اسم الکتاب : آيين ما( اصل الشيعة) المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 256
ادامه زوجيت باشد در رجوع كافى است و سبب مىشود كه به حال سابق باز گردند.
دو نامه جالب
مؤلف محترم به مناسبت بحث «عدم لزوم حضور دو شاهد در رجوع» متن دو نامهاى را
كه ميان او و يكى از دانشمندان مصرى مبادله شده در پاورقى نقل نموده كه به علت
مشروح بودن، ما آن را در پايان بحث طلاق در متن مىآوريم).
***
در اين سال دانشمند متبحر استاد «احمد
محمّدشاكر» (قاضى شرعى مصر) كتاب نفيس خود «نظام الطلاق فى الاسلام» را براى من
فرستاد. اين كتاب توجه مرا به خود جلب كرد و مرا مجذوب خود ساخت. من اين كتاب را
يكى از نيازهاى معاصر يافتم، و به دنبال آن نامهاى براى مؤلف محترم نوشتم كه او
هم آن را در مجله با ارزش «رساله» در شماره 157 بعد از مقدمهاى به صورت زير درج
فرموده است:
يكى از بهترين و عاليترين نامههايى كه به من رسيد نامه ارزندهاى بود كه از
دوست بزرگ و استاد بزرگوار من، پيشواى مجتهدين شيعه در نجف اشرف، علّامه شيخ محمد
حسين آل كاشف الغطا بود.
معظم له يكى از آراى مرا در مباحث كتاب در مسأله «اشتراط شهود در صحت رجوع
شوهر به زن مطلقه خود» مورد بحث و انتقاد قرار داده است.
چه اينكه من معتقدم حضور دو شاهد عادل هنگام اجراى طلاق لازم است و اگر بدون
حضور دو شاهد، طلاق صورت گيرد باطل خواهد بود، اين قول اگر چه بر خلاف مذاهب چهارگانه
معروف اهل سنّت است ولى ادله شرعيه كه در دست ماست آن را تأييد مىكند و با مذهب
ائمه
اسم الکتاب : آيين ما( اصل الشيعة) المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 256