ «تهاجم‌ صليبي‌» به‌ گونه‌اي‌ تركيب‌ شده‌اند كه‌ اسلام‌را به‌ عنوان‌ دشمني‌ كه‌ بايد با آن‌ جنگيد مي‌بينند. از اين‌ رو، عقيده‌ دارند كه‌ درمواضع‌ ضدّ اسلامي‌ و ضدّ اجراي‌ دين‌ كه‌ دارند، با انگيزه‌هاي‌ خاص‌ خودشان‌و جوشيده‌ از درون‌ خودشان‌ هستند.

ولي‌... آيا اين‌ هماهنگي‌ شديد ميان‌ مواضع‌ آنان‌ و مواضع‌ غرب‌ در برابراسلام‌، به‌ آنان‌ فرمان‌ ايست‌ نمي‌دهد؟ اين‌ غرب‌ بود كه‌ در طول‌ تهاجم‌ صليبي‌،در هر جا از قلمرو كشورهاي‌ اسلامي‌ كه‌ گام‌ نهاد، اسلام‌ را از آنجا دورساخت‌. اين‌ غرب‌ بود كه‌ همه‌ نيروهايش‌ را بسيج‌ كرد تا جلوي‌ بازگشت‌ دوباره‌به‌ اجراي‌ آيين‌ اسلامي‌ را در كشورهاي‌ اسلامي‌ بگيرد.

موضع‌ سكولاريست‌ها چيست‌؟

آيا آنان‌ نيز با اجراي‌ احكام‌ دين‌ در كشورهاي‌ اسلامي‌ مخالفت‌ نمي‌كنند؟براي‌ اين‌ هدف‌، جلسات‌ و سمينارها بر پا مي‌كنند تا اين‌ مخالفت‌ را تثبيت‌ كنند

غرب‌ مي‌گويد: خطر تازه‌اي‌ كه‌ جهان‌ را تهديد مي‌كند «اسلام‌ سياسي‌»است‌ وبايد همه‌ نيروهاي‌ غرب‌، بلكه‌ نيروهاي‌ همه‌ دنيا درمقابل‌ آن‌ بسيج‌ شود.

موضع‌ سكولاريست‌ها چيست‌؟

آيا نمي‌گويند كه‌ بايد اسلام‌ از سياست‌ دور شود و آميختن‌ اسلام‌ به‌سياست‌، يا الهام‌ گرفتن‌ سياست‌ از اسلام‌ خطري‌ است‌ كه‌ دنيا را تهديد مي‌كند؟

غرب‌ در الجزاير، در مقابل‌ به‌ حكومت‌ رسيدن‌ مسلمانان‌ به‌ شدت‌ ايستاد وآن‌ «دموكراسي‌» را كه‌ مي‌گويد آنچه‌ اكثريت‌ مردم‌ بر آن‌ رأي‌ دهند، بايدقانون‌ و برنامه‌ مورد اجرا قرار گيرد، فراموش‌ كرد و گفت‌: اين‌ در مورد همه‌اهل‌ زمين‌ درست‌ است‌، مگر مسلمانان‌!

موضع‌ سكولاريست‌ها چيست‌؟

آيا آنان‌ نيز بر ضدّ اسلام‌ گرايان‌ در الجزائر نايستادند و گفتند كه‌ بايد«دنياي‌ آزاد» مداخله‌ كند و جلوي‌ اين‌ خطر خوفناك‌ را بگيرد؟!

غرب‌، بر همه‌ جنبشهاي‌ اسلامي‌ عنوان‌ِ «بنيادگرايي‌"Fundamentalism"نهاد. اين‌ واژه‌ نزد آنان‌ تعبير مذمت‌ است‌ كه‌ نزد آنان‌ نكوهش‌ بارتر از اين‌،تعبيري‌ براي‌ صاحب‌ يك‌ انديشه‌ و اعتقاد نيست‌. اين‌ تعبير نزد آنان‌،مخصوص‌ گروهي‌ از مسيحيان‌ است‌ كه‌ در انديشه‌ ظاهر گرا و دگُم‌ بر الفاظ‌اند،با انديشه‌اي‌ بسته‌، متعصّب‌ و انعطاف‌ناپذير، كه‌ نمي‌توانند خود را همپاي‌تحوّلات‌ زندگي‌ دگرگون‌ سازند. وقتي‌ كه‌ اين‌ صفت‌ را (فاند منتاليست‌Fundamentalists) بر جنبشهاي‌ اسلامي‌ اطلاق‌ كردند، همه‌ اين‌ صفات‌ را برآنها اطلاق‌ كردند. مفهوم‌ اين‌ واژه‌ نزد يك‌ فرد اروپايي‌ كاملاً روشن‌ است‌...

موضع‌ سكولاريست‌ها چيست‌؟

آيا آنان‌ نيز در همان‌ حال‌، اين‌ توصيف‌ را از آنان‌ گرفته‌ و در موردجنبشهاي‌ اسلامي‌ به‌ كار نبردند؟ تا آنجا كه‌ وقتي‌ از جنبشهاي‌ اسلامي‌ ياجهت‌گيري‌ اسلامي‌ صحبت‌ مي‌كردند، جزء واژه‌ «بنيادگرايي‌» بر زبانشان‌جاري‌ نمي‌شد!

غرب‌، شب‌ و روز از «تروريسم‌ اسلامي‌» سخن‌ مي‌گويد و آن‌ را به‌ عنوان‌خطري‌ ويرانگر كه‌ امنيت‌ همه‌ جهان‌ را بر هم‌ خواهد زد ترسيم‌ مي‌كند، خطري‌كه‌ بايد با آن‌ مبارزه‌ كرد و آن‌ را ريشه‌كن‌ ساخت‌، در صورتي‌ كه‌ هرگز از«تروريسم‌ مسيحي‌» ـ كه‌ در زشت‌ترين‌ شكل‌ در بوسني‌ هرزگوين‌ تجسّم‌ يافت‌ـ و «تروريسم‌ يهودي‌» كه‌ هم‌ اينكه‌ در كشتار صاحبان‌ اصلي‌ سرزمين‌ها وآواره‌ ساختن‌ و شكنجه‌ آنان‌ در زندانها و محروم‌ ساختن‌ از حقوق‌ طبيعي‌ وتسلّط‌ بر اراضي‌ و سرزمين‌هايشان‌ و راندن‌ آنها از ميهن‌ خود متجلي‌ است‌، و«تروريسم‌ هندويي‌» كه‌ گاوپرستان‌ در هند بر ضدّ مسلمانان‌ اعمال‌ مي‌كنند ودر به‌ آتش‌ كشيدن‌ مسلمانان‌ زنده‌ زنده‌ در روستاهايشان‌ و خراب‌ كردن‌مساجدشان‌ و عقيم‌ سازي‌ اجباري‌ براي‌ جلوگيري‌ از ازدياد نسل‌ مسلمانان‌مجسّم‌ است‌، و «تروريسم‌ بودايي‌» كه‌ با مسلمانان‌ برمه‌ آنگونه‌ رفتار مي‌كند و«تروريسم‌ كمونيسمي‌» كه‌ صد هزار مسلمان‌ را در «داغستان‌» كشت‌ و بقيه‌ راهم‌ از سرزمين‌هايشان‌ آواره‌ ساخت‌ و جز اينها تروريسم‌هاي‌ ديگر، از هيچ‌يك‌ از اينها سخني‌ به‌ ميان‌ نمي‌آورد، گويا همه‌ دنيا درست‌ كردار و متعهّد وتنها مسلمانانند كه‌ به‌ تروريسم‌ مي‌پردازند!

اسم الکتاب : سکولارها چه مي گويند؟ المؤلف : قطب، محمد    الجزء : 1  صفحة : 43
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست