responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 13

ج 19، ص 156

19 ـ به كارگيرى نيروى انسانى در حد ضرورت

• بـايـد اشـخـاصى كه مقاماتى كه هستند ملاحظه كنند كه به اندازه ضرورت مشاور بگيرند، به اندازه ضرورت خدمتگزار بگيرند، نه به اندازه دلخواه .

ج 19، ص 224

20 ـ ساده زيستى

• اگر بخواهيد بى خوف و هراس در مقابل بـاطـل بـايـسـتـيـد و از حـق دفـاع كـنـيـد سـاده زيـسـتـن عـادت دهـيـد و از تـعـلق قـلب بـه مـال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. مردان بزرگ كه خدمت هاى بزرگ براى ملت هاى خود كرده اند اكثر ساده زيست و بى علاقه به زخارف دنيا بوده اند.

ج 19، ص 11

• مـا بـايـد كـوشـش كـنيم كه اخلاق كاخ ‌نشينى را از اين ملت بزداييم . اگر بخواهيد ملت شما جـاويـد بـمـانـد و اسلام را به آن طورى خداى تبارك و تعالى مى خواهد، در جامعه ما تحقق پيدا كند، مردم را از آن خوى كاخ ‌نشينى به پايين بكشيد.

ج 17، ص 217

21 ـ دخالت نكردن در وظايف يكديگر

• اگـر هـر وزيـرى دخـالت در كـار وزير ديگر نمايد كه حتى دخالت او باعث رشد كار گردد مورد قبول نيست . چرا كه خروج از چارچوب اختيارات ضررش بسيار بيشتر از رشد كار در نقطه اى ديگر است . روشن است كه مشورت و هماهنگى و همكارى مورد بحث نيست .

ج 20، ص 220

22 ـ حسن تفاهم

• همه با هم اين كشور را به پيش ببريد، اختلاف سليقه ها را در يك محيط23 ـ مشاركت مردم در توسعه

• دولت ، چنان چه كرارا تذكر داده ام ، بى شركت ملت و توسعه بخش هاى خصوصىِ جوشيده از طبقات محروم مردم و همكارى با طبقات مختلف مردم با شكست مواجه خواهد شد. كشاندن امور به سوى مالكيت دولت و كنار گذاشتن ملت بيمارى مهلكى است كه بايد از آن احتراز شود.

ج 19، ص 108

24 ـ توسعه كشاورزى

• حل مسائل كشاورزى كه از مهمات امور كشور است به عهده دولت با پشتيبانى مجلس است .

ج 19، ص 6

• آن چـيـزى كه براى همه ما لازم است ، اين است كه ما در فكر اين باشيم كه مردم را در صحنه نـگـاه داريـم و ايـن يـك سـرش بـسـته به دولت است و رئيس جمهور است و مجلس و يك سرش هم مربوط به خود مردم اگر اين طرف را شما نگه داريد ما از ملتمان مطمئن هستيم .

ج 19، ص 238

• هـمـه كـسانى كه مشغول يك شغلى در دولت هستند اين معنا را بايد توجه كنند كه مردم توجه بـه اسـلام دارنـد، انحراف مختصرى اگر پيدا بشود در يكى از اينها، اين انحراف را مردم نمى پذيرند و ما بايد براى خدا درصدد رضايت اين مردم باشيم .

ج 17، ص 161

• مـردم عادى غير از طبقه مرفه هستند، مردم عادى ما اسلام را پياده كرده اند و تمام زحمات حكومت را مـتـحـمـل مـى شـونـد. پـس مـا بـايد بسيار به فكر مردم باشيم و بر آن سخت نگيريم كه از صحنه خارج شوند.

ج 19، ص 52

• امـروز مـردم از وضـع دولت مـطـلعـنـد و شما مردم را براى پشتيبانى از خود لازم داريد دولت بدون پشتيبانى مردم نمى تواند كار بكند و هريك از ادارات و وزارتخانه ها بايد اين مساءله را مد نظر داشته باشند كه براى خدا مردم را راضى نگه دارند.

ج 17، ص 16

26 ـ ارتقاء كيفى جوانان

• بـه هـمـه مـسـؤ وليـن و دسـت انـدركـاران سـفـارش مـى كـنـم ، كـه بـه هـر شـكـل مـمكن وسايل ارتقاء اخلاقى و اعتقادى و علمى و هنرى جوانان را فراهم سازيد و آنان را تا مرز رسيدن به بهترين ارزش ها و نوآورى ها همراهى كنيد.

ج 20، ص 242

27 ـ اجراى مصوبات مجلس و شوراى نگهبان

• ... لازم است كه تذكر داده شود كه ردّ احكام ثانويه پس از تشخيص موضوع به وسيله عرف كـارشـنـاس ، بـا ردّ احـكـام اوّليـه فـرقـى نـدارد، چـون هر دو احكام الله مى باشند و نيز احكام ثـانـويـه ربـطى به اعمال ولايت فقيه ندارد و پس از راءى مجلس و انفاذ شوراى نگهبان ، هيچ مقامى حق ردّ آن را ندارد و دولت در اجراى آن بايد بدون هيچ ملاحظه اى اقدام كند.

اسم الکتاب : زمزم هدايت المؤلف : پژوهشکده تحقيقات اسلامي سپاه    الجزء : 1  صفحة : 13
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست