responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 34

ج 17، ص 17 و 18

4 ـ تهذيب مراكز تربيت

• مـلت عـزيـز ايـران و ساير كشورهاى مستضعف جهان اگر بخواهند ازدام هاى شيطنت آميز قدرت هـاى بـزرگ تـا آخـر نـجـات پـيـدا كـنـنـد چـاره اى جـز اصـلاح فـرهـنـگ و استقلال آن ندارند و اين ميسر نيست جز در همه رشته ها به حسب تعاليم اسلامى تربيت و تهذيب نمايند.

ج 15، ص 267

5 ـ تربيت اسـلامى

• بايد تربيت شما ((تربيت معلم ))، يك تربيت اسلامى باشد، يك تربيت انسانى باشد، يك تربيت در صراط مستقيم باشد و الاّ تربيت مسكو را نمى توانيم بپذيريم و تربيت واشنگتن را هم نمى توانيم بپذيريم .

ج 13، ص 270

6 ـ صلاحيت مربيان (اشخاص صالح )

صـالح و مـتـعهد و معتقد به جمهورى اسلامى انتخاب شوند؛ افرادى كه هيچ گونه گرايش به مكتب هاى انحرافى شرق و غرب نداشته باشند.

ج 17، ص 35

7 ـ تهذيب معلمان

• همه معلمين در فكر اين باشند كه خودشان را تهذيب كنند، بايد خود رامهذب كنند تا حرفشان در ديـگـران اثـر كند معلمين و همه كسانى كه در شغل معلمى به سر مى برند بايد بدانند كه شـغـلشـان بـسـيـار مـهـم اسـت ؛ بـايـد توجه كنند كه بچه ها را از ابتدا خوب بار بياورند كه دانشگاه دير است !

ج 19، ص 122

8 ـ تربيت جـوانان

• مـاءمـوريـم اين جوان هايى را كه دست ما هستند و با آنها رابطه داريم ، اينها را بايد تربيت اسلامى تربيت دينى و متوجه به مسائل روز كنيم .

ج 5، ص 25

• اگـر مـا و شما دست به هم بدهيم و جوان ها را مؤ من ، متقى بار بياوريم مملكتمان تا آخر احيا مى شود.

ج 6، ص 251

9 ـ تدريس قرآن

• تدريس قـرآن در هر رشته اى از آن را محطّ نظر و مقصد اعلاى خود قرار دهيد.

ج 20، ص 20

10 ـ شيوه هاى تربيت دانش آموزان

1/10 ـ اهميت دوره مدارس (شكل گيرى رشد نوآموزان )

• تـوجـه كـنـيـد كه دوره مدارس مهم تر از دانشگاه است ، چرا كه رشد عقلى بچه ها در اين دوره شكل مى گيرند. بايد سعى كنيم تا كسانى كه فرزندان ما را فاسد بار مى آورند به مدارس و دانشگاه ها وارد نشوند و در اين امر مسامحه نبايد كرد.

ج 19، ص 122

• اصـلاح دانـشـگاه زمانى آسان است كه فرزندانمان را از دوره دانش آموزى زير نظر بگيريم كه اگر فرزندانمان در كودكى درست تربيت شدند، دانشگاه زحمتش كمتر مى شود.

2/10 ـ آشنايى با احكام اسلام

• يـك بـچـه اى كـه از يـك مـدرسـه بـيـرون مـى آيـد بـايـد هـم مـسـائل ديـنـيـش رابـدانـد، مـسائل نماز و روزه اش را بداند، هم تربيت هاى علمى بشود مطابق هر سيستمى كه هست و هم تربيت سياسى بشود.

كوثر، ج 3، ص 493

3/10 ـ تجهيز به علم و تقوى

... فـرداى شـما فرداى دشوارى است كه اگر مجهز به علم و تقوى و شعور انقلابى ، اسلامى شـديـد پـيـروزيـتـان حتمى است و اگر خداى نكرده در اين مرحله كوتاهى كنيد، مسؤ وليت آن به عهده خود شماست .

صحيفه نور، ج 5، ص 98

4/10 ـ آشنايى با مسائل سياسى جامعه

• بـچـه هـا را از سـيـاسـت ، از ايـن طـور چـيـزهـا دور نـگـه نـداريـد... وارد كـنـيـد در مسائل روز، آنها مطلع باشند از مسائل روز، اگر خداى نخواسته در اين قصور بشود، يك وقت مى بينيد كه چهره هاى منحرفه كه وارد در مسائل روز هستند غلبه مى كنند بر چهره حقّه كه وارد بر مسائل روز نيست .

ج 5، ص 107

5/10 ـ پرهيز از فرهنگ استعمارى

• بـايـد در سـراسـر ايران با پاكسازى آموزش و پرورش از آثار فرهنگ استعمارى ، محيطى بوجود آوريد كه اطفال ما را شيربچگانى كه هميشه پشت جبهه مقاومت عليه آمريكا و صهيونيست و ساير چپاولگران شرق و غرب نشسته اند تربيت كنيد.

ج 5، ص 99

6/10 ـ مراقبت والدين

• مـادران و پـدران مـتـعـهد از رفت و آمدهاى فرزندانشان سخت مراقبت نمايند و آنان را زير نظر بگيرند تا خداى ناكرده صيد منافقان آمريكايى و منحرفان روسى نگردند و وضع درسى آنان را دنـبـال كـنـنـد، چرا كه نقش مادران و پدران در حفظ فرزندانشان در سنين دبستان و دبيرستان بسيار مهم و ارزشمند است .

اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 34
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست