اسم الکتاب : مسائل جديد كلامى المؤلف : سبحانى، شیخ جعفر الجزء : 1 صفحة : 659
به طور كلى «داروينيسم» در ميهن ما از طرف گروه هاى مادى، به عنوان سند خلل ناپذيرى بر ضد خداشناسى به كار رفته و حتى گاهى در مدارس به وسيله دبيران علوم طبيعى، از آن به عنوان يك سلاح ضد دين استفاده شده[1]... و از طرف گروه ديگرى كه فقط با «چماق تكفير» مجهز و مسلح هستند مورد حمله و هجوم قرار گرفته است، بدون آن كه اساس آن مورد تحقيق و بحث قرار گيرد و يا با انتقاد علمى از اشكالات حاصله از آن، جواب داده شود.
مترجمان ما فرضيه «داروين» را ترجمه كرده و در اختيار جوانان مى گذارند، بدون آن كه به موازات نشر آثار «داروين» يا هواداران «داروينيسم»، آثار علمى و نوشته هاى دانشمندان مخالف را كه به طور علمى و منطقى از «داروينيسم» انتقادهايى كرده اند، ترجمه كرده و منتشر سازند.
در قبال اين اقدام، گروهى هم فقط مى توانند به تئورى «داروين» حمله كنند و آن را كفر و الحاد بشمرند، بدون آن كه مطالعه كنند و بحثى علمى در اين زمينه مطرح سازند و جالب تر اين كه فرزندان همين گروه! در دبيرستان ها و سپس در دانشگاه ها، «داروينيسم» و آخرين نظريات به اصطلاح علمى را در اين زمينه به
[1] دكتر «محمود بهزاد» كه درباره نظريات «داروين» چند كتاب ترجه يا تأليف كرده است در مقدمه كتاب «داروينيسم» چاپ پنجم، صفحه 75 و 76 صريحاً مى نويسد كه خود «داروين» خداشناس بوده است: (... «داروين» چنان چه از نوشته هايش بر مى آيد، به هيچ وجه نفى صانع نمى كند. «داروين» كليه تكاليف مذهبى «پورتستان ـ ارتودوكس» را كه از آن پيروى مى كنند تا خاتمه عمر انجام مى دهد...).
اسم الکتاب : مسائل جديد كلامى المؤلف : سبحانى، شیخ جعفر الجزء : 1 صفحة : 659