سابق
باطل يا ناقص بوده، بطورى كه از احرام خارج نشده، احرام دوم باطل است، و بايد عمره
مفرده را تكميل كند.
مسأله
273-- اگر در ميقات به قصد حج إفراد محرم شود و بعد متوجه شود كه
وظيفهاش حج تمتع بوده است، احرامش باطل است، لذا نمىتواند نيت خود رابه عمره
تمتع يا حتى عمره مفرده تغيير دهد. بلكه بايد براى انجام وظيفهاش مجدداً محرم
شود.
مسأله
274-- اگر شخص در ميقات محرم شد و بعد از ورود به مكه پشيمان شد
نمىتواند احرام خود را به هم بزند، و قصد محل شدن، او را از احرام خارج نمىكند،
و اگر كارى كه موجب كفاره است بجاآورد بايد كفاره بدهد، و تا وقتى اعمال عمره يا
حج را انجام ندهد. محل نمىشود.