responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : نهج البلاغه با ترجمه فارسى روان المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 487

همان خدايى كه خواسته هاى شما را برمى‌آورد، آخرين نقطه اميد و ميل شما اوست؛ راه راست و معتدل شما به او ختم مى‌شود و به هنگام ترس و فزع تنها پناهگاهتان او مى‌باشد.

تقوا و ترس از خدا، داروى بيماريهاى قلوب، بينايى دلها، شفاى آلام جسمانى؛ صلاح و مرهم زخمهاى جانها، پاكيزه كننده آلودگى ارواح؛ جلاى نابينايى چشمهاى شماست ...

(تقوا) امنيّت در برابر ناآراميها و اضطرابها و روشنايى تيرگيهاى شماست.

بنابراين اطاعت خداوند را جامه زيرين قرار دهيد، نه رويين، بلكه آن را داخل بدن و زير پوست نه جامه زيرين، بلكه بالاتر از آن؛ آن را با اعضا و جوارح و قلب خويش بياميزيد.

اطاعت او را امير و فرمانده امور خود، راه ورود به آبگاه (زندگى)، شفيع براى رسيدن به خواسته‌ها، سپر براى روز اضطراب، چراغ داخل قبرها، آرامش براى وحشتهاى طولانى و راه گشايش براى لحظات سخت و مشكل زندگى خود قرار دهيد! زيرا اطاعت خداوند وسيله نگهدارنده‌اى است از حوادث هلاك كننده و از وحشتگاههايى كه انتظار آن را داريد و از حرارت آتشهاى برافروخته شده. آن كس كه دست به دامن تقوا زند، شدايد و سختى ها پس از نزديك شدن از وى دور گردند؛ تلخيها شيرين، امواج ناراحتيهاى متراكم از هم گشوده، مشكلات پى در پى و خسته كننده آسان، مجد و عظمت و بزرگواريهاى از دست رفته همچون باران دانه درشت بر او فرو بارند، رحمت قطع شده خداوند به او عطف توجّه كند، نعمتها پس از فرو نشستن به جوشش آيند و بركات كم شده، به فراوانى بر او ببارند.

بنابراين از خداوندى بترسيد كه با پند و اندرزش به شما سود بخشيده، به وسيله رسالتش شما را اندرز داده و با نعمتش بر شما منّت گذارده؛ خويشتن را براى پرستش او خاضع سازيد و با انجام وظايف؛ حقّ اطاعتش را به جا آوريد.

فضيلت اسلام‌

سپس (آگاه‌باشيد) اسلام‌آيينى‌است‌كه خداوند براى خويشتن انتخاب فرموده وآن را با ديد علم خويش آماده ساخته (و سخت به آن اهتمام ورزيده است) وبهترين مخلوقش (يعنى محمّد صلى الله عليه و آله) را براى تبليغ آن برگزيده است، پايه‌هاى‌آن را بر محبّت خويش قرار داده و اديان و مذاهب ... را با عزّت و قدرت اسلام ضعيف نموده، مذاهب و ملّتهاى ديگر را با اعتلاى آن پايين قرار داد و با احترام و نفوذ آن دشمنانش را خوار گردانيد و با نصرت و يارى آن مخالفان سر سختش را مخذول كرد و با نيرومند ساختنش اركان ضلالت را درهم كوبيد

اسم الکتاب : نهج البلاغه با ترجمه فارسى روان المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 487
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست