responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 27

• از امـورى كـه بـايـد تـمـام قـواى مـسـلح و خـصوصاً آنان كه در شهرهاسروكارشان با مردم بـيـشـتـر است . مثل سپاه پاسداران و بسيج و كميته و شهربانى [نيروى انتظامى ] توجه كنند ؛ رفتار نيكو و انسانى آنان است با مردم به ويژه مستضعفان .

ج 16، ص 160

14 ـ نيروى انتظامى

1/14 ـ حفظ روح ايمان و اسلام

• سعى كنيد روح ايمان و اسلاميت را در پرسنل [نيروى انتظامى ]زنده نگهداريد.

ج 17، ص 87

2/14 ـ پيشگيرى از منكرات

• يـكـى از وظـايـف شـهـربـانـى [نـيـروى انتظامى ] جلوگيرى از منكرات است و ماهم شهربانى [نيروى انتظامى ] را به خاطر عمل به وظايفش مى خواهيم .

ج 17، ص 167

جهاد سازندگى

1 ـ سازندگى صحيح در تمام ابعاد

• تـوجـه كـنـيـد كـه جـهـاد سازندگى ، سازندگى باشد در آن تخريب نباشد، در آن انحراف نـبـاشـد، اگـر جهاد سازندگى در آن انحراف نباشد و براى خدا باشد اين همان جهادى است كه تواءم با جهاد اكبر هم هست .

ج 12، ص 188

بنياد شهيد

1 ـ خدمت به خانواده شهدا

مـعـلوليـن و بـا كـسـانـى كـه عـائله مـعـلوليـن اند! توجه داشته باشيد كه عملى را كه مى كنيد خـالص بـراى خـدا باشد و براى آن كسى كه فداكار براى خدا بوده است و جانش را در راه خدا اهدا كرده است ، شما خدمت به او مى كنيد. و اين خدمت به خداست .

ج 13، ص 274

كميته امداد امام

1 ـ ريشه كنى فقر

• ايـن كـمـيـتـه امـداد يـك عـمـل بـسـيـار لطـيـف ظـريـف شـريـف دارنـد كـه بـا ايـن عـمـل ان شـاءاللّه مى توانند ريشه فقر را از سرتاسر كشور به امداد ملت بزرگوار ايران و به همت دولت بزرگوار ايران ، اين ريشه را از بيخ و بن

نهضت سوادآموزى

1 ـ سواد آموزى همگانى نشانه تمدن اسلامى

• پـيـرمـرد و پـيـرزن هـم مـى تـوانـنـد آمـوزش بـبـيـنـنـد، مـى تـوانـنـد تـحـصـيـل كـنـندماءيوس از خودشان نباشند جوان ها، پيرها، بچه ها، روستايى ها، شهرى ها همه بـايـد كـمـك كـنـند و اين امر مهمى كه تمدن شما، اسلام شما، انسانيت شما و همه چيز شما تابع اوست و بسته به اوست ، تربيت كنيد اينها را و همه چيز بسته به اوست همه بايد كمك كنند.

ج 13، ص 231

2 ـ سواد آموزى در جهت خدمت به خدا و مردم

• كـوشـش كنيد كه در اين آموزشى كه به مردم مى دهيد جهت دار باشد، در كلاس هايى كه جوان هـا يـا سـالخـوردگـان بـراى آمـوزش ‌ مـى آيـنـد. هـمـانطورى كه سواد را به آنها ياد مى دهيد و هـمـانـطـورى كـه نـوشـتـن و خـواندن را به آنها ياد مى دهيد جهت هم به آنها بدهيد كه براى خدا بخوانند و براى خدا بنويسند، براى خدمت به خلق و براى خدمت به خدا و براى خدمت به اسلام .

ج 13، ص 229

3 ـ آموزش علم و تقوا

• ... شـما از آن بچه كوچكى كه پيش تان مى خواهد سواد آموزى كند تا آن پيرمرد و پيرزنى كه با عصا مى آيد پيش تان و ان شاءالله بيايد، علم را، آموزش را، با حوصله تمام ، چون به ايـن قـسـم از مـردم حـوصله لازم است ، با صبر تمام ، با حوصله و صبر آموزش بدهيد. در ضمن آموزش ، آن پَرِ (بال ) ديگر را هم تقويت كنيد كه تقواست .

ج 17، ص 129

اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 27
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست