responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : بررسي نظريه هاي نجات و مباني مهدويت المؤلف : ابراهیم آودیچ    الجزء : 1  صفحة : 377

مهدى (عليه السلام) آن قدر در ميان مسلمين يقينى بوده كه عده اى با مشاهده ى هر كس كه قيام مى كرد و صالح بود مى گفتند: اين همان مهدى (عليه السلام) است كه پيغمبر (صلى الله عليه وآله)وعده داده است.

4 ـ نيرنگ منصور، خليفه ى عباسى: منصور عباسى اسم پسرش را مهدى گذاشت تا بتواند گروهى را فريب دهد و بگويد آن مهدى كه شما در انتظار او هستيد پسر من است!

صاحب «مقاتل الطالبيين» و ديگران نوشته اند: گاهى كه منصور با خصّيصين خويش روبرو مى شد به دروغ بودن اين نسبت اعتراف مى كرد. فراوانى اين گونه موارد در تاريخ اسلام، نشان گر آمادگى و باور مسلمين درباره ى مسأله ى مهدويت است.

طول عمر

موضوع ديگرى كه بايد درباره ى حضرت مهدى (عليه السلام) مورد پژوهش قرار گيرد «طول عمر» آن حضرت است. هر چند اين مسأله خللى به اصل اعتقاد جهانى به مهدويت، وارد نمى كند. زيرا اعتقاد به مهدى (عج) «بيش از هر چيز مشتمل بر عنصر خوشبينى نسبت به جريان كلى نظام طبيعت و سير تكامل تاريخ و اطمينان به آينده و طرد عنصر بدبينى نسبت به پايان كار بشر است».[1]

استاد مطهرى (رحمه الله) مى فرمايد: «تمام تحولات بزرگى كه در تاريخ حيات و زندگى عموم موجودات زنده... از گياه و حيوان، پيش آمده، همه، تحولات غير عادى است. مثلاً آيا اولين نطفه حيات كه روى زمين بسته شده مطابق اصول علوم زيستى است؟ اولين بار كه حيات در روى زمين پيدا شده با كدام قانون طبيعى جور در مى آيد؟ علم هنوز جواب


[1]ـ مطهرى، [شهيد] مرتضى، قيام و انقلاب مهدى از ديدگاه فلسفه تاريخ، ص 13.

اسم الکتاب : بررسي نظريه هاي نجات و مباني مهدويت المؤلف : ابراهیم آودیچ    الجزء : 1  صفحة : 377
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست