responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 22

ج 18، ص 198

20 ـ انتخابات مجلس خبرگان

• مـجـلس خـبـرگـان را كـه مـى خـواهـيد درست كنيد بايد افراد خبير و دانشمند به احكام اسلام و اشخاصى كه امين هستند و اشخاصى كه تحت تاءثير مكتب هاى انحرافى نيستند و اشخاصى كه با اين ملت هستند و اشخاصى كه دلسوز به اسلام هستند يك همچو اشخاصى را، البته اشخاص خبيرِ مطلع و مطلع بر اوضاع روز، اينها را بايد تعيين بكنيد.

ج 8، ص 213

21 ـ تبليغات انتخابات (نصيحت به كانديداها)

• لازم است تبليغات [انتخابات ] موافق مقررات دولت باشد و اَحدى شرعانمى تواند به كسى كوركورانه و بدون تحقيق راءى بدهد.

ج 18، ص 232

• سـعى كنيد تبليغات انتخاباتى شما در چارچوب تعاليم و اخلاق عاليه اسلام انجام شود و از كـارهـايـى كـه با شؤ ون اسلام منافات دارد جلوگيرى گردد، بايد توجه داشت كه هدف از انتخاب در نهايت حفظ اسلام است .

ج 20، ص 194

22 ـ ممنوعيت استفاده از بيت المال در تبليغات انتخاباتى

• ايـنـجانب به هيچ وجه و به هيچ كس اجازه نمى دهم تا از سهم مبارك امام - عليه السلام ـ و يا از امـوال دولت و امـوال دفـاتـر و سـازمـان هـا و مـجـامـع و اموال عمومى خرج انتخابات كند.

ج 20، ص 101

جوانان

1 ـ آينده سازان

عوامل عقب افتادگى و تفرق و ذلت ملت هاى خود مبارزه كنيد.

ج 1، كوثر، ص 228

• امـيـد مـا بـه شـمـا جـوانان است ،... اميدم به شما جوان هاست ، جوان هاى ايران ، جوان هاى همه كشور.

ج 5، ص 245

2 ـ سرمايه عظيم كشور

• ((مـمـلكـت )) مـمـلكت است به جوانش ، به نيروى انسانى اش ؛ چيزى كه نيروى انسانى را به بـاد بـدهـد، مـمـلكـت را به باد مى دهد. اگر يك مملكتى نيروى انسانى نداشته باشد، اين مملكت نمى تواند اداره بشود.

ج 9، ص 73

3 ـ شناخت اصول اساسى اسلام

• بـايـد جـوانـان روحـانـى و دانـشـگـاهـى قـسـمـتـى از وقـت را صـرف كـنـنـد در شـنـاخـت اصـول اسـاسـى اسـلام كـه در راءس آن تـوحـيـد و عـدل و شـناخت انبياء بزرگ ، پايه گذاران عـدالت و آزادى اسـت از ابـراهيم خليل تا رسول خاتم (صلى اللّه عليه و آله و عليهم اجمعين ) و در شـنـاخـت طـرز تـفـكـر آنـهـا از نـقـطه اقصاى معنويت و توحيد تا تنظيم جامعه و نوع حكومت و شرايط امام و اولى الامر... .

ج 2، ص 18

4 ـ تلاش براى تحقق آرمان هاى اسلامى

• بـر شـمـا جـوانـان ارزنـده اسـلام كـه مـايه اميد مسلمين هستيد لازم مى باشد كه ملت ها را آگاه سازيد و نقشه هاى شوم و خانمانسوز استعمارگران را برملا نماييد در شناسايى اسلام بيشتر جـديـت كـنـيـد و تـعـاليـم مـقـدّسـه قـرآن را بـيـامـوزيـد و بـه كـار بـنـديـد بـا كـمـال اخـلاص در نـشـر و تـبـليـغ و مـعـرفـى اسـلام بـه مـلل ديـگـر و پـيشبرد آرمان هاى بزرگ اسلام بكوشيد، براى پياده كردن طرح حكومت اسلامى و بـررسـى مـسـائل آن اهـتـمـام بـيـشـتـرى بـه خـرج دهـيـد، مـهـذّب و مـجـهـز شـويـد، مـتـحـد و متشكل شده و صفوف خود را فشرده تر سازيد.

ج 1، ص 186

5 ـ خودسازى

نشد، بسيار مشكل است كه در زمان كهولت و پيرى كه اراده ضعيف است و دشمن قوى ، اراده انسان ضـعيف مى شود و جنود ابليس در باطن انسان قوى ، ممكن نيست ديگر آن وقت . اگر هم ممكن باشد بسيار مشكل است ، از حالا به فكر باشيد، از جوانى به فكر باشيد.

كوثر، ج 1، ص 196

6 ـ پيوند با روحانيت

• ... [آنـچـه ] از بـاب نـهايت ارادت و علاقه ام به جوانان عرض مى كنم ، اين است كه در مسير ارزش هـا و مـعـنـويـات از وجـود روحـانـيـت و علماى متعهد اسلام استفاده كنيد، و هيچ گاه و تحت هيچ شرايطى خود را بى نياز از هدايت و همكارى آنان ندانيد.

ج 20، ص 242

• تـوصـيـه ايـن جـانب آن است كه نسل حاضر و آينده غفلت نكنند و دانشگاهيان و جوانان برومند عـزيـز هـرچـه بـيـشـتـر بـا روحانيان و طلاب علوم اسلامى پيوند دوستى و تفاهم را محكم تر و اسـتـوارتـر سـازنـد. و از نـقـشـه هـا و تـوطـئه هـاى دشـمـن غـدار غافل نباشند.

اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 22
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست